Gå til innhold

Er det ok å komme på flyplassen 45 minutter før avgang? 🤔

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, men regelen er vel 60min før. Har aldri opplevd at 45 min. er noe problem med håndbagasje. Var faktisk en gang jeg måtte løpe for å rekke flyet, det var litt stress🤪

Anonymkode: aa95c...7c1

Jeg har faktisk blitt sjekket inn og fått levert bagasje og da var det under 30 min til avgang. På flyplassen i Basel/Mullhouse. Var med Lufthansa. Men litt spesielle omstendigheter skal nevnes. Jeg skulle egentlig fly via Munchen til Oslo. Men flygningen var innstilt og da var det ledig plass via Frankfurt og de fikk meg med flyet selv om det var under 30 min fra jeg stod i innsjekking til flyet gikk. Flyplassen i Basel er ikke enormt stor men mer enn stor nok til at det er slitsom løpetur når man har dårlig tid for å nå gaten.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nei, Europa 

Anonymkode: 38b23...27f

Uten tvil, ta bussen som går 1 time og 45 minutter før. Det er ikke noe å tenke på engang. 

Anonymkode: 14ad0...09c

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Haha, det er jo forskjell på å våkne kl.04 eller kl.05 😁

Når går flyet? Er forskjell på køen i sikkerhetskontrollen kl. 05.30 og kl. 07.30. 
Hvor lang tid bruker bussen til flyplassen? Jo lenger reisevei jo større sannsynlighet for at det vil skje forsinkelser. 

Anonymkode: 99434...df3

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det går fint med 45 min før. I verste fall, minster du flyet

Anonymkode: d8c44...9d4

Ja og det er jævlig unødvendig, når det så lett kan unngås ved å bare ta en tidligere buss. Flybilletter koster penger. 

Anonymkode: dddf2...586

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har mista fly fordi jeg trodde jeg hadde tid, det er sure penger. Kjipt å bli sittende på flyplassen i enda 4 timer for å vente på neste også, om det er plass da.

Anonymkode: 4ce81...4d1

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja, men regelen er vel 60min før. Har aldri opplevd at 45 min. er noe problem med håndbagasje. Var faktisk en gang jeg måtte løpe for å rekke flyet, det var litt stress🤪

Anonymkode: aa95c...7c1

Litt motsigende... 🤦‍♀️🙇‍♀️🙄

Anonymkode: d3d8b...c13

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nei. Ikke når du skal reise. Eller på jobb for den saks skyld 🙄🤦‍♀️

Anonymkode: d3d8b...c13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dra til Heathrow flyplass 45min før flyet går, og se hvordan det går👍

Anonymkode: b2f03...ca0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Innenlands eller fly til utlandet? Å beregne litt mer tid for utenlands er anbefalingen. Jeg prøver å ankomme flyplassen 60 før ved innenlands og 90 minutter før utenlands. 45 går oftest bra, 30 minutter også, men det hele kommer så klart an på mange ting. Hvor dyre var billettene, hvor mye stress er det om dere sitter fast i sikkerhetssjekken eller får andre problemer og kommer for sent til gate'n stenger og må kjøpe nye billetter, hvor mye stress er det om flyplassen du har problemer ved er i et jallaland der engelskkunnskapene er motsatt proposjonale med hjelpsomheten til flyplassansatte, om du har kun håndbagasje eller skal sjekke inn mye rart med mellomlandinger (snakket med en som balet med å sjekke inn og ta med hjem et svært surfebrett fra Bali med mellomlanding Dubai...da møter du ikke opp 30 minutter før), hvor mye verdsetter du din egen tid og ekstra søvn på morgenen.

Anonymkode: 77088...7a3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dra til Heathrow flyplass 45min før flyet går, og se hvordan det går👍

Anonymkode: b2f03...ca0

Stor forskjell på Heathrow og Gardermoen 😁

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Tar det ikke maks 5-7 min? 

De gangene jeg har vært innom Gardemoen dette året, omtrent 6-7 ganger, så har ventetiden i sikkerhetskontrollen vært rundt 5 minutter

Anonymkode: 1f4cd...4df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

De gangene jeg har vært innom Gardemoen dette året, omtrent 6-7 ganger, så har ventetiden i sikkerhetskontrollen vært rundt 5 minutter

Anonymkode: 1f4cd...4df

Det er fint

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas

Jeg hadde vært mest skeptisk til bussen i dette tilfellet. De kan fint være 10 min forsinket, selv på natta, og da sliter du. 

Store avstander på Gardermoen, og hvis boarding stenger tidlig (for eksempel fordi passasjerene busses til flyet) sliter du. 

Sannsynligvis går det helt greit, men det er små marginer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hottentått
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ja, det er klart det er forskjell. Men når man spør om råd, så får man enten ta til seg rådene eller ikke. Jeg skjønner ikke hvorfor det er så vanskelig å bare ta en avgjørelse. Enten står man opp kl 4 eller så står man opp kl 5 liksom🤷‍♀️ 

Endret av Hottentått
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du skal utenfor Schengen (UK for eksempel) må du også regne tid til passkontroll.

Det kan godt hende det viser seg at du ikke trenger mer tid, men jeg ville aldri risikert det.

Anonymkode: 3be82...ad9

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Albbas skrev (1 time siden):

Jeg hadde vært mest skeptisk til bussen i dette tilfellet. De kan fint være 10 min forsinket, selv på natta, og da sliter du. 

Store avstander på Gardermoen, og hvis boarding stenger tidlig (for eksempel fordi passasjerene busses til flyet) sliter du. 

Sannsynligvis går det helt greit, men det er små marginer. 

Å ja....Fy faen, jeg har helt glemt at noen ganger busses folk til flyet. Som sagt, har ikke reist siden før korona 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Hvis du skal utenfor Schengen (UK for eksempel) må du også regne tid til passkontroll.

Det kan godt hende det viser seg at du ikke trenger mer tid, men jeg ville aldri risikert det.

Anonymkode: 3be82...ad9

Er det bare passkontroll eller covidpass kontroll? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg ville forholdt meg til det OSL skriver som  er sitert her i tråden og kommet 1,5 time før.

Når jeg skal så tidlig av sted er buss for meg helt uaktuelt - da tar jeg taxi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det het seg 1 time før det ble strengere sikkerhetskontroll nå heter det 2 timer. 

Så ta den tidlige bussen du.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En god regel er å aldri ta det siste aktuelle alternativet når man reiser kollektivt til flyplassen. I hvert fall ikke om man ikke er forberedt på en dyr taxiregning eller å miste flyet. I de aller fleste tilfeller blir jeg sittende og vente en time lenger enn jeg hadde behøvd, men så har man de tilfellene av signalfeil, motorstopp, ulykker på veien osv da man er sjeleglad for at man tok en tidligere avgang på tog/buss. Jeg har fortsatt til gode å komme for sent til et fly (bank i bordet). Men ville ha opplevd det flere ganger om jeg alltid hadde stolt på siste avgang med toget.

Anonymkode: 53067...8f2

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...