Gå til innhold

Gir dere panteflasker til folk som samler inn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gir av og til men blir jo penger av flaskene. Sist vi pantet hadde vi to sekker og fikk 370 kr. 

Anonymkode: bc69a...f8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, jeg spiller pantelotteriet! Har forøvrig butikken rett utenfor døra, er ikke noe stress for meg å ta med flasker og bokser dit. 

Anonymkode: 28892...491

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri opplevd at de kommer på døra, men pleier å gi flasker og bokser til romere i parken.

Anonymkode: 77d33...221

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine pantepenger går til røde kors.

Anonymkode: 307c0...f82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter det lokale håndball leger med flasker. Samler opp en god del og så ringer jeg dem og de henter. Sist fikk de 8 fulle søppelsekker med 1,5 liters flasker. 

Anonymkode: 1866b...c91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei absolutt ikke. Pantet sjeldent sp da blir det noen hundrelapper hver gang.

Vil de drive dugnad for å samle inn penger får de gi noe tilbake, ikke bare tigge etter penger på den måten.

Anonymkode: 09166...a8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde jeg hatt barn selv hadde jeg sikkert gjort det, men nei. Vil ha de pengene selv jeg 🤷‍♀️ Støtter veldedighet i stede. 

 

Legger til: her jeg bor har vi pantemaskiner som man bare heller i hele poser med pant, har vel plass til en full søppelsekk før den må lukkes og begynner å telle. Så vi lagrer opp og panter med den da får vi fort 700 kr på fem minutters "jobb". 

Endret av Ugresset
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det hender. Det har vært noen tilfeller der speideren eller et par jenter fra en lokal fotballgruppe har ringt på og spurt om å få flaskepanten. Da har jeg gitt dem alt fra to til fire bæreposer med tomflasker, avhengig av hva jeg har.

Drikker mye brus, så det blir en del pantegods.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke fått noen på døra så vidt jeg vet om, men jeg vet ikke om jeg ville gitt fra meg panten om det skjedde. Etter at pantesatsen gikk opp, så er det blitt en del penger i pant som vi gjerne trenger selv nå som alt blir dyrere. Vil jeg donere penger så gjør jeg det når jeg får lyst, ikke når det tigges på døra. Kjøpe lodd på butikk og lignende kan jeg godt gjøre, da det ikke er så oppsøkende. 

Anonymkode: 73032...be5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg aldri opplevd - jeg var med på å arrangere en sånn innsamling for mange år siden som tenåring, men da varslet vi på forhånd når vi kom så folk kunne sette ut det de hadde, vi gikk ikke fra dør til dør og ringte på (men fikk inn overraskende mye). Jeg panter for rundt 15 kroner annenhver måned, så det hadde ikke utgjort noen stor forskjell hverken for meg eller de som hadde fått dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sjelden flasker å gi bort, da jeg putter panten i handlenettet og tar med neste gang jeg skal handle. 

Anonymkode: 24789...983

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men når jeg panter selv så trykker jeg ofte på donasjonknappen til røde kors. 
Er kun de og Leger uten grenser jeg er villig til å støtte med penger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

I wish! De har aldri kommet til meg. Men det er klart du beholder flaskene til ditt barn. Kul ordning du har der forresten!

Anonymkode: 150b9...059

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...