Gå til innhold

Innkassoselskap varsler kjempesmell !

Gjest Acer

Anbefalte innlegg

https://www.nrk.no/norge/inkasso-pa-strom-oker-kraftig-i-sor-norge-1.15855851

Innkassoselskapet Fair  varsler eit ras av innkassosaker, og dette blandt folk som aldri har opplevd å få innkasso på ubetalte regninger  som  følge av høye strømpriser, og energi priser.😣  Også matvareprisene har økt jevnt å trutt den senere tid, og verre vil det bli ettersom bøndene har varsel historiske høy krav ved årets lønnsoppgjør, og dette vil  igjenn få følger for matvareprisene.🥕🌭 

Under finansdebatten på stortinget den 27.04-22 reiste Sylvia Lishaug spørsmål til Vedum hva han hadde å tilby "vanleg folkj  nå sliter m/ høye strømregninger"  Vedum trekte da  frem de som tjente omlag kr. 1000.000 - 😰

Mange må nok troleg belage seg på noen  omprioriteringer, og  omstillinger i  forhold til sitt private forbruk, og økonomien.  I løpet av juni blir   neste rentemøte, og renten blir da troleg økt m/ ytterligere 0,25 % 

Kanskje kan det vera lurt å ta kontakt m/ strømselskapet eller kreditorer før regninger går til innkasso, og inngå avtale.  Eller sende regningen til Vedum, og Co.

https://www.huseierne.no/nyheter/beste-rente-pa-boliglan-i-mars-2022/

Endret av Skybe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Men det blir bedre for vanlige folk da. Det sier Vedum og Støre. "Det er vanlige folks tur" sier de. Bare synd enslige, aleneforeldre, pensjonister, uføre, lavtlønte og studenter, blant annet, ikke er "vanlige folk". 

Anonymkode: f76da...e8f

• Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men det blir bedre for vanlige folk da. Det sier Vedum og Støre. "Det er vanlige folks tur" sier de. Bare synd enslige, aleneforeldre, pensjonister, uføre, lavtlønte og studenter, blant annet, ikke er "vanlige folk". 

Anonymkode: f76da...e8f

Det ble aldri presisert hva det var vanlige folks tur til. Det er åpenbart at det var vanlige folks tur til å slite.

Anonymkode: 36ef0...b0d

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Skybe said:

https://www.nrk.no/norge/inkasso-pa-strom-oker-kraftig-i-sor-norge-1.15855851

Innkassoselskapet Fair  varsler eit ras av innkassosaker, og dette blandt folk som aldri har opplevd å få innkasso på ubetalte regninger  som  følge av høye strømpriser, og energi priser.😣  Også matvareprisene har økt jevnt å trutt den senere tid, og verre vil det bli ettersom bøndene har varsel historiske høy krav ved årets lønnsoppgjør, og dette vil  igjenn få følger for matvareprisene.🥕🌭 

Under finansdebatten på stortinget den 27.04-22 reiste Sylvia Lishaug spørsmål til Vedum hva han hadde å tilby "vanleg folkj  nå sliter m/ høye strømregninger"  Vedum trekte da  frem de som tjente omlag kr. 1000.000 - 😰

Mange må nok troleg belage seg på noen  omprioriteringer, og  omstillinger i  forhold til sitt private forbruk, og økonomien.  I løpet av juni blir   neste rentemøte, og renten blir da troleg økt m/ ytterligere 0,25 % 

Kanskje kan det vera lurt å ta kontakt m/ strømselskapet eller kreditorer før regninger går til innkasso, og inngå avtale.  Eller sende regningen til Vedum, og Co.

https://www.huseierne.no/nyheter/beste-rente-pa-boliglan-i-mars-2022/

Slutt med "m/". Det betyr ikke det du tror det gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er ufør på minstesats og bor i bolig på 120 m2, og jeg har ikke hatt så ille strømregninger. Bor på Østlandet og varmer opp kun med elektrisitet. Ja, strøm og mat har blitt litt dyrere, men da må man bli flinkere til å spare og være mer forsiktig.

Anonymkode: 4d729...aac

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det ble aldri presisert hva det var vanlige folks tur til. Det er åpenbart at det var vanlige folks tur til å slite.

Jeg er "vanlige folk" og er ikke i nærheten av å slite.

Anonymkode: a4a77...ffd

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er ufør på minstesats og bor i bolig på 120 m2, og jeg har ikke hatt så ille strømregninger. Bor på Østlandet og varmer opp kun med elektrisitet. Ja, strøm og mat har blitt litt dyrere, men da må man bli flinkere til å spare og være mer forsiktig.

dessverre har ikke alle (lavtlønnende/uføre) denne innstillingen som deg. Men jeg er helt, helt enig! Når ting blir dyrere, må vi, som forbrukere, ta bedre valg. Slik er det bare. Ellers må man bo billigere, få høyere inntekt etc.

Anonymkode: eb5a5...b72

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Prisene er jo en konsekvens av knapphet på varer, kraftig forverret av Ukrainasituasjonen. Det kan vi faktisk ikke bare politisk forhandle oss bort fra, uavhengig av hva politikerne lovte i fredstider. Konsekvensen rammer hele Europa, nordmenn er ikke skjermet. 

Anonymkode: 4c3cd...246

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er ufør å alene forsørger. Sliter ikke noe mere enn jeg gjorde før. Strømmen har blitt litt dyrere . Men jeg klarer å betale regninger uten problem . 

Anonymkode: 5d4c9...f60

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Strøm har blitt LITT dyrere? Jeg har fastpris, så jo høyere gjennomsnittsprisen er, jo lavere blir regnnga mi. I mars var den på 230 kroner... Hadde jeg hatt spotpris hadde den vært på snaut 3000, etter at strømstøtten er trukket fra. Ikke noen stor krise det heller, siden jeg jobber. Men med minstesats skulle man jo tro at et par tusen utgjorde en grei forskjell... 

Anonymkode: 5058d...e6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg er ufør å alene forsørger. Sliter ikke noe mere enn jeg gjorde før. Strømmen har blitt litt dyrere . Men jeg klarer å betale regninger uten problem . 

Uføretrygd for en enslig kan vel variere fra 264K til 420K, så bare det å si at du er ufør forteller jo ingen verdens ting egentlig...Og har du lav sats får du vel barnetillegg+barnetrygd og barnebidrag fra den andre forelderen, og da er ikke inntekten så lav lenger... Strømmen har blitt veldig mye dyrere, ikke litt dyrere...Det er nesten så jeg tror dere troller når dere hevder at dere ikke merker noe særlig forskjell på strømregninga, er det for at folk skal tro at uføretrygd er så fett? 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Strøm har blitt LITT dyrere? Jeg har fastpris, så jo høyere gjennomsnittsprisen er, jo lavere blir regnnga mi. I mars var den på 230 kroner... Hadde jeg hatt spotpris hadde den vært på snaut 3000, etter at strømstøtten er trukket fra. Ikke noen stor krise det heller, siden jeg jobber. Men med minstesats skulle man jo tro at et par tusen utgjorde en grei forskjell... 

Min høyeste strømregning var på 3800 kr, så en måned med 2500 kr, de andre 2000 kr. Det er ikke så mye dyrere enn tidligere år.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Nå er det vanlige folks tur til å betale 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Økte renter på boliglånet, økte matvarepriser, ekstreme strømpriser, moms på elbil og nå lokker de med full takst på elbil gjennom bomstasjonene. Nå som vi endelig kan få en brukbar elbil med grei rekkevidde til under 500'000. Hvem sin tur var det til å få det godt igjen i valgkampanjen? Var det byråkratene? Politikerne? Kraftkommunene? Eller kanskje matbaronene? 

Hvis dette er resultatet av en kampanje for å glede "vanlige folk" gruer jeg meg til de skal øke skattene for vanlige folk... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er "vanlige folk" og er ikke i nærheten av å slite.

Bra for din del !

Anonymkode: 364c8...a36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

"Vanleg folk" sett med Vedum sine øyne er troleg folk som tjener  1 mill. + 😰 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Bra for din del !

Kjenner heller ingen andre "vanlige folk" som sliter. Tvert imot.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kjører en bil til ca 30000 kr . Når jeg kjører så ser det ikke ut som folk har dårlig råd. Det er så mange som kjører i veldig dyre biler . Det virker som de aller fleste har veldig god råd . 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører en bil til ca 30000 kr . Når jeg kjører så ser det ikke ut som folk har dårlig råd. Det er så mange som kjører i veldig dyre biler . Det virker som de aller fleste har veldig god råd . 

De aller fleste har veldig mye lån. Og svært mange lever over evne. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Kjenner heller ingen andre "vanlige folk" som sliter. Tvert imot.

Hvilke innsyn har du i "vanleg folk " sin økonomiske hverdag ?

Meiner du  utspelet fra innkassoselkapene er bare ein stor bløff. ?

Å ærkjenne at ein sliter økonomisk er vel ein problemstilling mange ikkje ønsker  dele med andre.  Programmet "Luksusfellen" har vel gjitt oss noen svar her. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...