AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #101 Del Skrevet 30. april 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jorulf, Jomar, Berta, Haldis, Brit, Kåre, Oluf, Adolf, Bjarte, Kolbjørn, Ottar, Marry Anonymkode: dc249...959 Tror flere av disse kommer tilbake. Vet om en ung Kolbjørn. Og Haldis er jo bare helt nydelig. Anonymkode: 68987...c52 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #102 Del Skrevet 30. april 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Rut/Ruth, Dorthea, Bergljot, Hjørdis, Randi, Dagny, Klara, Knut, Sturla, Guttorm, Godtskalk. Håper inderlig mine fremtidige barnebarn slipper å bli døpt noen av disse navnene😯 Bjørn, Aslak, Johan, Bernhard, Annie, Edith, Mary, Jenny og Astrid er fine navn. Anonymkode: e2a7d...c5d Flere av disse er jo allerede tilbake. Kjenner ungdommer som heter både Klara, Dagny, Knut, Bergljot, Randi og Dorthea. Ruth kommer snart, bare vent! Hilsen oldebarnet til en Ruth❤️ Anonymkode: 68987...c52 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaneel Skrevet 30. april 2022 #103 Del Skrevet 30. april 2022 Bjørgulf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaneel Skrevet 30. april 2022 #104 Del Skrevet 30. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg vurderer Renate på den i magen Anonymkode: f8d23...e29 Neeeei gud det tidens Harry navn 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #105 Del Skrevet 30. april 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Sigmund, Gregers, Syver, Tollef er det kanskje en stund til blir brukt igjen. Anonymkode: 797c7...f8c Jeg mener jeg har hørt om småtassser som heter Tollef iallfall. Anonymkode: e23e2...6b3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rogadame Skrevet 30. april 2022 #106 Del Skrevet 30. april 2022 Jeg kjenner barn under 10 år som heter Tollef , Borghild, Østen , Sølvi .. Har selv et "gammaldags navn" (er i 40 årene da) Mye heller Borghild enn tusenvis av Marius, Elias, Leah, Thea, Linnea 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #107 Del Skrevet 30. april 2022 Vi har en Borgny, er nok ikke så mange andre små som heter det nå. Anonymkode: be609...62a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #108 Del Skrevet 30. april 2022 rampeguri skrev (21 timer siden): Syver vil jeg tro kan komme tilbake, også Sigmund. Tollef i familier hvor oppklaring er viktig men da som del av dobbeltnavn. Gunda og Paula tror jeg er navn som ikke kommer til å bli mye igjen. Syver er vel på vei tilbake ja, mener det var en gutt som het det på barneskolen her. Ok navn det, men jeg vet også om to stykker som heter Paula, begge jenter i alderen 2-5 år, og for å si det rett ut, det navnet er grusomt. Med engelsk uttale blir navnet litt mindre skrekkelig, men disse stakkars små er altså norske, og jeg får omtrent frysninger på ryggen når jeg hører disse mødrene rope "PÆÆUULAA" 😂😂 Anonymkode: e2a7d...c5d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #109 Del Skrevet 30. april 2022 Gumborg er ikke så vanlig lenger. Anonymkode: 5ed48...d5b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 30. april 2022 #110 Del Skrevet 30. april 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Odd er jo ikke vanskelig å uttale på engelsk,ganske lett å uttale. Er betydning som er problemet. Anonymkode: f8d23...e29 Ja, det var det jeg mente med "fungerer ikke så bra på engelsk". Hvis navnet har en uheldig betydning på engelsk, tror jeg det er mindre sjanse for at navnet blir populært igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rampeguri Skrevet 30. april 2022 #111 Del Skrevet 30. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Syver er vel på vei tilbake ja, mener det var en gutt som het det på barneskolen her. Ok navn det, men jeg vet også om to stykker som heter Paula, begge jenter i alderen 2-5 år, og for å si det rett ut, det navnet er grusomt. Med engelsk uttale blir navnet litt mindre skrekkelig, men disse stakkars små er altså norske, og jeg får omtrent frysninger på ryggen når jeg hører disse mødrene rope "PÆÆUULAA" 😂😂 Anonymkode: e2a7d...c5d Eller enda verre..."PÆÆÆÆVLA" 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #112 Del Skrevet 30. april 2022 Langt tilbake i slekten vår finnes det flere kvinner som het Stinchen. Den tradisjonen forduftet heldigvis😅 Anonymkode: d70bb...0c2 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #113 Del Skrevet 30. april 2022 Jeg hadde en tante som het Olemine.Forferdelig navn på en utrivelig,sur dame. Anonymkode: 7b1dc...05b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
youcancallmejune Skrevet 30. april 2022 #114 Del Skrevet 30. april 2022 Kåre synes jeg begynner å bli litt sjarmerende igjen. En søt liten pjokk kan godt hete det. Det er så gubbete og solid at det er litt kult 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #115 Del Skrevet 30. april 2022 Tror mange av "tante-og-onkel navnene" som Hildegunn, Solveig, Leif, Kåre, Steinar osv. får en boom om noen år, men at de aller mest spesielle og konsonantrike som Eldbjørg, Bergljot, Svanlaug, Solbjørg, blir mindre utbredt. Og Olga og Harry og Ronny tror jeg blir sjelden pga. "ryktet" deres som tante olga, harrykultur og kriminell-ronny Anonymkode: 888d9...d2a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #116 Del Skrevet 30. april 2022 Ronny kan jeg aldri tenke meg slår an igjen. Ikke Harry heller. Anonymkode: 8a8fc...b65 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #117 Del Skrevet 30. april 2022 Tvillingsjel skrev (17 timer siden): Det navnet er jo så koselig 🥰🥰 Faktisk et navn jeg kunne vurdert pga oppkalling etter oldemor som døde da jeg var 15 år. Savner henne. Olga begynner faktisk så smått å bli brukt blant svenskene igjen og vi tar som kjent etter de. Synes Olga er ganske stilig! Anonymkode: a5cd3...38d 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #118 Del Skrevet 30. april 2022 Lucius skrev (21 timer siden): Det er rart. Mange småbarn het jo det før. Personlig tror jeg kanskje ikke følgende navn: Aldri, Blondine, Brunetta, Diis, Ermegaard, Gaula, Jensenette, Ragla, Vengel, Blostrup, Bønne, Fordel, Gjest, Nub, Offer, Uff og Wittus kommer tilbake. Fra folketellingen i 1801. Vet om både en Nub og ei Diis I barnehagealder Anonymkode: 6672e...7ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #119 Del Skrevet 30. april 2022 Flemming Anonymkode: ad053...8c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #120 Del Skrevet 30. april 2022 youcancallmejune skrev (4 timer siden): Kåre synes jeg begynner å bli litt sjarmerende igjen. En søt liten pjokk kan godt hete det. Det er så gubbete og solid at det er litt kult Jeg tenker det samme om Bjørn, håper det kommer tilbake snart og det blir mange søte småbjørner rundt omkring😀 Anonymkode: e2a7d...c5d 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå