AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #1 Del Skrevet 24. april 2022 Har gått på lavkarbo tidligere, men orker ikke et kosthold basert på å kutte ut så mange matvarer. Jeg vil nå spise "vanlig" men ligge i e kaloriunderskudd. Er det da mulig å gå ned, selv om jeg ikke kutter karbohydrater? Det er snakk om 5 kg og jeg ønsker å gjøre det over en periode Anonymkode: 6641d...2c5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #2 Del Skrevet 24. april 2022 Såklart! Finn deg en app, feks Lifesum, da har du kontroll 🤞🏻 personlig mener jeg det er beste måten å gå ned på, som du sier selv, man kan ikke leve på diett resten av livet heller. Lykke til! Anonymkode: e5aea...47d 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #3 Del Skrevet 24. april 2022 Takk for tips Anonymkode: 6641d...2c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #4 Del Skrevet 24. april 2022 Kaloriunderskudd er vel strengt tatt den eneste måten man kan gå ned i vekt på. Anonymkode: 51991...b9d 11 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #5 Del Skrevet 24. april 2022 Det er absolutt mulig ja. Hvis det er lenge siden du gikk på lavkarbo så kroppen din er vant med og forbrenne karbohydrater ( ikke gå rett fra lavkarbo til lavkalori, da kan du legge på deg om kroppen fortsatt er fettforbrenningmodus) Anonymkode: 80cf4...161 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #6 Del Skrevet 24. april 2022 Selvfølgelig Anonymkode: c2d18...222 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 24. april 2022 #7 Del Skrevet 24. april 2022 Å kutte antall kalorier er den eneste måten å gå ned i vekt på, hvordan du i praksis gjør dette spiller ingen rolle. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neon_sun Skrevet 24. april 2022 #8 Del Skrevet 24. april 2022 Jada, har gått ned 25 kg ved vanlig kosthold og kaloritelling 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #9 Del Skrevet 24. april 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er absolutt mulig ja. Hvis det er lenge siden du gikk på lavkarbo så kroppen din er vant med og forbrenne karbohydrater ( ikke gå rett fra lavkarbo til lavkalori, da kan du legge på deg om kroppen fortsatt er fettforbrenningmodus) Anonymkode: 80cf4...161 Da legger du i såfall på deg vann og glycogen, ikke fett. Anonymkode: 7aff1...79c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #10 Del Skrevet 24. april 2022 Ja, ligg i kaloriunderskudd. Har gått ned 45 kilo. Aldri orka lavkarbo. Anonymkode: 2a008...293 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #11 Del Skrevet 24. april 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Da legger du i såfall på deg vann og glycogen, ikke fett. Anonymkode: 7aff1...79c Det er mange som går fra lavkarbo til lavkalori som legger på seg først, fordi kroppen har blitt vant til og leve på fett ( forbrenne fett) ikke sukker. Jeg skrev ikke at en la på seg fett, men legger på seg. Det er ikke sikkert ts har spist lavkarbo i det siste, så mulig det ikke er aktuelt . Hvis ts har spist lavkarbo nå, kanskje hen ikke vil legge på seg vann og glycogen ( antar dette er en kvikk fiks før sommeren med 5 kg) i så fall kan en være litt forsiktig med karbohydratene i kaloriunderskudd . Anonymkode: 80cf4...161 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #12 Del Skrevet 24. april 2022 Ja det går fint an. Jeg har gått ned 20 kg, spist akuratt det jeg har lyst på, men i mye mindre porsjoner. 😊 Anonymkode: fb17c...3b4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 24. april 2022 #13 Del Skrevet 24. april 2022 25 kg uten å droppe en eneste matvare. Hadde noen ting jeg valgte bort en periode pga høyt kaloriinnhold: øl, sjokolade og fløteis ble byttet med hvitvin, smågodt og saftis. Vei og logg alt du spiser i en app og pass på at du er i underskudd. Lykke til! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soleil70 Skrevet 24. april 2022 #14 Del Skrevet 24. april 2022 neon_sun skrev (2 timer siden): Jada, har gått ned 25 kg ved vanlig kosthold og kaloritelling Jeg har gått ned 34 kilo på samme måte 👍. Fra 86 til 52. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #15 Del Skrevet 24. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er mange som går fra lavkarbo til lavkalori som legger på seg først, fordi kroppen har blitt vant til og leve på fett ( forbrenne fett) ikke sukker. Jeg skrev ikke at en la på seg fett, men legger på seg. Det er ikke sikkert ts har spist lavkarbo i det siste, så mulig det ikke er aktuelt . Hvis ts har spist lavkarbo nå, kanskje hen ikke vil legge på seg vann og glycogen ( antar dette er en kvikk fiks før sommeren med 5 kg) i så fall kan en være litt forsiktig med karbohydratene i kaloriunderskudd . Anonymkode: 80cf4...161 Uansett så er den vekta enten vann eller glycogen og da er vektoppgangen irrelevant. Det er noe som justerer seg etterga 3 uker, og målet til de som vil ned i vekt er vel ikke å miste vannvekt eller energi, men fett. Anonymkode: 7aff1...79c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Danseskjørt Skrevet 24. april 2022 #16 Del Skrevet 24. april 2022 Dere som teller kalorier, hvordan vet dere hvor mye dere må ligge på i kalorier for å gå ned i vekt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 24. april 2022 #17 Del Skrevet 24. april 2022 Danseskjørt skrev (18 minutter siden): Dere som teller kalorier, hvordan vet dere hvor mye dere må ligge på i kalorier for å gå ned i vekt? Jeg brukte en kalkulator på nett som utgangspunkt. Hvis man ligger 500 i underskudd per dag, går man ned 0,5 kg i uken. Så det kan være et greit sted å begynne, og se effekten. Jeg la meg litt ekstra under i tilfelle jeg slurvet med tellingen. https://tdeecalculator.net/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Danseskjørt Skrevet 24. april 2022 #18 Del Skrevet 24. april 2022 Ifølge vektklubb skal jeg ligge på 1387 kcal, går dette an uten å sulte seg ned i vekt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Embla Othea Skrevet 25. april 2022 #19 Del Skrevet 25. april 2022 Jeg synes det er slitsomt å telle kalorier og notere ned alt jeg spiser, så jeg har et "kalorivindu" på ca. 1500-1800 kcal. Spis heller i moderasjon (porsjonskontroll). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 25. april 2022 #20 Del Skrevet 25. april 2022 Danseskjørt skrev (10 timer siden): Ifølge vektklubb skal jeg ligge på 1387 kcal, går dette an uten å sulte seg ned i vekt? Jeg lå på 1300-1450 i høst. Trappet litt ned i ukene før så jeg fikk en myk overgang, men det gikk egentlig ganske greit. Lurt å finne seg noen ting du kan spise mye av, gulrot og vannmelon kan du f.eks nesten ubegrenset av i fht kaloribudsjett, det reddet meg en del ganger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå