Gå til innhold

Papir leker på mc donalds?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

For min del kunne de gjerne ha sluttet med leker i Happy Meal. Dårlig for miljøet og ungene er ikke så opptatt av de. Nå er vi ganske sjeldent på McD da, som oftest bare på vei til eller fra hytta dersom vi ikke har lagd matpakke. 

Anonymkode: be56f...9d1

Dere som er så opptatt av miljø sykler vel til hytta dere da? Eller kjører dere bil? Hva tror du er mest skadelig for miljøet? En liten leke fra McDonalds eller biltur tur-retur hytta?

Anonymkode: b32d1...c14

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dere som er så opptatt av miljø sykler vel til hytta dere da? Eller kjører dere bil? Hva tror du er mest skadelig for miljøet? En liten leke fra McDonalds eller biltur tur-retur hytta?

Det er jo ikke en leke det er snakk om, men hundretusener av dem hver uke

Anonymkode: 18cb7...889

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er jo ikke en leke det er snakk om, men hundretusener av dem hver uke

Og hundretusener av unødvendige bilturer.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Helt enig. Trist at McDonalds ikke kan vise miljøengasjement på en annen måte enn å ta fra barn spenningen med leken i Happy Meal.  Papir«lekene» (stort sett reklame for filmer som går på kino) er helt uinteressante og går rett i søpla. Bøkene de deler ut er også av så lav litterær kvalitet at de er helt meningsløse å dele ut.

Finn på annen spenning da! Var det virkelig så spennende med plastleker? 
Visste ikke at de delte ut bøker, men hadde ikke ventet høy litterær kvalitet 😅dere har ikke et bibliotek i nærheten ? 

Anonymkode: 61bda...aa8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Man kan velge bøker også!☺️

Anonymkode: 891f0...45a

Bøkene de deler ut er ren søppel. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Finn på annen spenning da! Var det virkelig så spennende med plastleker? 
Visste ikke at de delte ut bøker, men hadde ikke ventet høy litterær kvalitet 😅dere har ikke et bibliotek i nærheten ? 

Hvor skriver jeg at barna mine ikke har tilgang på bøker hjemme? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er flere hundre tusen leker det er snakk om. McD som er så stort selskap har faktisk ganske mye å si for klimaavtrykket. Mye mer enn om du og jeg kildesorterer, tar toget til jobb etc.  Vi leier elbil de gangene vi drar på hytta. Sykler ellers i hverdagen ;) Sånn siden du spurte. Ikke at jeg synes det er så relevant for tråden 🙄🙄

Anonymkode: be56f...9d1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og hundretusener av unødvendige bilturer.

ja helt enig med deg, jeg kjører ikke bil jeg så ingen dobbeltmoral fra min side. Men plast og mikroplast er altså blitt et kjempeproblem, det er jo ikke mange uker siden vi ble opplyst om at de har funnet mikroplast i menneskeblod for første gang, så nå kan vi ikke si at det "bare" går utover dyr, koraller og annet liv i havet og generelt naturen vår lengre. https://www.nrk.no/urix/har-for-forste-gang-oppdaget-mikroplast-i-menneskers-blod-1.15907167

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det finnes folk som ikke har hytte, visste du det? Jeg har hytte, men ikke bil eller sykkel heller. Var rar sammenligning. Tar tog, og trenger ikke plastleker som underholdning.

Alle gjør vi noe som ikke er miljøvennlig innimellom, det er umulig og unngå i dagens samfunn. Derfor er det viktig at feks McDonald’s gjør slike tiltak. Det er snakk om ganske mange plastleker og.. de fleste går vel rett i søpla eller? Er de så viktige, egentlig?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvor skriver jeg at barna mine ikke har tilgang på bøker hjemme? 

Så vær hjemme da, hvis det er bøkene du har tilgang på hjemme du søkte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli

VELDIG BRA!!!!!!!!!

Håper det snart blir papirleker flere steder. Som hos tannlegen f.eks.

Det er bare tull man får uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du vet du hva, jeg vokste opp i et hjem med ekstremt mye sukker, og har nesten en underliggende sukkeravhengighet enda, selv om jeg er over førti nå. Usunn mat skaper vektproblemer, hjerteproblemer, tannproblemer, akneproblemer, diabetes osv. osv. osv. HVORFOR skal man dytte i barna sine verste sort av usunn mat, og i tillegg til store mengder? De er ikke gamle nok til å forstå hvor mye dritt de får i seg, og de blir lokket av reklame og leker, men det er omtrent like ille som å røyke for kroppens del. Ville du kjøpt sigg til 6-åringen din? Ikke? Vel da burde du ikke la 6-åringen være stamgjest på MC Donalds heller.

Kan du ramse opp hva som er så dårlig med Mc Donalds mat?

Fint for de som ikke vet, å få en oppklaring i hva det gjelder. 

Anonymkode: 6de7a...fc3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så vær hjemme da, hvis det er bøkene du har tilgang på hjemme du søkte. 

Ok - jeg finner fram teskjeen 🙂 Poenget mitt var at muligheten til å velge bok framfor leke, ikke er så attraktiv når bøkene som tilbys er så dårlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir forbanna. Vi fikk en happymeal med bilde av Sonic på da vi skulle skeie ut litt her om dagen. Hva finner vi oppi? En papp-shrek.

Like teit og håpløst som de sugerørene i papir man stapper oppi PLASTlokk.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det finnes folk som ikke har hytte, visste du det? Jeg har hytte, men ikke bil eller sykkel heller. Var rar sammenligning. Tar tog, og trenger ikke plastleker som underholdning.

Alle gjør vi noe som ikke er miljøvennlig innimellom, det er umulig og unngå i dagens samfunn. Derfor er det viktig at feks McDonald’s gjør slike tiltak. Det er snakk om ganske mange plastleker og.. de fleste går vel rett i søpla eller? Er de så viktige, egentlig?

Er det bare McDonalds som bør slutte med leker, eller bør lekebutikker gjøre det samme, tenker du?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg synes det er trist at det ikke er plastleker mer, de hadde mange bra leker før. Heldigvis sparte mamma på mine McDonaldsleker fra 90-tallet og de leker barna med nå. 

Anonymkode: edbc7...41d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg sykler til hytta. Det er deilig å sykle og ta seg et bad og en øl når jeg kommer frem.

Anonymkode: fb6ed...c2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor lenge leker barna dine med disse lekene TS? 

Mine bruker bare å åpne de og så glemme de. Så her har vi ikke kjøpt happy meal på flere år. 

Det er rett og slett leker barna trur de bryr seg om, men egentlig ikke gjør. 

Ta deg en pille og lær barna dine sunt vett.

Anonymkode: 132bc...2e7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan du ramse opp hva som er så dårlig med Mc Donalds mat?

Fint for de som ikke vet, å få en oppklaring i hva det gjelder. 

Anonymkode: 6de7a...fc3

Salaten og hamburgerne er fra norske gårder. Norske bønder kjører bil til hytta. Vet du hvor ille det er for klimaet? 

Anonymkode: fb6ed...c2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...