Gå til innhold

Normalt å drikke to glass vin hver dag?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

finnes flere typer gjennomsnitt, det er ett av dem

Anonymkode: dd71b...429

Les linken: det finnes ikke flere gjennomsnitt, gjennomsnitt er et klart definert matematisk begrep. Bruker man disse om hverandre, mister de sin betydning.

I en bruk av statestikk, er det ekstremt viktig å passe på alle faktorene rundt. Du samler typisk store datasett i et tall som skal representere tallmaterialet.

Det skal ekstremt lite til for at statestikk blir feil eller vilkårlig.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nei, i min verden er det ikke "normalt" å drikke i hverdagen.

Anonymkode: 80035...b50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lacuna skrev (2 timer siden):

Men i det lange løp; hva er egentlig forskjell på 1-2 glass hver dag og en kartong per helg? Nå vet ikke jeg nøyaktig hvor mange vinglass som går i en kartong, men jeg tror det er noenlunde samme mengde. 

Det er sikkert den samme mengden ja. Vet ikke om det er noe forskjell for kroppen i det lange løp, annet enn de eventuelle andre konsekvensene flatfylla kan medføre. 

Anonymkode: bee66...e00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 29.4.2022 den 22.22):

Hvem definerer normalt? I Frankrike er antageligvis det normalt. 

Har du hatt hjertesykdom får du 1 glass vin om dagen på opptreningsklinikken. Vin er bra for hjertet. 

Selv tok jeg to glass for å roe ned hver kveld over et år. Det føltes godt. Så leste jeg hvor mange kalorier som er i vin og ble ferdig med den vanen på dagen. Nå er det 1 gang i måneden. 

Anonymkode: 9ee68...de0

Nei dette er en myte. Vin kan trigge både hjerteflimmer og hjerteinfarkt. 

Anonymkode: 2d388...664

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
AnonymBruker

De fleste jeg kjenner deler en flaske vin stort sett hver dag, med andre ord noe mer enn to glass hver. Ser ikke ut til at noen lider av dette på noen måte. Har aldri sett noen av disse overstadig beruset. Knapt beruset. Ikke noe fyll. Er nok langt sunnere enn Vodka flatfyll hver lørdag. 

Anonymkode: 100d0...c21

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 måneder senere...

Annonse

Det er større sjangs for at folk drikker en enhet pr. dag (i perioder) i sørlige land. Men de reagerer veldig på utenlandske turister som ser dette og tror at alle lokale drikker mye og ofte, og fordi det er så billig så drikker de utenlandske "også" mye når de besøker disse landene. De skylder på at "spanjolene" gjør jo det så da gjør vi det og. Men om de virkelig hadde levd blant lokalbefolkningen og gjerne utenom turistområdene, ja så ville de sett at det ikke er så vanlig som folk skal ha det til og de ville sett at de som drikker mye og ofte gjerne er de samme folka. Slik som her, de du ofte møter på puben er jo de som drikker ofte. Men jo, de drikker gjerne noe mer til middag gjennom uka i stedet for å ta en fest på helg slik folk gjør i Norge, det er den største forskjellen. 

Anonymkode: 0839f...808

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Alkohol har kun negativ effekt for et menneske.

Anonymkode: 3f056...5e2

ikke for meg

Anonymkode: e0a6b...119

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.4.2022 den 22.13):

Normalt å drikke to glass vin eller kanskje mer hver dag? 

Anonymkode: c435f...0ff

Nei, det vil jeg virkelig ikke påstå. Tidligere ble det anbefalt ett glass rødvin om dagen pga antioksidanter, men denne anbefalingen må ha vært kjøpt og betalt av et selskap, for det er jo det dummeste jeg har hørt. 

Alkohol er svært kreftfremkallende og avhengighetsskapende, så nei - jeg forstår ikke i hvilken verden det skal være anbefalt. 

Anonymkode: bb6dc...139

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

ikke for meg

Anonymkode: e0a6b...119

Alkohol er svært kreftfremkallende og avhengighetsskapende. Du er ikke så spesiell at dette ikke gjelder deg, men alle andre 8,99 milliarder menneskene i verden. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det er større sjangs for at folk drikker en enhet pr. dag (i perioder) i sørlige land. Men de reagerer veldig på utenlandske turister som ser dette og tror at alle lokale drikker mye og ofte, og fordi det er så billig så drikker de utenlandske "også" mye når de besøker disse landene. De skylder på at "spanjolene" gjør jo det så da gjør vi det og. Men om de virkelig hadde levd blant lokalbefolkningen og gjerne utenom turistområdene, ja så ville de sett at det ikke er så vanlig som folk skal ha det til og de ville sett at de som drikker mye og ofte gjerne er de samme folka. Slik som her, de du ofte møter på puben er jo de som drikker ofte. Men jo, de drikker gjerne noe mer til middag gjennom uka i stedet for å ta en fest på helg slik folk gjør i Norge, det er den største forskjellen. 

Anonymkode: 0839f...808

Nå er det vel også en større andel av befolkningen i disse landene, som får kreft og andre alkoholrelaterte sykdommer (hjerte, kar, slag mm) enn i land hvor dette ikke er en uvane. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er jo ikke jeg flue på veggen hjemme hos alle og en hver. Men tviler sterkt på at det er helt normalt å drikke 2 glass vin hver dag. 

Vi gjør ikke det. Mine foreldre gjør ikke det, mine svigerforeldre gjør ikke det og ingen av vår omgangskrets (som jeg vet om).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Brukar0

Alkohol er svært kreftfremkallende og avhengighetsskapende. Du er ikke så spesiell at dette ikke gjelder deg, men alle andre 8,99 milliarder menneskene i verden. 

Får alle som drikker vin kreft? Blir alle som drikker vin avhengige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Brukar0

Nå er det vel også en større andel av befolkningen i disse landene, som får kreft og andre alkoholrelaterte sykdommer (hjerte, kar, slag mm) enn i land hvor dette ikke er en uvane. 

Dokumentasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 20.5.2022 den 1.35):

De fleste jeg kjenner deler en flaske vin stort sett hver dag, med andre ord noe mer enn to glass hver. Ser ikke ut til at noen lider av dette på noen måte. Har aldri sett noen av disse overstadig beruset. Knapt beruset. Ikke noe fyll. Er nok langt sunnere enn Vodka flatfyll hver lørdag. 

Vodka er sunnere en heroin. 

Ser du hvor idiotisk denne type argumentasjon er?

Jeg kjenner ingen som drikker vin hver dag.

Anonymkode: f1458...357

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

De jeg kjenner som har dødd av kreft har enten røkt mye eller vært avholds… Kjenner mange som i dag er både i 70- og 80- årene som har drukket vin om ikke daglig så i alle fall ukentlig og flere dager i uken siden 70-80-tallet. I 40-50 år… Ingen av disse har noen avhengighet. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Vodka er sunnere en heroin. 

Ser du hvor idiotisk denne type argumentasjon er?

Jeg kjenner ingen som drikker vin hver dag.

Anonymkode: f1458...357

Moderat forbruk er sunnere enn flatfyll, det viser vel all forskning? Men du er muligens en foliehatt? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...