Gå til innhold

Skuespilleren Zelinskyy


ops2

Anbefalte innlegg

Jeg fikk en enorm sympeti for Zelinskyy som person i de første kaotiske dagene/uken etter invasjonen.

Hans skjeggstubb og t-skjorter fikk han til å virke som en som var med i kampen, som ikke har tid til å bruke på utseendet..

Nå som kampene har vart godt over en måned, holder Zelinskyy på det samme utseendet, og det virker som om han bruker et klippehode på barbermaskinen for å opprettholde 1-ukers skjegget. Når han taler, er det som om han har mistet alle dressene sine. Men t-skjorta er alltid nyvasket og nystrøket, og håret perfekt klipt. Hvis han ikke hadde hatt tid til å gå til frisøren skulle håret ha vokst ned til overkanten av ørene hans. Men nei.

Jeg føler han har mistet noe av troverdigheten, når han bruker t-skjortene og skjeggstubben som et kostyme.

Det er nå bare mine tanker. Jeg venter ikke annet enn at dere skal hate meg for å kalle han en som spiller på følelser og som bruker utseendet og erfaringen som skuespiller. Det er tross alt en krig som pågår, og klarer han å skaffe mer sympati for Ukraina med sin look, så er det en suksess.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De fleste politikere ville benyttet seg av symboler osv. for å få gjennomslag.

Samme som mange politikere kler seg mer voksent, det er jo av en grunn: at vi skal synes de virker seriøse (de fleste av våre politikere bruker jo dress - menn, og kvinner kler seg som regel ikke med kjempe utringning og skjørt som stopper rett under rumpa). Jeg kommer heller ikke på noen politikere i Norge som går i joggebukse. Det er åpenbart at de bruker enkelte klær fordi de symboliserer makt, modenhet osv. Hvor mye troverdighet er det til fyren som går i skitten joggebukse? På samme måte kan det være han går i millitærtøy for å inspirere/motivere ukrainere til å kjempe for landet sitt. Militær grønn, militærbukser er ofte forbundet med makt, styrke, disiplin og troverdighet.

Max Weber er ganske gøyal her, han snakker om hvordan makt blir til i språket/kommunikasjonen. Alle politikere sånn sett bruker det på en eller annen måte. Weber mener at de menneskene som kan kommunisere godt ender ofte med mye makt.

Mange politikere spiller på følelser, tror ikke nødvendigvis det alltid er galt. men det er helt lov å mene det blir litt teit noen ganger. Samt så pleier jeg alltid å tenke at jeg ikke befinner meg i Ukraina, kjenner godt nok til kulturen til at jeg gidder å vurdere om jeg synes det blir mye eller ei. Samt synes jeg faktisk ikke Zelensky er så flink i engelsk heller, så kan se for meg språket hans er redusert, og da kan jeg også se for meg at det er lettere å bruke følelser for å få igjennom forskjellige budskap. Som jeg har forstått det til nå er vel mange av talene hans for å få både støtte i den fæle situasjonen de er i, og for å styrke egen befolkning - slik at de ikke mister motet.

Akkurat når det kommer til t-shorta har jeg en liten teori, og det er et han er kledd i samme klær fordi han til enhver tid kanskje må flyttes på, og det er vanskeligere å gjenkjenne han om han går i slike klær.

Endret av Stressedoutgurl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ops2 skrev (På 23.4.2022 den 9.05):

Jeg fikk en enorm sympeti for Zelinskyy som person i de første kaotiske dagene/uken etter invasjonen.

Hans skjeggstubb og t-skjorter fikk han til å virke som en som var med i kampen, som ikke har tid til å bruke på utseendet..

Nå som kampene har vart godt over en måned, holder Zelinskyy på det samme utseendet, og det virker som om han bruker et klippehode på barbermaskinen for å opprettholde 1-ukers skjegget. Når han taler, er det som om han har mistet alle dressene sine. Men t-skjorta er alltid nyvasket og nystrøket, og håret perfekt klipt. Hvis han ikke hadde hatt tid til å gå til frisøren skulle håret ha vokst ned til overkanten av ørene hans. Men nei.

Jeg føler han har mistet noe av troverdigheten, når han bruker t-skjortene og skjeggstubben som et kostyme.

Det er nå bare mine tanker. Jeg venter ikke annet enn at dere skal hate meg for å kalle han en som spiller på følelser og som bruker utseendet og erfaringen som skuespiller. Det er tross alt en krig som pågår, og klarer han å skaffe mer sympati for Ukraina med sin look, så er det en suksess.

Han er jo leder i krig, og markerer vel dette ved å gå med passende antrekk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...