Gå til innhold

Papir leker på mc donalds?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ok - jeg finner fram teskjeen 🙂 Poenget mitt var at muligheten til å velge bok framfor leke, ikke er så attraktiv når bøkene som tilbys er så dårlige.

Anonymkode: b32d1...c14

Men lekene er ikke særlig bra. Bøkene er bedre i boksammenheng enn lekene er i lekesammenheng

Anonymkode: fb6ed...c2a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvor lenge leker barna dine med disse lekene TS? 

Mine bruker bare å åpne de og så glemme de. Så her har vi ikke kjøpt happy meal på flere år. 

Det er rett og slett leker barna trur de bryr seg om, men egentlig ikke gjør. 

Ta deg en pille og lær barna dine sunt vett.

Anonymkode: 132bc...2e7

Pille!!?? Atdetvar?? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvor lenge leker barna dine med disse lekene TS? 

Mine bruker bare å åpne de og så glemme de. Så her har vi ikke kjøpt happy meal på flere år. 

Det er rett og slett leker barna trur de bryr seg om, men egentlig ikke gjør. 

Ta deg en pille og lær barna dine sunt vett.

Anonymkode: 132bc...2e7

Er du sikker på dette? Guttungen har tatt med McDonalds-Luigi som en av de 5 tingene de har i trygghetskoffertene sine i barnehagen, og viser den fram til de andre og leker med den hver dag.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Salaten og hamburgerne er fra norske gårder. Norske bønder kjører bil til hytta. Vet du hvor ille det er for klimaet? 

Ja, skjønner… så hamburgeren på mc D er det samme som at et barn tar en sigg, siden bonden kjører bil til hytta….

Auuuuuuuummmmmm

namaste 

Anonymkode: 6de7a...fc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Trenger barn egentlig leke sammen med maten sin? Da barnet mitt var liten tok jeg med leke hjemmefra, når vi skulle på restaurant. Enten det var tegnesaker, noen figurer eller små dukker. Det man får på burger-restauranter er som regel ræl uansett.

Anonymkode: a36b5...c26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men lekene er ikke særlig bra. Bøkene er bedre i boksammenheng enn lekene er i lekesammenheng

Da har du liten peiling på litteratur. Synd for barna dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da har du liten peiling på litteratur. Synd for barna dine.

Da har du liten peiling på leker. Får vondt i mammahjertet når jeg tenker på de lekene dere har og alt det de går glipp av kvalitetsleker

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
17 minutter siden, mingus said:

Jeg blir forbanna. Vi fikk en happymeal med bilde av Sonic på da vi skulle skeie ut litt her om dagen. Hva finner vi oppi? En papp-shrek.

Like teit og håpløst som de sugerørene i papir man stapper oppi PLASTlokk.

Så du tenker at hvis de har én bestanddel av plast, så kan de like gjerne ha to plastdeler? 

Noen ville jo sagt det er en reduksjon av plast med 50%, mens noen mener det ikke er vits å redusere med halvparten hvis kan ikke kutter det ut. Ikke helt logisk, men ok

Anonymkode: ddf82...815

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kan du ramse opp hva som er så dårlig med Mc Donalds mat?

Fint for de som ikke vet, å få en oppklaring i hva det gjelder. 

Anonymkode: 6de7a...fc3

Esktremt mye salt, sukker, mettet fett, raske karbohydrater og masse e-stoffer for farge, holdbarhet osv. Norge er nok noe strengere enn mange land på e-stoffer, men likevel. Hurtigmat er og forblir usunt, opptint og dobbelt fritert. I tillegg jobber det ofte ungdom der på veldig lav lønn, er hygienen alltid på sitt beste? Jeg har jobbet i en delikatessebutikk en gang, og jeg lover deg at vi brukte år og dag på å endre de tidligere rutninene -sjefen vår kunne finne på å miste en kylling på all dritten på golvet, børste av den og sette den i grillen. McDonalds har jevnt over årene fått stengt maaange restauranter pga. dårlig hygiene, jeg grøsser ved tanken. Jeg liker fastfood selv en gang i blant, dog veldig sjelden fordi det er usunt, og ikke minst så vil jeg helst vite at stedene har et greit og renslig kjøkken.

Anonymkode: 18cb7...889

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Da har du liten peiling på leker. Får vondt i mammahjertet når jeg tenker på de lekene dere har og alt det de går glipp av kvalitetsleker

😂😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Er det bare McDonalds som bør slutte med leker, eller bør lekebutikker gjøre det samme, tenker du?

Ja, hvorfor kan ikke de fleste leker bli lagd i tre f.eks?

Lego er jo helt krise egentlig, såå mye småbiter. De prøver å bli mer bærekraftige i produksjonen, og de har satt penger i forskning for å finne nye materialer som er bærekraftige, så de gjør jo noe men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, hvorfor kan ikke de fleste leker bli lagd i tre f.eks?

Lego er jo helt krise egentlig, såå mye småbiter. De prøver å bli mer bærekraftige i produksjonen, og de har satt penger i forskning for å finne nye materialer som er bærekraftige, så de gjør jo noe men...

Lego var mye bedre før! Den sjørøverskuta med sjørøvere og haier. Nå er det bare Lego friends og smådutter 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas
53 minutter siden, AnonymBruker said:

Kanskje barna dine er bortskjemte og har altfor mange leker fra før av? 

Vet ikke hvem som er bortskjemt, av unger som ikke er interesserte i tilfeldig billig plast og voksne som sutrer over miljøhensyn på Mcdonalds. 

Det finnes flust av billige leker på Finn, Nille og Normal for eksempel hvis billige leker er så viktig for deg! Ikke vær så bortskjemt, anstreng deg litt. 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som vet om disse papir/papp lekene er en ny permanent greie ? Eller bare innimellom . Er det permanent er det ikke vits å kjøpe happymeal mer 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kjenner jeg blir oppriktig bekymret for fremtiden når jeg leser her at flere foreldre (altså folk som har små barn som skal overta denne planeten) synes det er mye viktigere at "barna ikke blir skuffet" enn at det gjøres en betydelig innsats for å minske produksjonen av plastræl..... 

"Drit i planeten (som barna mine skal arve). Barna mine vil ha plastræl, og jeg vil at de skal få det! Uansett konsekvensene" 

Anonymkode: a75e1...2b4

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...