AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #301 Skrevet 24. mai 2022 Gereon Rath skrev (På 8.4.2022 den 11.13): Når man gjør ting i siste liten så blir det slik. Hadde dere gjort det i god tid før, så ville dere fått pass i tide. Ingen sympati fra meg. Når er siste liten du, kjære perfekte!? Mange har ikke tenkt på passene sine i denne perioden vi har vært i siste 2 år! Her burde politiet vært mer forberedt og sendt ut info tidligere. Det er tross alt de som sitter med fasiten og har sett nedgangen av passbestilling…. De fleste visste nok at det ville ta lenger tid, men ikke så lang tid som nå! Bare ta antisympatien og trykk ned i halsen din, og la være å svare her bare for å lage kvalme! Anonymkode: a0071...2fc 2 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #302 Skrevet 24. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Når er siste liten du, kjære perfekte!? Mange har ikke tenkt på passene sine i denne perioden vi har vært i siste 2 år! Her burde politiet vært mer forberedt og sendt ut info tidligere. Det er tross alt de som sitter med fasiten og har sett nedgangen av passbestilling…. De fleste visste nok at det ville ta lenger tid, men ikke så lang tid som nå! Bare ta antisympatien og trykk ned i halsen din, og la være å svare her bare for å lage kvalme! Anonymkode: a0071...2fc Er så mange som er så servile. I stedet for å klage på dårlige systemer tar de feilen på egen kappe. 1 måneds ventetid på pass? - 'dette skulle du ha tenkt på i fjor!' 4 måneders ventetid på pass? -'men dette skulle du ha tenkt på i 2020!' osv... Myndighetene sier hopp, og de hopper. Anonymkode: 8ea3d...78f 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #303 Skrevet 24. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Feil. Passene blir produsert i Oslo. Ganske sikker på det siden jeg jobber der 😂 Anonymkode: 86ff4...77d AnonymBruker skrev (1 time siden): Feil. Hvor har du det fra ??? Passene blir produsert i Oslo… der jeg jobber 😂 Anonymkode: 86ff4...77d Ferdigstillelse, ja. Ikke produksjonen av passene 😉 Anonymkode: d8ee4...eb7 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #304 Skrevet 24. mai 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Feil. Passene blir produsert i Oslo. Ganske sikker på det siden jeg jobber der 😂 Anonymkode: 86ff4...77d Hva med å sitere riktig person før man gapskratter? Anonymkode: a2c5a...ee0
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #305 Skrevet 24. mai 2022 Tror ikke man kan få nødpass. Tror de fleste misforstår hva nødpass er. Jeg skal også reise utenfor EU må ha 6 måneds gyldighet på passet. Jeg må reise pga jobb, men de ba meg vente i 6 uker allikevel, spurte om nød pass og de sa at det kun benyttes i akutte situasjoner (f.eks når man har mistet passet sitt, akutt sykdom og sånne ting) og min situasjon var ikke akutt, selv om det gjelder jobb🤷♂️ Nødpass får man heller ikke gratis det koster 1000,- NOK. Anonymkode: f9108...634
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #306 Skrevet 24. mai 2022 Reiser du i EU/EØS eller Sveits, anbefaler jeg deg å bruke ID kort. Mye bedre og enklere å bruke enn pass. Du mottar det også fortere i motsetning til pass som du mottar om 6 uker. Har selv reist i EU/EØS og Sveits med ID kortet og funker som bare det. Har aldri vært et problem. Anonymkode: b5dcd...062 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #307 Skrevet 24. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 23.5.2022 den 8.49): Holder det med id- kort for å reise til Spania? Må man dra til politiet for å få pass via Ekspresslevering? Skal ut og reise 5. august - hva bør jeg gjøre for å få pass? Anonymkode: e44e7...4b0 Jeg har pass, men har alltid reist kun med ID kort til Spania i det siste, funker utmerket. Har aldri vært et problem. Anonymkode: b5dcd...062 1
Jessica Jones Skrevet 24. mai 2022 #308 Skrevet 24. mai 2022 13 hours ago, Marvelous said: Når bestilte du pass og var det ekspress? Vi hadde time 23.april og det var ikke ekspress 😊
Marvelous Skrevet 24. mai 2022 #309 Skrevet 24. mai 2022 Jessica Jones skrev (24 minutter siden): Vi hadde time 23.april og det var ikke ekspress 😊 Er dette på Østlandet? Håper vi har like mye flaks, vi bestilte 12 mai😅🤞🏼
Jessica Jones Skrevet 24. mai 2022 #310 Skrevet 24. mai 2022 3 minutter siden, Marvelous said: Er dette på Østlandet? Håper vi har like mye flaks, vi bestilte 12 mai😅🤞🏼 Østlandet ja, vi ble litt stresset, skal på ferie om en mnd. 😊 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #311 Skrevet 25. mai 2022 Hvorfor har de fortsatt ikke fått på plass en tjeneste der man kan se hvor man er i køen, og om det går fremover? De som har ventet lenge må jo nesten bare gå ut fra at de ikke har ramlet ut av køen på noe vis. Men det ser ikke ut til å være noen måte å finne det ut på. Politiet ante ikke hvor langt det var kommet med våre pass, på et tidspunkt da de allerede var på vei i posten. Burde jo gå an å se status. Anonymkode: bbc24...8e6
Drizzt Skrevet 25. mai 2022 #312 Skrevet 25. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 23.5.2022 den 8.49): Holder det med id- kort for å reise til Spania? Må man dra til politiet for å få pass via Ekspresslevering? Skal ut og reise 5. august - hva bør jeg gjøre for å få pass? Anonymkode: e44e7...4b0 Hele EU/EØS holder det med ID-kort. Pass trenger du hvis du reiser utenfor Europa. Så Sydenferien er reddet for mange 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #313 Skrevet 25. mai 2022 Vi bestilte og fikk nye pass i desember. Tenkte det kom til å bli kaos når «alle» skulle ha til våren, og det ble det jo… Anonymkode: 97f7b...187 2 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #314 Skrevet 25. mai 2022 Skal gifte meg i slutten av august og endrer etternavnet i den forbindelse. Skal på bryllupsreise i kombo med jul og nyttår så jeg prøver å bestille pass-time for august/september/oktober, men alt er så klart booket. Så står det at de legger ut nye tider fortløpende, men jeg har holdt på i nesten en mnd nå og det er vitterlig aldri ledig passtime når jeg er inne. Hvordan fungerer dette egentlig? Når blir de lagt ut? Tipper det er en del som har holdt på med dette i det siste og håper dere kan gi meg litt bistand her. Takker for svar Anonymkode: 3a966...63b
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #315 Skrevet 25. mai 2022 Ville fikset pass først. Så navnskifte. Begge deler i god tid før neste ferie. Navneskifte har jo ingenting med bryllup å gjøre, og kan fikses når som helst. Anonymkode: ede9f...c37 3
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #316 Skrevet 25. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ville fikset pass først. Så navnskifte. Begge deler i god tid før neste ferie. Navneskifte har jo ingenting med bryllup å gjøre, og kan fikses når som helst. Anonymkode: ede9f...c37 Den ble litt feil, ser jeg; fikset pass; som i at alt har roet seg, og alt kan skje raskt tidsmessig. Dvs at timen er på plass, og leveringstiden kort, før man leverer skjema for navneskifte. Altså ventet med hele greia. Og bare reist på nåværende pass og navn. Anonymkode: ede9f...c37 4
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #317 Skrevet 25. mai 2022 Finnes det ikke en sånn betaltjeneste som varsler om ledige passtimer? Anonymkode: 4d243...636 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #318 Skrevet 25. mai 2022 Jeg hadde også ventet litt med navneendringen og reist med det gamle passet Anonymkode: 605b0...947 3 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #320 Skrevet 25. mai 2022 Ser man det, nå må man stå hele dagen i kø bare for å hente passet også. Jeg har tidligere anbefalt folk om å ikke bestille sending i post. Tror jeg trekker det tilbake. Dette blir for dumt, nå kan de ikke bare skylde på trege folk og råvaremangel lenger. Så lang tid tar det ikke å levere fra seg et pass og sjekke at det er til rette vedkommende. I passkø klokken 5 Anonymkode: a2c5a...ee0 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå