AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #1 Del Skrevet 24. april 2022 Noen som har hørt om dette? Kan det funke? Min venninne som overhode ikke tror på noe har, av alle ting, truffet en pinsevenn. Jeg er mildt sagt skeptisk. Noen som kjenner til tilfeller der det faktisk har fungert? Evt vil dele historier der det ikke har fungert? Anonymkode: 5a4d6...0c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #2 Del Skrevet 24. april 2022 Han tror sannsynligvis at han kan frelse henne hvis han virkelig vil gifte seg. Eller så er han ikke så troende. De som er veldig troende i dette miljøet gifter seg kun med andre som hedrer guden dems på samme måte som de. Anonymkode: 11f0f...e03 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #3 Del Skrevet 24. april 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Han tror sannsynligvis at han kan frelse henne hvis han virkelig vil gifte seg. Eller så er han ikke så troende. De som er veldig troende i dette miljøet gifter seg kun med andre som hedrer guden dems på samme måte som de. Anonymkode: 11f0f...e03 Var det jeg tenkte. Så det er ikke akseptert å gifte seg med en ikke troende altså? Anonymkode: 5a4d6...0c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #4 Del Skrevet 24. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Var det jeg tenkte. Så det er ikke akseptert å gifte seg med en ikke troende altså? Anonymkode: 5a4d6...0c4 Jo, vil si det er akseptert. Kanskje ikke anbefalt (troslivet blir jo gjerne litt lettere med noen med samme tro). Anonymkode: c856e...389 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #5 Del Skrevet 24. april 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Var det jeg tenkte. Så det er ikke akseptert å gifte seg med en ikke troende altså? Anonymkode: 5a4d6...0c4 Det kommer an på hvor drøye de er. Deler av familien følger denne grenen av kristendommen og de vil ikke ha kontakt med meg lenger en gang. Om han ser for seg en fremtid med henne slik han er nå så er han nok ikke like drøy, men andre rundt han kan være det. Anonymkode: 11f0f...e03 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #6 Del Skrevet 24. april 2022 En jeg er i slekt med som på ingen måte er religiøs, og kommer aldri til å bli det, er gift med en prest. Går aldeles utmerket Anonymkode: 6cf31...232 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #7 Del Skrevet 24. april 2022 De fleste jeg kjenner som har kommet i kontakt med pinsebevegelsen har sonet en enkel fengselsstraff hos tullingene på Evangeliesenteret. Anonymkode: 87f5d...606 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #8 Del Skrevet 24. april 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): De fleste jeg kjenner som har kommet i kontakt med pinsebevegelsen har sonet en enkel fengselsstraff hos tullingene på Evangeliesenteret. Anonymkode: 87f5d...606 Hva mener du?! Anonymkode: 5a4d6...0c4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #9 Del Skrevet 24. april 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det kommer an på hvor drøye de er. Deler av familien følger denne grenen av kristendommen og de vil ikke ha kontakt med meg lenger en gang. Om han ser for seg en fremtid med henne slik han er nå så er han nok ikke like drøy, men andre rundt han kan være det. Anonymkode: 11f0f...e03 Godt å høre. Han drikker i hvert fall i skjul, dvs foreldrene hans vet det ikke. Kan umulig være superdrøy da? De drikker vel egentlig ikke, gjør de vel? Sex har de også hatt, men det er kanskje lov... Anonymkode: 5a4d6...0c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #10 Del Skrevet 24. april 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): En jeg er i slekt med som på ingen måte er religiøs, og kommer aldri til å bli det, er gift med en prest. Går aldeles utmerket Anonymkode: 6cf31...232 Skjønner ikke hvordan det kan være problemfritt, men flott for dem:-) Hvis hun/han er «vanlig» kristen er det kanskje ikke helt sammenlignbart. De er vel litt mer ekstreme disse pinsevennene? Anonymkode: 5a4d6...0c4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #11 Del Skrevet 24. april 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Godt å høre. Han drikker i hvert fall i skjul, dvs foreldrene hans vet det ikke. Kan umulig være superdrøy da? De drikker vel egentlig ikke, gjør de vel? Sex har de også hatt, men det er kanskje lov... Anonymkode: 5a4d6...0c4 Sex skal man liksom spare til ekteskapet. Høres ikke ut som han er så fanga av de sosiale reglene, pietismen og resten av ukulturen i miljøet. Kanskje han bare tror på Gud liksom Anonymkode: 11f0f...e03 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå