Gå til innhold

Er redd for tredje verdenskrig


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har fryktet det helt siden starten på "operasjonen". Det har eskalert daglig siden da. Jeg ser ikke noen bra  utvei på dette. Du er ikke alene om disse tankene. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke noe grunn til å frykte tredje verdenskrig, skjer det så skjer det ikke noe vanlige folk kan gjøre med det.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt bekymret ja, for nå utelukker ikke stormaktene dette selv. Spørs om det egentlig kan lønne seg å gjøre first strike nå, hvis man antar at det vil skje uansett...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker det er på tide å fokusere på å få til en fredsavtale fremfor å sende flere våpen til Ukraina. Hvis vi skal unngå tredje verdenskrig må vi satse på diplomati og fredsforhandlinger, ikke på mer krig og flere våpen. 

  • Liker 19
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*luna* skrev (2 timer siden):

Jeg tenker det er på tide å fokusere på å få til en fredsavtale fremfor å sende flere våpen til Ukraina. Hvis vi skal unngå tredje verdenskrig må vi satse på diplomati og fredsforhandlinger, ikke på mer krig og flere våpen. 

Russland er ikke til å stole på, hvilke fredsforhandlinger snakker du om? De forstår bare makt. Ukraina signerte forresten Budapest-memmorandumet, noe som først førte til annektering av Krym, og så finansiering av pro-russiske nynazister i Donbas. I 2022 gikk nynazistene til fullskala invasjon av Ukraina. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capt. Obvious skrev (3 timer siden):

Litt bekymret ja, for nå utelukker ikke stormaktene dette selv. Spørs om det egentlig kan lønne seg å gjøre first strike nå, hvis man antar at det vil skje uansett...

Tror at USA har best etterretningsoversikt via både agenter og satelitter og derfor størst mulighet til "frist strike" dersom man ser at russerne klargjør for utskytning. Hvis det stemmer tror jeg Putin er klar over det. Så spørs det hvor suicidal han er, alternativt hvor lenge han har lyst å leve i en bunkers under Altai-fjellene. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Athena79 skrev (4 timer siden):

Det er skremselspropaganda.

Er det skremselspropaganda at Russland har gått seg fast i en invasjonskrig mot Ukraina, væpnet til tennene med NATO-våpen? Er det skremmelspropaganda at vi har skyhøy inflasjon, og en kommende matkrise grunnet denne krigen? Alle forhold ligger til rette for en global konflikt, som vi knapt har begynt på.

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er i hvert fall sikkert, det er naivt å tro at tredje verdenskrig ikke kan skje.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rart, for det virker som om alle er redde og nervøse (med god grunn) bortsett fra alle våre ledere som bare fortsetter å pøse på med tyngre og tyngre våpen, mens de bare fnyser av truslene. 

 

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lunarstone said:

Det er rart, for det virker som om alle er redde og nervøse (med god grunn) bortsett fra alle våre ledere som bare fortsetter å pøse på med tyngre og tyngre våpen, mens de bare fnyser av truslene. 

 

Ja, jeg støtter Ukraina 100% men syns ikke det å sende våpen er verdt jordens ende, Putin er sprø nok til å gjøre alvor ut av truslene 

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flovef skrev (Akkurat nå):

Ja, jeg støtter Ukraina 100% men syns ikke det å sende våpen er verdt jordens ende, Putin er sprø nok til å gjøre alvor ut av truslene 

Jeg tror ikke vi alle er villige til å ofre planeten for Ukraina. Spørsmålet er hvordan man skal ro seg ut av dette, ser mindre og mindre sannsynlig ut. 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lunarstone skrev (4 minutter siden):

Jeg tror ikke vi alle er villige til å ofre planeten for Ukraina. Spørsmålet er hvordan man skal ro seg ut av dette, ser mindre og mindre sannsynlig ut. 

Når ting først begynner er det vanskelig å stoppe, blir litt som første verdenskrig, de aller fleste ville ikke ha krig,  Ja det var noen som ville ha krig, men ingen ønsket en stor krig som det ble, Og de aller fleste kjempet for at kriger ikke skulle skje.

Men da julene var i gang, var det umulig å stoppe. 

 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gereon Rath skrev (7 minutter siden):

Når ting først begynner er det vanskelig å stoppe, blir litt som første verdenskrig, de aller fleste ville ikke ha krig,  Ja det var noen som ville ha krig, men ingen ønsket en stor krig som det ble, Og de aller fleste kjempet for at kriger ikke skulle skje.

Men da julene var i gang, var det umulig å stoppe. 

 

Ja. Ulempen denne gangen, er at hele menneskeheten står på spill ved en storkrig. Det blir ikke noe "komme ut på andre siden" etterpå, det er helt ekstremt skummelt. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nesten så man savner 2020-2021, selvom jeg tviler på at smeller ordentlig kan en aldri være helt skråsikker med så mange variabler samt ustabile og lugubre mennesker med makten. Et lite lyspunkt kan dog være at folk med makt vil beholde den, og ønsker neppe å gamble den bort.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jegern Puahate skrev (Akkurat nå):

Nesten så man savner 2020-2021, selvom jeg tviler på at smeller ordentlig kan en aldri være helt skråsikker med så mange variabler samt ustabile og lugubre mennesker med makten. Et lite lyspunkt kan dog være at folk med makt vil beholde den, og ønsker neppe å gamble den bort.

Ah ja, sukk. Da korona var det største problemet, det var faktisk tider det. Og vi trodde vi hadde problemer da. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lucius

Jeg er fremdeles av den oppfatning at det er dumt å involvere seg for mye i den krigen. Kongen vår sa jo og at «gjør vi for mye blir det verdenskrig».

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at vi alle sammen trenger en pause fra nyhetene, og sosiale medier. 

Nei vi kan ikke gjøre noe med det som skjer. 

Er noe det vits å gå rundt med "krigen" i kroppen her og nå ? Husk uansett at media hausser opp negative ting, de tjener rått på dette her. 

Pass på dere selv, god natta❤

  • Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...