Gå til innhold

forslag til hva i kan lage med barna?


liv

Anbefalte innlegg

Nå er det snart tid til å lage litt forskjellige julesaker med barna i barnehagen. Barna er 3-5/6 år så det må være noe som passer for de fleste.

Så langt har jeg kommet opp med

Male på julepose

Male gipsfigurer

Rulle bivoks-lys

Lage figurlys

Julekuler med gips

Julekuler med stoff

Dekorere treplate med granbar og kongler

Melismaling på noe (f.eks stor fyrstikk eske)

Male på syltetøyglass

Lage magneter med nissehode

Lage juletrepynt av glanspapir

Dette holder egentlig men jeg lurer på om jeg burde ha et par ting til tilpasset de minste barna. Noe de ikke trenger mye hjelp med.

Noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er dette ikke for de minste, men den gaven jeg stadigvek gleder meg over hver dag er et gipsavtrykk (som står ut) limet på en malt plate og dekorert med pinner som ramme.

I bildet står det "Selv den lengste reise begynner med det første skritt"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet de i en barnehage her har laget bilder av silkepapirkuler.

tegn omrisset av en julefigur (julenisse, juletre, julestjerne osv) på et stort ark/plakat, riv biter av silkepapir i den/de fargen/e som passer bildet og krøll små kuler og lim på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg ofte får slike gaver, så vil jeg gjerne anbefale fyrstikk-esker. Jo mer jo bedre :) Stearinlys er også en stor slager, gjerne slike rulle-lys av bivoks.

Engler, julenisser, dekorerte flater og slikt er..hm..sikkert mer hyggelig om det er ens egne barn ;)

Endret av susanne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi lager kalendere for 2006 hvor barna dekorerer de ulike månedene med bilder, håndavtrykk, tegninger osv.

Ellers så har du jo de "klassiske" nissene av vattkuler i forskjellige størrelser. Barna kan tegne på øyne og munn, lage skjegg av bomull og "klær" av små biter rød filt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lurte på om vi skulle lage oss en nisselandsby, der alle barna lagde hver sin nisse/snømann. Sånn til pynt i barnehagen.

Et par ispinner blir jo lett til ski ;)

Det er innkjøpsstopp så det avhenger av at vi har noe som kan brukes til lue og at vi har nok vattkuler. Lageret er relativt stort da ;)

Sånn gipsavstøpning og sånt blir gjort på småbarna ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...