Gå til innhold

Fortsatt krav om Covidpass ved reise?

HemmeligeMeg

Anbefalte innlegg

Jeg vil reise med kjæresten i sommer. 
Han har ikke tatt covidsprøytene (trenger ikke å høre masse negativt om det her nå, jeg kan kun ta ansvar for meg selv og han må ta sine valg.)

Det ser ut som at den del land fortsatt krever covidpass/bevis om sprøyte? Om jeg skjønte det rett ser det ut som Italia krever det i hvert fall. Noen som vet noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

HemmeligeMeg skrev (1 time siden):

Han har ikke tatt covidsprøytene (trenger ikke å høre masse negativt om det her nå, jeg kan kun ta ansvar for meg selv og han må ta sine valg.)

Det ser ut som at den del land fortsatt krever covidpass/bevis om sprøyte? Om jeg skjønte det rett ser det ut som Italia krever det i hvert fall. Noen som vet noe?

Det er vel ikke mange som som krever vaksiner men at man må ha negativ test. Det ligger vel oversikt over hvilke land som krever hva et sted. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storbritannia har fjernet tror jeg. Om du reiser til f.eks Spania så kan du ta test hos f.eks Drop in 24-48 timer før avreise, så enten negativ test / gjennomgått koronavirus eller 2 doser koronavaksine. Anbefaler at dere finner ut land dere vil reise til og søker på navnet + korona, så går du inn på regjeringen.no eller et reiseselskap som Ving. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Du må sjekke hvert enkelt land. Frankrike krever for eksempel fremdeles negativ test og innreiseskjema, og jeg tror også det kan være munnbindkrav noen steder, som kollektivtransport, og koronapass for å komme inn på restauranter. Google de aktuelle landene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HemmeligeMeg skrev (På 24.4.2022 den 22.26):

Min datter var nettopp i Italia, hun måtte ikke vise coronapass noen steder. Hun er ikke vaksinert, og har heller ikke hatt covid.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

girlie93993 skrev (På 25.4.2022 den 0.16):

Storbritannia har fjernet tror jeg. Om du reiser til f.eks Spania så kan du ta test hos f.eks Drop in 24-48 timer før avreise, så enten negativ test / gjennomgått koronavirus eller 2 doser koronavaksine. Anbefaler at dere finner ut land dere vil reise til og søker på navnet + korona, så går du inn på regjeringen.no eller et reiseselskap som Ving. 

Trenger ingenting for å reise til Spania. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Last ned Reiseklar appen. Der står alt man trenger å vite om landet man skal til. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Mmmwhatever skrev (På 13.5.2022 den 19.45):

Du må sjekke hvert enkelt land. Frankrike krever for eksempel fremdeles negativ test og innreiseskjema, og jeg tror også det kan være munnbindkrav noen steder, som kollektivtransport, og koronapass for å komme inn på restauranter. Google de aktuelle landene. 

Null tiltak i Frankrike nå, munnbind på offentlig transport/fly ble det slutt på 16. mai. 
Ingen kontroll ved innreise, bare å gå rett ut. (har du kun 2 vaksinedoser står vel riktignok at den siste må være innenfor 270dager, ellers kreves en negativ test før avreise, men som sagt ingen kontroll av dette.) 

Endret av LeneXCII
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...