AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #1 Del Skrevet 22. april 2022 Hei! Jeg har behov for å leie el-sparkesykkel i morgen, noe jeg aldri har gjort før. Her i byen er det kun Ryde som finnes. Har lastet ned appen, og lagt inn kort. Forstår hvordan jeg skal starte, tror jeg. Men er det noen som er litt erfarne? - Er støtta lett å få av/på? (Litt redd for å bli stående der som en gjøk) - Leste en plass at en ikke skal kjøre på fortau..men jeg må ca 2 km langs en litt større vei, med fortau på hver side. Skal jeg kjøre i veien? (Langs kanten selvsagt da, men altså ikke på fortau?) - Hvordan regulerer man farten? Anonymkode: f8416...402 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #2 Del Skrevet 23. april 2022 Jeg tror det er uunngåelig å se litt klossete ut første gangen… Men du sparker fra som med en vanlig sparkesykkel, og når sykkelen er i bevegelse gir du litt pådrag med gassen. Du regulerer stortsett farten med gassen, men bør ha en hånd på bremsen. Bremsen er enten elektrisk eller mekanisk. Lurt å øve litt på bremsing før du kjører veldig raskt. Du bør ikke kjøre på fortau - da er det gata som gjelder (det går også mye raskere). Sykkelveier er topp. Gang- og sykkelveier kan også brukes, men da må man selvsagt tilpasse seg fotgjengerne. Anonymkode: a9cc2...3de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå