Gå til innhold

Snart er hvite en minoritet i USA

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Kågebruker skrev (3 minutter siden):

Du mener at alle polakkene, svenskene, litauerne osv gjør Oslo til Mogadishu?

Nei, alle skjønner at det er ikke det som menes. Inkludert deg selv. Unødvendig ironi. Det er ikke mulig å diskutere med dere som nekter å forstå virkeligheten uten å "misforstå" med syrlighet.

Anonymkode: 5459d...787

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Det er ikke mulig å diskutere med dere som nekter å forstå virkeligheten uten å "misforstå" med syrlighet.

Mennesker som lever under politisk korrekthets nådeløse grep må 'misforstå' i alle de sammenhenger noen påpeker hva som faktisk er keiserens nye klær.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lucius
7 hours ago, Thyra said:

Fullt navn var vel å ta litt hardt i...

Du skjønner hva jeg mener… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lucius
7 hours ago, Kågebruker said:

Du mener at alle polakkene, svenskene, litauerne osv gjør Oslo til Mogadishu?

Det er jo mange flere enn bare dem. 
 33,7 prosent av Oslos folkemengde er innvandrere. Asia utgjør 39,8% av byens inn­vand­rerbefolkning, 18,1% har afrikansk bakgrunn. 

Enkeltlandene som er sterkest representert i innvandrerbefolkningen: 

Pakistan: 22 629 personer  
Somalia: 16 838 personer  
Polen: 16 160 personer  
Sverige: 11 694 personer

I tillegg er det folk fra hele verden i Oslo. Jeg kan ikke gå ut uten å høre flere som snakker annet språk enn norsk. Noen ganger føler jeg meg faktisk fremmed i eget land. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lucius skrev (11 minutter siden):

I tillegg er det folk fra hele verden i Oslo. Jeg kan ikke gå ut uten å høre flere som snakker annet språk enn norsk. Noen ganger føler jeg meg faktisk fremmed i eget land. 

Sånn er det i London og New York også. Om folk har problemer med det så får de flytte til bygda. 

Anonymkode: 605bc...927

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lucius
On 5/6/2022 at 9:06 PM, AnonymBruker said:

Sånn er det i London og New York også. Om folk har problemer med det så får de flytte til bygda. 

London og New York har hatt innvandring i mange hundre år. Kan ikke sammenlignes en gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
On 5/6/2022 at 8:52 PM, Lucius said:

33,7 prosent av Oslos folkemengde er innvandrere. Asia utgjør 39,8% av byens inn­vand­rerbefolkning, 18,1% har afrikansk bakgrunn. 

Det er jo dét som er kult med byer. Jeg elsker at det er slik.

Anonymkode: 474ab...0d0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lucius skrev (På 27.4.2022 den 18.48):

Det lever jeg godt med. Jeg tør tross alt stå for det jeg skriver, med fullt navn. I motsetning til deg. 

Fullt navn? Ok, "Lucius". :fnise:

Anonymkode: 885bc...0f7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lucius skrev (På 6.5.2022 den 20.52):

Tror du det er flere eller færre enn 18% afrikanere i Mogadishu?

Hvor mange prosent i Oslo er somaliere, 5%? Tror du det er flere eller færre enn 5% somaliere i Mogadishu? Skjønner du at somaliere, hausa, khoi, zuluer, berbere og egyptere ikke er spesielt like, selv om de alle er blant de 18% "afrikanere"? Like dumt som å finne et sted hvor ikke-europeere er 82% av befolkningen og så si "jøss, har blitt reine Kiev her, fysjameg!".

Endret av Nicathv
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gereon Rath skrev (På 28.4.2022 den 1.30):

Europa har hat to fredfulle perioder i sin historie. 

1815-1914 og 1945-2022

Gereon Rath skrev (På 28.4.2022 den 9.38):

Begge periodene hadde små konflikter, men det er de to fredeligste perioder i Europas historie.

Tror du har glemt en goood del kriger, altså. Den fransk-prussiske krig 1870, med 3,5 millioner aktive soldater og 500.000 døde var den første jeg kom på. Altså 10-20 ganger så stor som krigen i Ukraina nå.

Noen andre:

Russlands invasjon av Kaukasus 1817-1864, over halvannen million døde.

Den Østerriksk-prussiske krig 1866, over en million soldater, minimum 250.000 døde.

..glem det, lista er alt for lang. https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_wars:_1800–1899

Det var også mange store opprør og revolusjoner i Europa på 1800-tallet, først og fremst revolusjonene i 1848. Ikke akkurat fredelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicathv skrev (3 timer siden):

Tror du har glemt en goood del kriger, altså. Den fransk-prussiske krig 1870, med 3,5 millioner aktive soldater og 500.000 døde var den første jeg kom på. Altså 10-20 ganger så stor som krigen i Ukraina nå.

Noen andre:

Russlands invasjon av Kaukasus 1817-1864, over halvannen million døde.

Den Østerriksk-prussiske krig 1866, over en million soldater, minimum 250.000 døde.

..glem det, lista er alt for lang. https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_wars:_1800–1899

Det var også mange store opprør og revolusjoner i Europa på 1800-tallet, først og fremst revolusjonene i 1848. Ikke akkurat fredelig.

Nei jeg glemmer ingen kriger.

Men faktum er at de periodene er de fredeligste i Europas historie.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lucius
9 hours ago, AnonymBruker said:

Det er jo dét som er kult med byer. Jeg elsker at det er slik.

Anonymkode: 474ab...0d0

Vel, jeg har vært i storbyer rundt i verden og man merker ikke det samme der. Oslo er ikke en storby. 

9 hours ago, AnonymBruker said:

Fullt navn? Ok, "Lucius". :fnise:

Anonymkode: 885bc...0f7

Jeg hadde virkelig håpet at det var litt mer tanke oppi hodet slik at man forsto hva jeg mente, men jeg skjønner jeg selv må forstå at KG ikke er rette stedet for det til tider. 

Dere som synes Mogadishu er et kult sted, kan jo bare flytte dit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 6.5.2022 den 21.06):

Det er det som er så trist, norske byer er i ferd med å bli like lite norske som engelske byer er engelske, mangfoldet er borte. Storbyer blir mer og mer like, ingen særegen kultur lenger. Trist. Det er riktig at du må langt ute på landet for å finne mangfoldet representert ved den særegne lokale kulturen. Enn så lenge, den forsvinner nok til slutt den også.

Anonymkode: 5459d...787

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...