Gå til innhold

Er redd for tredje verdenskrig


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

å være bekymret for den 3-verdenskrig har jeg vært siden det hele begynte. Jeg tror også faren har økt mer og mer, jo mer andre land har hjulpet Ukraina med diverse våpen. Jo mere andre land har blandet seg jo mer fare.

Våpen og millitært utstyr betyr forlengelse av krig og elendighet på begge sider. Det er aldri noen vinnere i en krig, kun tapere.

Å få fram en fredsavtale hadde vært mye mer lønnsomt for alle parter.

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ryddet for brudd på rommets retningslinjer, brukerdebatt og innlegg av utestengt bruker, og svar til det. 

_popcorn_, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villfisker

Skjer det, kan jeg ikke gjøre noe med det uansett. Blir ikke bedre av å gå rundt og bekymre meg heller akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En grunn til at jeg ikke orker å følge så mye med på hva som blir sagt i nyhetene om dette lenger. Det meste av skremselen man leser og hører om i nyhetene skjer ikke allikevel. Lever derfor som normalt uten bekymringer rundt dette lenger.

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/26/2022 at 9:05 AM, Capt. Obvious said:

Litt bekymret ja, for nå utelukker ikke stormaktene dette selv. Spørs om det egentlig kan lønne seg å gjøre first strike nå, hvis man antar at det vil skje uansett...

Pga M.A.D. vil ikke det lønne seg. Mutually assured destruction.  

image.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LCFA skrev (2 minutter siden):

Pga M.A.D. vil ikke det lønne seg. Mutually assured destruction.  

image.png

Man antar at det vil skje uansett, så da er det bedre å gjøre det først kanskje. Er vel bare et tidsspørsmål før de trykker på knappen der borte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi bør være redde, de som sier noe annet er tosker. 

Vi trenger å gjennopplive fredbevegelsen, som et korrektiv til de inkompetente/sinnsyke politiker klovnene  som er i ferd med å styre oss rett over stupet!

 

 

 

Endret av Utsiden
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utsiden skrev (15 minutter siden):

Vi bør være redde, de som sier noe annet er tosker. 

Vi trenger å gjennopplive fredbevegelsen, som et korrektiv til de inkompetente/sinnsyke politiker klovnene  som er i ferd med å styre oss rett over stupet!

 

 

 

Ja, dette angår oss ALLE, og et knippe hissige politikere styrer hele suppa. For en syk situasjon vi har havnet i. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er overhodet ikke bekymret for at mitt personlige liv skal bli noe særlig påvirket av krigen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lucius skrev (17 timer siden):

Jeg er fremdeles av den oppfatning at det er dumt å involvere seg for mye i den krigen. Kongen vår sa jo og at «gjør vi for mye blir det verdenskrig».

Det han mente med det var vel å sette NATO-styrker inn i krigen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om det utsagnet er urovekkende, så er det jo ikke noe nytt av Russland minner oss på at de har atomvåpen, men alle er jo enige om at Russland selv ikke har noen verdens ting å tjene på en verdenskrig/atomkrig! Krigen går rett og slett så dårlig for dem nå at de ikke har noe annet enn atomvåpen igjen å true med - det er jo faktisk et svakhetstegn og et tegn på desperasjon i Moskva dette her.

Det er klart at Vesten må passe på å finne en balanse, så de ikke går alt for langt. Men det er jo enkeltland som gir militært utstyr til Ukraina nå, ikke NATO. 

Jeg er ikke spesielt redd for atomkrig i det hele tatt, for Russland ser nå at NATO og Vesten står mer samlet enn noen gang, og Putin har nok forstått at en atombombe i den retningen ville bety en tilbake - dvs. selvmord. Det ville også selvfølgelig bety (hvis han skulle overleve dette) en endelig slutt på vennskapet med Kina, og det er ikke en sjanse han kan ta. 

Jeg anbefaler deg å lese spalten NRK svarer på nrk.no, der er det veldig saklige og flinke eksperter som svarer på alle slags spørsmål fra innsendere, kanskje du kan bli litt roligere av det! 

Endret av princeofithilien
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bullabu
Lunarstone skrev (23 timer siden):

Jeg tror ikke vi alle er villige til å ofre planeten for Ukraina. Spørsmålet er hvordan man skal ro seg ut av dette, ser mindre og mindre sannsynlig ut. 

Jeg tro gale Putin gjør det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bullabu
princeofithilien skrev (49 minutter siden):

Selv om det utsagnet er urovekkende, så er det jo ikke noe nytt av Russland minner oss på at de har atomvåpen, men alle er jo enige om at Russland selv ikke har noen verdens ting å tjene på en verdenskrig/atomkrig! Krigen går rett og slett så dårlig for dem nå at de ikke har noe annet enn atomvåpen igjen å true med - det er jo faktisk et svakhetstegn og et tegn på desperasjon i Moskva dette her.

Det er klart at Vesten må passe på å finne en balanse, så de ikke går alt for langt. Men det er jo enkeltland som gir militært utstyr til Ukraina nå, ikke NATO. 

Jeg er ikke spesielt redd for atomkrig i det hele tatt, for Russland ser nå at NATO og Vesten står mer samlet enn noen gang, og Putin har nok forstått at en atombombe i den retningen ville bety en tilbake - dvs. selvmord. Det ville også selvfølgelig bety (hvis han skulle overleve dette) en endelig slutt på vennskapet med Kina, og det er ikke en sjanse han kan ta. 

Jeg anbefaler deg å lese spalten NRK svarer på nrk.no, der er det veldig saklige og flinke eksperter som svarer på alle slags spørsmål fra innsendere, kanskje du kan bli litt roligere av det! 

Kan hende han ikke bryr seg om han lever eller ei, Putin er gal!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bullabu skrev (1 minutt siden):

Kan hende han ikke bryr seg om han lever eller ei, Putin er gal!!

Men heldigvis kan ikke han alene utløse en atombombe. Det er minst tre personer som må godkjenne det, i tillegg til de som faktisk fysisk skal sende den av gårde da. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bullabu
princeofithilien skrev (1 minutt siden):

Men heldigvis kan ikke han alene utløse en atombombe. Det er minst tre personer som må godkjenne det, i tillegg til de som faktisk fysisk skal sende den av gårde da. 

Ja, de er vel hjernevasket da....hva  da....tenk på selvmordsbombere......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

tussi84 skrev (10 timer siden):

Å få fram en fredsavtale hadde vært mye mer lønnsomt for alle parter.

Hva tror du vesten har drevet med de siste månedene før krigen startet?? Problemet her er jo ikke at Nato ikke har prøvd å få istand en fredsavtale, men at Putin skal ha Ukraina, uansett konsekvenser.

3. Verdenskrig har allerede vart 1.måneds tid nå. Det vi ser i Ukraina er bare oppstarten. Det er første steg av destabiliseringen av Europa. Straks Putin er ferdig der vil han ta polen og etter det nabolandene i umiddelbar nærhet. Putin sitter på de beste kortene. Trussel om atomkrig. Straks Nato vurderer noe, truer Putin med atomvåpen. Nato logrer med halen. Nato kommer ikke til unnsetning dersom et natoland blir angrepet. Straks noen truer Russerne's interesser, vil atomkrig bli eneste utfall. På denne måten vil Russland true seg til europaherredømme med hjelp fra sine atomlagre. Europa kommer ikke på noen måte positivt utav dette. Selv det mest optimistiske scenarioet vil føre til Europas fall. Eneste jeg er spendt på, er hvor raskt vi faller. Om det vil kollapse innen 2023/24 eller om ulmingen til storkrigen vil dras godt ut i 2025-27, før det virkelig smeller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lucius
2 minutter siden, Thanos said:

Selv det mest optimistiske scenarioet vil føre til Europas fall. Eneste jeg er spendt på, er hvor raskt vi faller. Om det vil kollapse innen 2023/24 eller om ulmingen til storkrigen vil dras godt ut i 2025-27, før det virkelig smeller.

Joy. Tilbake til hvilken alder blir det sånn ca? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lucius skrev (2 minutter siden):

Joy. Tilbake til hvilken alder blir det sånn ca? 

Jeg vet jo ikke det. Men jeg tipper jo at innen 2027 er hele verden dypt involvert i krigen. Altså fysisk deltagende i krigføringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thanos skrev (16 minutter siden):

Hva tror du vesten har drevet med de siste månedene før krigen startet?? Problemet her er jo ikke at Nato ikke har prøvd å få istand en fredsavtale, men at Putin skal ha Ukraina, uansett konsekvenser.

3. Verdenskrig har allerede vart 1.måneds tid nå. Det vi ser i Ukraina er bare oppstarten. Det er første steg av destabiliseringen av Europa. Straks Putin er ferdig der vil han ta polen og etter det nabolandene i umiddelbar nærhet. Putin sitter på de beste kortene. Trussel om atomkrig. Straks Nato vurderer noe, truer Putin med atomvåpen. Nato logrer med halen. Nato kommer ikke til unnsetning dersom et natoland blir angrepet. Straks noen truer Russerne's interesser, vil atomkrig bli eneste utfall. På denne måten vil Russland true seg til europaherredømme med hjelp fra sine atomlagre. Europa kommer ikke på noen måte positivt utav dette. Selv det mest optimistiske scenarioet vil føre til Europas fall. Eneste jeg er spendt på, er hvor raskt vi faller. Om det vil kollapse innen 2023/24 eller om ulmingen til storkrigen vil dras godt ut i 2025-27, før det virkelig smeller.

Jeg har hørt på mye nyheter siden krigen startet og hørt intervjuer med eksperter og verdensledere av mange slag, men jeg har ikke hørt en eneste av dem si det du sier her, så jeg lurer litt på hvor du tar det fra. Russland klarer jo ikke engang å ta Øst-Ukraina, hvilken hær hadde du tenkt at da skulle okkupere og ta over Polen?? Og med den logikken, der NATO står passivt og ser på at Polen blir okkupert, blir det jo ikke noen verdenskrig, da blir det jo en lokal krig mellom Russland og Polen? 

Endret av princeofithilien
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...