AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #1 Del Skrevet 29. april 2022 Jeg har alltid likt hester og ridning. Men samtidig er jeg litt småredd, fordi de er store dyr, og jeg har aldri blitt ordentlig vant til de. Jeg gikk på ridekurs ett par år da jeg var ung, og det var det. Hadde ikke mulighet til mer pga avstand osv. Nå når jeg er blitt voksen (30-årene) har jeg så lyst å ri igjen. Har tenkt på å ta kurs, for jeg er jo nybegynner. Men kjenner ingen voksne nybegynnere, og det virker litt rart å begynne alene.. Uansett, hva er sjangsen for å bli sparket av hest, og hva skal til for at de gjør det? Hvordan bli ordentlig trygg på hester? Bruke tid på de kanskje. Og det siste; husker da vi skulle stelle hestene. Da gikk vi rett bak de i båsen, for å komme over på andre siden av hesten? Skal man ikke unngå å gå rett bak de? Anonymkode: afe9f...921 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #2 Del Skrevet 29. april 2022 Hei, det går helt fint å gå på nybegynnerkurs når man er voksen det bør ikke være flaut og det er kult at du vil begynne☺️ De fleste hestr bruker ikke på og sparke og rideskolehester er det veldig sikkert at ikke bruker på det med alle hester kan gjøre det så det må man være litt obs på, men så lenge du snakker til hesten og den vet du er der går det vanligvis helt fint, og hvis den sparket er det bedre å stå nærme den enn lengre unna for da gjør det mindre vondt! Lykke til❤️ Anonymkode: 777ae...4ea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #3 Del Skrevet 2. mai 2022 I løpet av mine 20 år med hest har jeg aldri blitt sparket og jeg går bak rett som det er. Det gjelder bare å kunne lese de, man går ikke mellom to gira hester midt i fôringa, man går ikke bak en sur hest eller en hest man har fått beskjed om at er aggressiv og man går ikke i ræva på en hest mens man leier en annen hest. Det finnes mange ting man kan skade seg på med hest, sparking er din minste bekymring. Anonymkode: ac154...0ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #4 Del Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 2.5.2022 den 12.44): I løpet av mine 20 år med hest har jeg aldri blitt sparket og jeg går bak rett som det er. Det gjelder bare å kunne lese de, man går ikke mellom to gira hester midt i fôringa, man går ikke bak en sur hest eller en hest man har fått beskjed om at er aggressiv og man går ikke i ræva på en hest mens man leier en annen hest. Det finnes mange ting man kan skade seg på med hest, sparking er din minste bekymring. Anonymkode: ac154...0ed Hva tenker du på da? Falle av? Anonymkode: afe9f...921 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #5 Del Skrevet 5. mai 2022 Jeg jobber på en rideskole, og vi har faktisk flere nybegynnerkurs for voksne enn vi har for barn gjennom en uke. Opplever stadig vekk at voksne tror de begynner alene, også møter de på en gammel venninne eller naboen på første kursdag. Det virker som voksne ikke er like på å fortelle hele verden at de skal begynne å ri. Kanskje handler det om at de føler litt på det samme som deg? Sjansen for å bli sparket av hest er vanskelig å bedømme. Jeg har blitt sparket flere ganger opp igjennom. Noen ganger var det min egen skyld, andre ganger var jeg på feil sted til feil tid. Noen ganger kom sparket brått på, og andre ganger var det forventa at et bein kunne komme, som når hesten har rullet seg fast og må hjelpes løs. Du kan unngå at hesten sparker fordi den presses opp i et hjørne, men du kan ikke unngå at hesten sparker fordi den skvetter for noe. Hester er irasjonelle dyr som heller hopper ut foran en lastebil i fart enn å gå forbi en rosebusk, liksom. Rideskolehester skal være stabile og ålreite å være med. Jeg kan ikke snakke på vegne av andre rideskoler, men hos oss får ikke nybegynnere holde på med hestene uten konstant oppsyn, og en hest som kan være sur eller urolig under stell i boksen blir ikke brukt når nybegynnere skal stelle. Anonymkode: 2fc46...413 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå