Gå til innhold

Kjøpe bil via auksjonen.no?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen som har erfaringer med bilkjøp gjennom auksjonen.no? Jeg er på jakt etter ny bil, og på Finn dukker det til stadig opp nokså "billige" biler med slike annonser. Er dette noe som kan være aktuelt å se på? Eller burde jeg overse alt dette?

Anonymkode: e2aa4...635

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
2 hours ago, AnonymBruker said:

Svindel. Og biler som er tuklet med. 

Anonymkode: 965a2...e8c

Auksjonen.no er ikke svindel men en legit auksjonsplass

Anonymkode: 304ee...fd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kjøper jo ofte biler for tvangssalg ser det ut til, og biler som er holdt av eiere som får bilen sin tvangssolgt har potensiale for å ikke være tilstrekkelig vedlikeholdt/fulgt service-programmet. Dette, kombinert med at du ikke får noen form for garanti eller reklamasjon, gjør at du skal være veldig godt orientert for å benytte deg av den reduserte prisen. Det er, som kjent, ingen gratis penger der ute, slik at den rabatterte prisen gjenspeiler risikonivået. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Norske auksjoner hadde jeg holdt meg langt unna. Det er slik som @Fjompen sier, og i tillegg er prisene forkludret ganske bra med diverse tillegg og presentasjon med lokkepris på FINN. For ti år siden drev jeg å melde inn disse annonsene til FINN fordi de ikke oppga en brukbar pris - inntil jeg skjønte at de ville ha det slik. Det er ikke mangel på andre biler å se på og kjøpe.

Anonymkode: 6184b...9d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...