Gå til innhold

Leveringstid pass

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi hadde time 4 mai til minstemann, og fikk beskjed om 4 ukers ventetid. Irriterer meg grønn over at vi ikke valgte ID-kort, og ikke visste om at vi kunne betale ekstra for ekspresslevering! Reiser 21 juni🥶 

Anonymkode: 1dd6c...7e1

Samme her. Hadde time 2.mai med to barn. Den ene ble anbefalt id kort (som kom uken etter) og den andre fikk pass - som ikke er kommet enda.. er så stressa 🤯

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Silvi skrev (1 time siden):

Bestilte time i februar. Hadde time 5. mai og venter på pass til et av barna. Skikkelig stressende! Vi reiser 19. juni. På passkontoret sa de at det var fire ukers leveringstid og at vi ville få det i god tid før vi reiste. Så klipte hun i stykker det gamle passet som var gyldig en stund til uten å spørre (vi trenger det nye til høsten). Det var ganske tåpelig. Hun burde ha latt oss beholde det gamle inntil det nye var på plass.

Samme skjedde med oss🤯 Er så stressa nå 🤯

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk time i morgen for nasjonalt ID kort, det et ca 4 ukers ventetid på det.

Endret av Synnøve99
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det kanskje håp for oss som fikk beskjed om 4/5 uker også. Rart at det ble sagt så ulik ventetid, men de visste vel ikke selv at det skulle bli sånn☹️ Angrer for at jeg ikke valgte ID-kort🤡😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har bestilt pass til barna men ser ikke ut som vi rekker det i tide. Er det noen som vet om jeg kan bestille id kort itillegg?  Har klart å få en time på fredag, men vil de avvise søknaden iom at vi allerede har søkt om pass?

Anonymkode: bfd2e...197

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte 6 mai, ikke fått noe. Østlandet. 

Anonymkode: acf08...bc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Bestilte 6 mai, ikke fått noe. Østlandet. 

Anonymkode: acf08...bc7

Hvilken info fikk du vedr bestillingstid? Jeg reiser om tre uker. Fortvilende 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har fått endret fra «hjemlevering» til «hente på passkontoret» etter at passet er bestilt? Dette tar tydeligvis lenger tid en vi ble forespeilet ved bestilling. Er redd en treg postgang og det faktum at vi får post bare to ganger i uken kan gjøre at vi mister flyet vårt. Pass ble bestilt 5. mai, flyet går 19. juni. Fire ukers levering sa de, men da burde jeg jo ha fått sms nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Silvi skrev (33 minutter siden):

Er det noen som har fått endret fra «hjemlevering» til «hente på passkontoret» etter at passet er bestilt? Dette tar tydeligvis lenger tid en vi ble forespeilet ved bestilling. Er redd en treg postgang og det faktum at vi får post bare to ganger i uken kan gjøre at vi mister flyet vårt. Pass ble bestilt 5. mai, flyet går 19. juni. Fire ukers levering sa de, men da burde jeg jo ha fått sms nå.

Jeg prøvde dette, men fikk beskjed at det ikke hadde noe å si. At de også fikk posten annenhver dag, dette var i Bergen. Har fått passene nå. 

Anonymkode: 34186...63b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg prøvde dette, men fikk beskjed at det ikke hadde noe å si. At de også fikk posten annenhver dag, dette var i Bergen. Jeg har fått så mye ulik informasjon fea ulike ansatte i politiet dog, så ville undersøkt selv. Har fått passene nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kan man henvende seg for å vite akkurat hvor mange pass som skal produseres før våre, og hvor mange de leverer per dag?

Det må da være et organisert kø system, så man kan holde et lye på hva som skjer? 

Det virker jo temmelig urettferdig og helt vilkårlig om folk som bestilte i mai får pass før de som bestiller i april? 

Hun som fortalte om egen familie, der 2 pass kom før de øvrige 2 passene.

De må da kunne organisere seg systematisk og rettferdig oppi dette.

Anonymkode: fd163...248

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi bestilte 6 mai. Fikk beskjed om 5 ukers leveringstid. Venter i spenning. Passelig irritert over å ikke få vite at man da kunne bestille ekspresslevering. Er redd ferien i slutten av måneden ryker.. 7 uker levering er akkurat litt for kort tid 😬

Anonymkode: 6384a...0c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvor kan man henvende seg for å vite akkurat hvor mange pass som skal produseres før våre, og hvor mange de leverer per dag?

Det må da være et organisert kø system, så man kan holde et lye på hva som skjer? 

Det virker jo temmelig urettferdig og helt vilkårlig om folk som bestilte i mai får pass før de som bestiller i april? 

Hun som fortalte om egen familie, der 2 pass kom før de øvrige 2 passene.

De må da kunne organisere seg systematisk og rettferdig oppi dette.

Anonymkode: fd163...248

Du kan ringe passkontoret og be de sjekke status på søknaden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det fra 1 juni strammes inn på ekspresslevering av pass

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/XqmWLb/enda-strengere-regler-for-feriereisende-ingen-faar-gaa-foran-i-passkoeen?fbclid=IwAR2WSsd1F2S5xaIbE-ccmP5J-k_-wjP_Ma-wXUcqkG8XwUHg_jhgp62MhvU&fs=e&s=cl

Kjedelig for de som ikke har fått time før nå , men tenker dette er positivt for oss som har pass-søknad inne fra tidligere i mai. Har vært enormt mye «sniking» i køen med all ekspressleveringen som har gått foran våre ordinære søknader . 

Endret av JasteJan
Feil i tekst
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...