KaBom Skrevet 7. mars Forfatter #21 Del Skrevet 7. mars Ikke skjedd så veldig mye på ryddefronten de siste ukene på grunn av sykdom, feiringer og diverse ting her hjemme, men jeg har i alle fall tatt ett konkret grep og det er at jeg har fått booket meg en damestand på bruktbutikk. Klesskapet renner over, men jeg ser at det tar for lang tid å selge dameklær over nett. Enkelte merker, samt gravid/ammeplagg går raskt, men salgstiden på andre plagg er lang, og i tillegg så koster det en del energi å ta bilder, skrive annonse og oppbevare plagget lett tilgjengelig i tilfelle det kommer salg eller spørsmål fra potensielle selgere. Butikken var ganske fullbooket, så første ledige tid som passer meg var først i juni, men det kan være fint å ha litt forberedelsestid. Da kjøper jeg meg litt betenkningstid ovenfor plagg som jeg er usikker på om jeg skal selge eller beholde, samt at jeg får god tid til å vaske over og sjekke plaggene. Har kun tatt en innledende runde i skapet nå og fant ca. 20 plagg som jeg ikke bruker og som jeg tenker at bør være rimelig salgbare, så har lagt de til sides nå. Skal også sjekke litt nøyere og ta en fullstendig gjennomgang av hele skapet, men det får bli en dag der jeg har mer tid. Det er også en del plagg som rett og slett bør kastes, men jeg må innrømme at det er litt slitsomt å skulle foreta de vurderingene. Jeg er nok litt redd for å ende opp med for lite klær, eller at jeg skal mangle klær til noen anledninger (som sikkert er grunnen til at jeg har endt opp med for mye klær i utgangspunktet). Det koster 266 for å leie stand og 150 for ryddeservice (at de rydder vekk og kaster klær som blir liggende igjen etter salg) i tillegg til at butikken tar 20% fortjeneste. Tviler på at rubbel og bit blir solgt, så med en snittpris på rundt 50 kr per plagg bør jeg nok prøve å finne over 30 plagg totalt slik at jeg har litt å gå på. Man kan følge antall salg online, så jeg tror en grei strategi er å sette ut de plaggene jeg tror blir mest populære, og som kan gå raskt først for så å etterfylle etter noen dager når man ser at det har blitt solgt litt, sånn at standen ikke blir overfull. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 7. mars #22 Del Skrevet 7. mars Jeg kunne ikke ha klart dette og ser med beundring på mitt nye idols planlegging og innsats. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant20 Skrevet 13. mars #23 Del Skrevet 13. mars Så fint å ha muligheten til å leie stand! Det har vi ikke her, og jeg merker det er tiltak å måtte ta bilder og lage annonse og sånt ja! Og hvis det skal sendes gidder folk naturlig nok ikke å kjøpe plagg som er veldig billige heller😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaBom Skrevet 17. mars Forfatter #24 Del Skrevet 17. mars Liten statusoppdatering, selv om det egentlig ikke har skjedd så mye siden sist, bortsett fra at hele familien har vært sjuke i to runder hver. 😂 Men det fine med å ha en dagbok er at man blir litt ansvarliggjort. Selv om livet kommer litt i veien så er det jo kjedelig å skulle skrive at det ikke har skjedd noe som helst, liksom. Jeg har tatt nye runder i skapet og kvittet meg med litt mer. Nå har jeg ca. 35 plagg som muligens kan selges, og har kastet rundt 15 plagg. Høres fælt ut å skulle kaste så mye, men det er rett og slett fordi det er lenge siden forrige store opprydning, og i tillegg tror jeg at jeg var litt for "snill" forrige gang jeg gikk gjennom skapet. Tynnvaskede plagg fra billigbutikker kjøpt ca. 2010 har dessverre ikke mange bruksområder utover tekstilgjenvinning, det er det bare å innse. Ellers har jeg hatt en runde i dag hvor jeg fikk lagt ut fire Finn-annonser med utstyr og klær til barn og baby. Husets yngste har holdt samme størrelse en stund nå, så det har ikke vært så mye å legge ut, men babyleker flommer det over av her, så der er det nok å ta av. Virker også relativt lettsolgt etter min erfaring. Jeg har også lagt ut noen ullklær med hull og skavanker fra storesøster. Jeg kunne sikkert spart disse og heller spart masse penger, men med 4-5 størrelser mellom barna foreløpig blir det rett og slett for mye klær som bare står til lagring (tenk tre fulle barnehageår med alt fra innetøy til yttertøy og sko), så jeg vil nok prøve å legge ut litt mer fra storesøster også, særlig de klærne vi har mye som er likt, for eksempel så har hun for mange jakker i noen størrelser. Målet mitt er å bruke noe av den plassen som i dag er satt av til mellomlagring av barnetøy til å ha egen sesonggarderobe. I dag har jeg både tykke ullgensere og sommertøy liggende "fremme" i skapet samtidig, men det synes jeg blir veldig rotete og vanskelig å sortere på en god måte. Med sesongrullering håper jeg at det blir lettere å holde oversikt over klærne som er i daglig bruk. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaBom Skrevet 28. juni Forfatter #25 Del Skrevet 28. juni Liten oppdatering her. Det har vært en travel vår med lite tid til å jobbe med større prosjekter, men har puslet videre med noen ting, selv om jeg må innrømme at det store bildet ikke har fått så mye fokus. Det blir fort det samme kjøret: rydde opp leker, støvsuge stua og vaske over kjøkkenet. Noen ting har vi likevel fått gjort: Oppgradert uteplassen på ene siden. Vi har fått rensket ut og fikset et stort bed som vokste vilt og lagt et nytt gulv utenpå en platting. Bare et billiggulv fra IKEA, men både funksjon og utseende funker bra. Mer innbydende uteplass og trenger ikke å være like redd for at aktiv ettåring skal slå seg der ute. Lagt ut klær på loppis-stand og dermed frigjort litt mer plass i skapet mitt. Sortert en haug med barneklær som vi har arvet. Vi er superheldige som har arvet mye, og slipper nå å handle inn så mye nytt til ettåringen som begynner til høsten, men fytti så mye jobb det er å holde brukte klær organisert slik at vi finner de når vi trenger de. Må si jeg gleder meg til det forhåpentligvis ikke er så mange størrelser mellom barna lengre (minsten vokser foreløpig i et mye høyere tempo enn eldste, så jeg øyner et håp om å slippe å ha fire størrelser liggende i fremtiden) Loppis-salget har forøvrig gått kjempefint! Fikk "bare" solgt for litt over 1000-lappen, dvs. under 800 i profitt når man trekker fra kommisjon og standleie, men det var mye mindre arbeid og venting sammenlignet med om jeg skulle solgt de samme tingene på Finn. Og mer et par unntak så var alt jeg solgte ganske billige produkter som i utgangspunktet er vanskelig å videreselge, så jeg er fornøyd. Tenker å booke en barnestand til høsten, når minsten vokser ut av den størrelsen hun er i nå. Nå vet jeg litt mer om hva som kan være lurt å tenke på når man setter opp en stand og føler meg litt tryggere på pris-settingen. Har også skjønt at det er lurt å booke to uker og ha en del ekstra produkter i bakhånd slik at man får etterfylt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 27. juli #26 Del Skrevet 27. juli ...unnskyld, men er det sommerferie i fremdriften akkurat nå? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaBom Skrevet 2. august Forfatter #27 Del Skrevet 2. august Hoppetaujenta skrev (På 27.7.2024 den 11.22): ...unnskyld, men er det sommerferie i fremdriften akkurat nå? Ja, det har vært en lang sommerferie. Pluss noen kaotiske dager hjemme igjen der vi har hatt hendene fulle med å prøve å pakke ut og få barna inn i rutiner. Men i dag har jeg heldigvis hatt en produktiv dag på ryddefronten. Har fått ryddet og sortert i en del barneklær og -utstyr, som dessverre har blitt en evigvarende saga. Jeg var nok ganske overivrig da jeg kjøpte inn til min eldste, og i tillegg har vi arvet en del til yngste. Det er ni skostørrelser og 4 klesstørrelser mellom de, så det er en del som bare skal oppevares hos oss inntil videre og en god del som vi nå skal kvitte oss med for godt. Jeg er dessverre ikke ferdig med denne jobben, og blir litt smått motløs av å tenke på hvor mye det er å holde styr på, men dette er det jeg har fått gjort de siste to dagene: Funnet frem neste størrelse til lillesøster og fått oversikt over hva vi har og ikke har til barnehagestart Begynt å sortere vekk klær og utstyr vi ikke trenger til lillesøster lengre (definitivt ikke ferdig med denne, det er mye) Lagt ut 10 annonser på Finn (og fått solgt to av de) Gitt vekk noen klær som trenger reparasjon Gitt noe babyutstyr i arv til en venninne Vasket og klargjort noe babyutstyr som snart er klart til å legges ut Begynt på et system der alt jeg har lagt ut ligger i samme skap, nesten klart til sending om det blir solgt. Kjenner at det prikker litt etter å få lagt ut enda mer, men ting tar tid. Nå håper jeg at litt av det jeg har lagt ut for salg går fort sånn at jeg slipper å ha alt for mange annonser ute samtidig. Merker at det raskt går litt surrisurr når man har for mange annonser. Har lagt ut en del til under 200 kroner. Der tenker jeg å være litt "streng" med meg selv og heller legge ut på "gi vekk"-sider dersom det er usolgt etter annonseperioden på 60 dager på Finn. Jeg merker at det er litt begrenset hvor lenge jeg orker å oppbevare ting for småsummer, bedre å kjøre kort prosess på noen ting. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 2. august #28 Del Skrevet 2. august Jeg ser veldig opp til deg kan jeg kjenne. Unner deg alt du får solgt unna og håper at jeg blir smittet av det samme som deg, bare det blir litt kjøligere i været på det jevne. Hurra og et stort KABOOM for deg! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaBom Skrevet 22. august Forfatter #29 Del Skrevet 22. august Nytt barnehageår = nye innkjøp, men jaggu har vi gått i "pluss" denne høsten. Har vel handlet inn klær og utstyr for under 1500, men solgt brukt for nesten 3000. Riktignok ikke helt ferdig med innkjøp ennå da både eldste og yngste mangler vinterdress i riktig størrelse, men jeg følger med på Finn og salg. Og godt å bli kvitt ting, for nå har eldste snart bursdag, noe som helt klart kommer til at hun får enda mer klær og leker i gaver, hjelp. 😅 Har også gitt vekk en del ting, men det er mer tidkrevende. Må avtale mer frem og tilbake da det ikke går gjennom på "fiks ferdig", og det gjør at terskelen for å legge ut blir litt høyere. Samme mer en del større barneutstyr som helst bør hentes, men der bør jeg også få fingeren ut og frigitt plassen. Nå har jeg endelig giddet å vaske trekket på vippestolen, så bør vel bare legge ut annonse på den snart. Skal også legge ut en del leker. Merker at jeg vegrer meg litt til å legge ut leker som yngstemann fikk til bursdagen sin for under et halvt år siden. Føles litt feil, siden det er nesten helt "nytt" og attpåtil gitt i gave, men utviklingen går så fort, og en leke som var spennde for to måneder siden blir bare rot nå som hun har litt andre interesser. Også har vi mange "sett" med åpne leker: togbane, lekekjøkken-ting, duplo og lignende. Det blir lekt mye mer med og varer lengre enn stableringer og puttekasser. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant20 Skrevet 13. september #30 Del Skrevet 13. september Så deilig å gå i pluss i forhold til hva man har solgt for sammenliknet med hva man har handlet inn for🤩 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå