Gå til innhold

Er det ok å komme på flyplassen 45 minutter før avgang? 🤔

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg ville helt klart tatt den første av de bussene, selv om det var veldig tidlig. Evt overnattet tett på flyplassen. Jeg fløy fra Billund til Oslo for et par uker siden og kom i gooood tid (2 timer før avgang). Pga. lang tid i sikkerhtskontrollen (flere folk hadde baggasje som måtte sjekkes grundig) var de to timene akkurat passe. Hadde jeg kommet en halv time senere hadde jeg ikke rukket flyet. 

Anonymkode: d0572...63d

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Til utlandet er det for lite, og generelt også for Gardermoen. Fra en liten flyplass som Kristiansund går det bra. Du må beregne tid inn fra bussen,  gjennom sikkerhetskontrollen, bort til gaten og så begynner boarding ca. 30 minutter før avgang. Bparding stenger ofte 20 minutter før

Anonymkode: 5906d...8c8

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det er kl.04 om morgenen....

Anonymkode: 38b23...27f

Da hadde jeg spandert på meg en natt på flyplasshotellet om det er en mulighet.

Skal jeg reise fra Gardemoen eller andre større flyplasser beregner jeg gjerne minst halvannen time uansett, heller enn å stresse unødig. Den absolutt korteste tiden jeg har hatt (og det var ikke min feil) var da jeg ankom flyplassen i det flyet mitt ble ropt opp for boarding, men det var på en så liten flyplass at både køer og avstand var et fremmedord, og det er fortsatt ikke noe jeg anbefaler...

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Hottentått skrev (32 minutter siden):

Du spør om råd og folk som reiser mer enn deg råder deg til å ha bedre tid. Likevel virker du bestemt på at det ikke er nødvendig. Da bare tar du en avgjørelse og satser på at det blir bra. God tur :)

Haha, det er jo forskjell på å våkne kl.04 eller kl.05 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

45 minutter før er rimelig god tid, spør du meg. 

Anonymkode: 82f34...11e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

45 min på den tiden av døgnet går fint, det er ikke i rushen akkurat… Har sjeldent mer enn 45-50 min på Gardermoen og har aldri mistet noe fly. De som trenger 1t45m må være lite reisevant.

Anonymkode: fbb2f...a20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Haha, det er jo forskjell på å våkne kl.04 eller kl.05 😁

Det er også forskjell på å rekke flyet og ikke, men du prioriterer jo som du vil.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det Gardermoen sa du? Og utlandet? 

Da gidder man ikke gamble på 45 min. Flybussen kan plutselig være forsinket. Det opplevde jeg. Den var 18 min forsinket en gang. Heldigvis hadde jeg lagt inn 30 min ekstra i ruta mi.

Det kan være langt å gå til gaten også...

Anonymkode: 53edc...c7d

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For å si det sånn så finnes det ikke noe fasit på hva som er god nok tid. Men om du legger deg på 45 minutters linja så må du påregne og miste flyet ditt innimellom.

Som mange sier så er det ikke avgangstiden som er avgjørende, men når de stopper boarding. Og mange selskap er knallharde på akkurat den, har selv stått igjen og sett siste mann gå ombord. Ja jeg har flydd veldig mye og de gangene jeg har dårlig tid så er det som regel ikke selvvalgt.

Anonymkode: 72749...f84

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan faktisk også bli nektet ombord på flyet dersom du møter opp senere enn 20 min før avgang. 

Anonymkode: 53edc...c7d

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også trodd akkurat det en gang og ordnet en fin og rask "sklitur" igjennom bygget for raskt  flyskift...trodde jeg, men det skjedde ting. Mye kø, jeg måtte akutt på avtredet, avgang ble plutselig flyttet til en helt annen avdeling på flyplassen, jeg løp og løp for å rekke det og der var det enda mere kø, for mange andre skulle også forflytte seg dit. Jeg var superstresset og lovet meg selv at det skulle jeg aldri gjøre igjen. Kom akkurat inn før døra stengte bak meg. Råd: ha veldig god tid! Niste, og musikk på ørene.  :tommelopp: 

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg reiste utenlands nå nettopp, grytidlig på morgenen. Takk og lov for at jeg var ute i god tid, selv om jeg ikke hadde baggasje. Deler av innsjekkingssystemet fingerte ikke slik det skulle, slik at alt tok mye lengre tid. Jeg var på Gardermoen 04:15, og var ikke på «riktig» side av sikkerhetskontrollen før 05:30, 20 minutt før avgang, og da er det snaut med tid! Spesielt om du skal igjennom neste kontroll i tillegg!!! Men- om du vil gamble på at 45 minutt er nok så ønsker jeg deg lykke til!

Anonymkode: eb055...b1d

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

45 min på utenlandsfly er altfor lite. Det tar fort 15 min fra sikkerhetskontrollen til gaten nå som man må igjennom taxfreen og de har bygget nye gater.

Er det virkelig verdt sjansen? Du får ingenting igjen på forsikringen om du mister flyet når du møter etter anbefalt tid.

Anonymkode: 4d18c...2c8

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det går fint med 45 min før. I verste fall, minster du flyet

Anonymkode: d8c44...9d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Møter alltid opp i god tid før, ofte 1 og en halv time.🤷‍♀️ Kjøper meg et blad og slapper av :) gidder ikke stresset..

Anonymkode: d6b9d...fba

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Må man gjennom sikkerhetskontroll??

Anonymkode: eff42...cb3

Har du aldri flydd før?

Anonymkode: 2f2a1...5a5

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Muffin man

Har stresset nok ganger gjennom flyplasser til at jeg ikke gidder peset om køene ikke skulle gått som forventet eller om det skulle vært knot med billetten.. Like greit å dra tidligere og premiere seg selv med en overpriset kaffe og en bolle utenfor gaten ;)

1t og 30 min har blitt en standard her med mindre jeg reiser fra en knøttliten flyplassen med innenlandsfly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor skal du New York eller Bergen..

Anonymkode: c98c7...818

Og hvor reiser du fra? Er det Gardermoen på en fredag ettermiddag, sliter du. Er det Mosjøen lufthavn, har du et hav av tid. 

Anonymkode: 14ad0...09c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kun håndbagasje 

Det kan godt hende det er nok, men det kan også hende det ikke er det. Jeg er ikke den som tar risiko med akkurat det og ville valgt 1t og 45 min :) Bedre å ha god tid enn dårlig tid. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...