Gå til innhold

KaBom rydder


KaBom

Anbefalte innlegg

Ikke skjedd så veldig mye på ryddefronten de siste ukene på grunn av sykdom, feiringer og diverse ting her hjemme, men jeg har i alle fall tatt ett konkret grep og det er at jeg har fått booket meg en damestand på bruktbutikk. :D 

Klesskapet renner over, men jeg ser at det tar for lang tid å selge dameklær over nett. Enkelte merker, samt gravid/ammeplagg går raskt, men salgstiden på andre plagg er lang, og i tillegg så koster det en del energi å ta bilder, skrive annonse og oppbevare plagget lett tilgjengelig i tilfelle det kommer salg eller spørsmål fra potensielle selgere. 

Butikken var ganske fullbooket, så første ledige tid som passer meg var først i juni, men det kan være fint å ha litt forberedelsestid. Da kjøper jeg meg litt betenkningstid ovenfor plagg som jeg er usikker på om jeg skal selge eller beholde, samt at jeg får god tid til å vaske over og sjekke plaggene. 

Har kun tatt en innledende runde i skapet nå og fant ca. 20 plagg som jeg ikke bruker og som jeg tenker at bør være rimelig salgbare, så har lagt de til sides nå. Skal også sjekke litt nøyere og ta en fullstendig gjennomgang av hele skapet, men det får bli en dag der jeg har mer tid. Det er også en del plagg som rett og slett bør kastes, men jeg må innrømme at det er litt slitsomt å skulle foreta de vurderingene. Jeg er nok litt redd for å ende opp med for lite klær, eller at jeg skal mangle klær til noen anledninger (som sikkert er grunnen til at jeg har endt opp med for mye klær i utgangspunktet). 

Det koster 266 for å leie stand og 150 for ryddeservice (at de rydder vekk og kaster klær som blir liggende igjen etter salg) i tillegg til at butikken tar 20% fortjeneste. Tviler på at rubbel og bit blir solgt, så med en snittpris på rundt 50 kr per plagg bør jeg nok prøve å finne over 30 plagg totalt slik at jeg har litt å gå på. Man kan følge antall salg online, så jeg tror en grei strategi er å sette ut de plaggene jeg tror blir mest populære, og som kan gå raskt først for så å etterfylle etter noen dager når man ser at det har blitt solgt litt, sånn at standen ikke blir overfull. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

    Jeg kunne ikke ha klart dette og ser med beundring på mitt nye idols planlegging og innsats. :rodmer:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å ha muligheten til å leie stand! Det har vi ikke her, og jeg merker det er tiltak å måtte ta bilder og lage annonse og sånt ja! Og hvis det skal sendes gidder folk naturlig nok ikke å kjøpe plagg som er veldig billige heller😅

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten statusoppdatering, selv om det egentlig ikke har skjedd så mye siden sist, bortsett fra at hele familien har vært sjuke i to runder hver. 😂 Men det fine med å ha en dagbok er at man blir litt ansvarliggjort. Selv om livet kommer litt i veien så er det jo kjedelig å skulle skrive at det ikke har skjedd noe som helst, liksom. 

Jeg har tatt nye runder i skapet og kvittet meg med litt mer. Nå har jeg ca. 35 plagg som muligens kan selges, og har kastet rundt 15 plagg. Høres fælt ut å skulle kaste så mye, men det er rett og slett fordi det er lenge siden forrige store opprydning, og i tillegg tror jeg at jeg var litt for "snill" forrige gang jeg gikk gjennom skapet. Tynnvaskede plagg fra billigbutikker kjøpt ca. 2010 har dessverre ikke mange bruksområder utover tekstilgjenvinning, det er det bare å innse. 

Ellers har jeg hatt en runde i dag hvor jeg fikk lagt ut fire Finn-annonser med utstyr og klær til barn og baby. Husets yngste har holdt samme størrelse en stund nå, så det har ikke vært så mye å legge ut, men babyleker flommer det over av her, så der er det nok å ta av. Virker også relativt lettsolgt etter min erfaring. 

Jeg har også lagt ut noen ullklær med hull og skavanker fra storesøster. Jeg kunne sikkert spart disse og heller spart masse penger, men med 4-5 størrelser mellom barna foreløpig blir det rett og slett for mye klær som bare står til lagring (tenk tre fulle barnehageår med alt fra innetøy til yttertøy og sko), så jeg vil nok prøve å legge ut litt mer fra storesøster også, særlig de klærne vi har mye som er likt, for eksempel så har hun for mange jakker i noen størrelser. 

Målet mitt er å bruke noe av den plassen som i dag er satt av til mellomlagring av barnetøy til å ha egen sesonggarderobe. I dag har jeg både tykke ullgensere og sommertøy liggende "fremme" i skapet samtidig, men det synes jeg blir veldig rotete og vanskelig å sortere på en god måte. Med sesongrullering håper jeg at det blir lettere å holde oversikt over klærne som er i daglig bruk. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...