Gå til innhold

Normalt å drikke to glass vin hver dag?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Normalt er det nok ikke, men folk får gjøre som de vil. Det er mye som er verre enn to glass om dagen. 

Anonymkode: b3d18...966

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Normalt er det nok ikke, men folk får gjøre som de vil. Det er mye som er verre enn to glass om dagen. 

Anonymkode: b3d18...966

Enig. Det er farligere å være inaktiv. Så lenge man ellers holder seg i form, trener og ikke røyker. Så er ikke dette helt ille nei 

Anonymkode: ca3d3...014

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I andre land er det helt normalt. I Norge blir man stemplet som alkoholiker hvis man drikker på hverdager, drikker mer enn to glass, eller (gud forby) drikker alene.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

powerpuffen skrev (På 1.5.2022 den 13.57):

Men i det lange løp; hva er egentlig forskjell på 1-2 glass hver dag og en kartong per helg? Nå vet ikke jeg nøyaktig hvor mange vinglass som går i en kartong, men jeg tror det er noenlunde samme mengde. 

En blir da mer fyllesyk i helgen.

Anonymkode: 6ea34...182

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som skrev innlegget. Det blir nok mer enn to glass i helgen. To glass er hver dag i tillegg kommer fest og vinkvelder. 

Anonymkode: c435f...0ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser ikke problemet. Har vokst opp med foreldre som ofte ville ha øl eller vin til middagen. Skjedde flere dager i uken. Pappa tok ofte en drink på kvelden etter en lang arbeidsdag. Ingen av dem er alkoholikere, eller blitt påvirket av alkoholen. 

Jeg personlig mener at man har et mye større problem om helgene går til festing fredag og lørdag.

Anonymkode: 5d019...bcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du drikker det for å slappe av så dessverre så virker alkohol motsatt!! En får mye mer frynsete nerver av alkohol!! 

Anonymkode: 34d2b...789

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...