Gå til innhold

Islam gjelder kun for muslimer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det er muslimer som ikke har lov til å brenne koranen, tegne mohammed, spise svin og som må dekke seg til osv. Disse islamske reglene gjelder ikke for ikke-muslimer, eller kafir/de vantro som de kaller oss. Det burde være åpenbart for de aller fleste, men allikevel skjer sånt som dette gang på gang: https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/politiet-bruker-taregass-i-sandefjord-1.15941443

Anonymkode: 2fa37...6ad

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er begrunnelsen din for dette synet? Du skriver at det er åpenbart at det er slik, men oppgir ingen begrunnelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.4.2022 den 8.30):

Det er muslimer som ikke har lov til å brenne koranen, tegne mohammed, spise svin og som må dekke seg til osv. Disse islamske reglene gjelder ikke for ikke-muslimer, eller kafir/de vantro som de kaller oss. Det burde være åpenbart for de aller fleste, men allikevel skjer sånt som dette gang på gang: https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/politiet-bruker-taregass-i-sandefjord-1.15941443

Anonymkode: 2fa37...6ad

Det er lov å tegne Muhammed. I Iran tegner de Muhammed masse. Men Muhammed er veldig hellig person og latterliggjøring godtas ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akryl skrev (13 timer siden):

Det er lov å tegne Muhammed. I Iran tegner de Muhammed masse. Men Muhammed er veldig hellig person og latterliggjøring godtas ikke. 

Heldigvis så er latterliggjøring godtatt i moderne vestlige land, her gjelder ikke religiøse lover og regler som f.eks. Sharia. 

Anonymkode: 7df6e...542

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Heldigvis så er latterliggjøring godtatt i moderne vestlige land, her gjelder ikke religiøse lover og regler som f.eks. Sharia. 

Anonymkode: 7df6e...542

Tull. I noen fylker i Tyskland har det blitt forbudt å tegne bokstaven Z som er tegn på Russlands okkupasjon. Det har skjedd nylig. 

I noen land er det forbudt å nekte Holocaust. 

Osv. Fordi det er veldig følsomme og hjerteskjærende temaer.  Muhammad har samme posisjon.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi muslimer forholder oss til reglene, men om du hadde bedt meg kjøpe, tilberede og servere det bacon eller alkohol, så hadde ikke jeg kunnet gjort det, selvom det ikke er en regel for deg. 

Nå er det slik at Gud har disse reglene for alle mennesker, han har skapt alle mennesker kun for å tilbe ham. Så det er jo de som tror på det som velger å følge reglene. Poenget er jo at alle bør være muslimer, men det er vi ikke, og vi skal behandle alle etter islam uansett.. 😊

Selvom mange ikke er muslimer og ikke følger opp under reglene, så er det jo normal folkeskikk å unngå å krenke andre menneskers livssyn, uansett hvor uenig man er. 

Kunne sagt masse om sex før ekteskap og kjønnssykdommer og latterliggjort en hel kultur, men velger å la være liksom fordi det betyr mye for enkelte 🙃

Anonymkode: 204db...529

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes ytterpunkter; ekstreme islamister på den ene siden, og islamhatere på den andre siden. Og så finnes det et hav av nyanser i mellom, der de fleste av oss er.

Man trenger ikke å følge reglene til en religion man ikke tror på, men det er jo fullstendig respektløst å gjøre narr av eller protstere mot en annens religion.

Jeg er ikke muslim, så jeg går ikke med hijab. Men jeg brenner ikke koraner heller. Jeg er ikke kristen, så jeg ber ikke fader vår. Men jeg brenner ikke bibler heller. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...