AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #1 Skrevet 22. april 2022 Vet ikke hva jeg skal gjøre med huden min lengre... den er bare i et totalt kaos. huden er så ekstremt tørr. Men samtidig ekstremt fet. Har seboreisk eksem, men har også rosacea. får kviser, både betente og bare sånne småe talgkviser. jeg reagerer på alt. alle medisiner jeg får mot rosacea. jeg får flere kviser av kremen .så reagerer jeg på fuktighetskremen som jeg får kviser av. det er bare kaos. ingen fagpersoner kan hjelpe . føler ingen bryr seg. hudleger ser på huden i 2 sekunder liksom. thats it. ingen klarer se helheten av dette . orker snart ikke mer av livet og denne huden. er lei av å se porselens dukker alle steder . blir bare bagatelisert av , er så lei. Anonymkode: b40a9...821 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #2 Skrevet 22. april 2022 Slutt med fuktkrem, godteri og brus. Spis små måltider, men oftere. Anonymkode: be06e...7ac
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #3 Skrevet 22. april 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vet ikke hva jeg skal gjøre med huden min lengre... den er bare i et totalt kaos. huden er så ekstremt tørr. Men samtidig ekstremt fet. Har seboreisk eksem, men har også rosacea. får kviser, både betente og bare sånne småe talgkviser. jeg reagerer på alt. alle medisiner jeg får mot rosacea. jeg får flere kviser av kremen .så reagerer jeg på fuktighetskremen som jeg får kviser av. det er bare kaos. ingen fagpersoner kan hjelpe . føler ingen bryr seg. hudleger ser på huden i 2 sekunder liksom. thats it. ingen klarer se helheten av dette . orker snart ikke mer av livet og denne huden. er lei av å se porselens dukker alle steder . blir bare bagatelisert av , er så lei. Anonymkode: b40a9...821 Men du tror kvinneguiden kan? Høres ut som du har et komplekst hudproblem. Forsøk en ny hudlege. Anonymkode: 6150c...9d7
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #4 Skrevet 22. april 2022 ❤️❤️ Husk at de fleste du ser som har «porselenshud» på nett, bruker filter, eller redigerer bildene sine. Kan du liste opp produktene du bruker? Er huden tørr slik at den flasser, eller stram og dehydrert? Anonymkode: 54fea...1cb
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #5 Skrevet 22. april 2022 Den flasser, men den er også ekstremt stram og dehydrert. fikk fungoral krem av hudlege mot sopp. rosex mot rosacea. har brukt avene fuktighetskrem fra apotek. Men var hos en hudpleier som sa jeg måtte prøve noe algekrem. prøver det nå , men aner jo ikke om det er bra for meg. har også brukt avene solkrem, men er så usikker. Har en kjæreste og hans søster og mor ( 60 ) har poselens hud. har ikke orket å møte dem, så slo opp. Anonymkode: b40a9...821 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #6 Skrevet 22. april 2022 Høres ut som min hud før ja. For meg funker det med et ganske minimalistisk regime. Oljebasert rens (jeg liker godt Babor hy-ôl, men det finnes mange gode), fuktighetskrem for blandingshud men kremet konsistens (jeg liker en ganske basic en fra Clarins i blå krukke). Bruker aldri peeling, tonic etc. Solkrem er fra La Roche Posay, de har en for ansikt, melkeaktig. Jeg reagerer på solfaktor så jeg passer alltid på at fuktighetskrem ikke har spf og bruker heller solkrem i tillegg. Det er også noen typer spf jeg reagerer mer på enn andre, Vichy er f.eks grusom... Anonymkode: 6f5c8...d6d 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #7 Skrevet 22. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Høres ut som min hud før ja. For meg funker det med et ganske minimalistisk regime. Oljebasert rens (jeg liker godt Babor hy-ôl, men det finnes mange gode), fuktighetskrem for blandingshud men kremet konsistens (jeg liker en ganske basic en fra Clarins i blå krukke). Bruker aldri peeling, tonic etc. Solkrem er fra La Roche Posay, de har en for ansikt, melkeaktig. Jeg reagerer på solfaktor så jeg passer alltid på at fuktighetskrem ikke har spf og bruker heller solkrem i tillegg. Det er også noen typer spf jeg reagerer mer på enn andre, Vichy er f.eks grusom... Anonymkode: 6f5c8...d6d Ja, du burde ha oljerens hvis du bruker spf på dagtid, ts!😊 Kan få uren hud av spf hvis ikke. Jeg bruker oljerens, også en vannbasert en etterpå. Bruker cicaplast baume b5 fra la roche posay(god for rosacea) og vichy 89 serum, for å behandle stram og dehydrert hud. Anonymkode: 54fea...1cb
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #8 Skrevet 22. april 2022 hva er oljerens ?? Anonymkode: b40a9...821
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #9 Skrevet 22. april 2022 Oljebasert rens, for å løse opp spf, sminke og olje/fett som legger seg over huden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): hva er oljerens ?? Anonymkode: b40a9...82 Anonymkode: 54fea...1cb
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #10 Skrevet 22. april 2022 Også må du ikke gi opp på å få hjelp av lege. Si at det påvirker deg veldig psykisk, så du trenger hjelp til å behandle hudproblemene du har Anonymkode: 54fea...1cb
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #11 Skrevet 22. april 2022 dere tror solkremen kan være årsak ? jeg bruker bare vann for å få av solkremen. og jeg bør ikke bruke fuktighetskrem med solfaktor i ? Anonymkode: b40a9...821
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #12 Skrevet 22. april 2022 jeg er knallrød bak ørene. stinker av sebore der. I tillegg har jeg vondt i ørene. det renner gørr ut av dem. eksemet har spredd seg Anonymkode: b40a9...821 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #13 Skrevet 22. april 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): dere tror solkremen kan være årsak ? jeg bruker bare vann for å få av solkremen. og jeg bør ikke bruke fuktighetskrem med solfaktor i ? Anonymkode: b40a9...821 Det kan gjøre at du får mer uren hud ja. Du trenger nok ikke å tenke på å unngå solfaktor i fuktighetskrem, for det var bare hun over her som reagerte på det. Men ja, anbefaler oljerens for fjerning av solkrem. Tror Avene har en veldig mild en også, du kan jo høre på apotek? AnonymBruker skrev (2 minutter siden): jeg er knallrød bak ørene. stinker av sebore der. I tillegg har jeg vondt i ørene. det renner gørr ut av dem. eksemet har spredd seg Anonymkode: b40a9...821 Da ville jeg ha bestilt ny legetime❤️ Anonymkode: 54fea...1cb
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #14 Skrevet 22. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vet ikke hva jeg skal gjøre med huden min lengre... den er bare i et totalt kaos. huden er så ekstremt tørr. Men samtidig ekstremt fet. Har seboreisk eksem, men har også rosacea. får kviser, både betente og bare sånne småe talgkviser. jeg reagerer på alt. alle medisiner jeg får mot rosacea. jeg får flere kviser av kremen .så reagerer jeg på fuktighetskremen som jeg får kviser av. det er bare kaos. ingen fagpersoner kan hjelpe . føler ingen bryr seg. hudleger ser på huden i 2 sekunder liksom. thats it. ingen klarer se helheten av dette . orker snart ikke mer av livet og denne huden. er lei av å se porselens dukker alle steder . blir bare bagatelisert av , er så lei. Anonymkode: b40a9...821 Endre kostholdet dit! Gå til en lege å få henvisning til hudlege som kan hjelpe deg med kremer osv! Du vil ikke angre! Skjønner at du er lei. Men viktigt at du får hjelp av professionella ♥️ Anonymkode: ad89d...563
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #15 Skrevet 22. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det kan gjøre at du får mer uren hud ja. Du trenger nok ikke å tenke på å unngå solfaktor i fuktighetskrem, for det var bare hun over her som reagerte på det. Men ja, anbefaler oljerens for fjerning av solkrem. Tror Avene har en veldig mild en også, du kan jo høre på apotek? Da ville jeg ha bestilt ny legetime❤️ Anonymkode: 54fea...1cb Denne er det😊 Men jeg er også enig i at du burde prøve deg hos hudlege igjen. Noen ganger må man mase litt😕 Men det høres ut som at dette plager deg veldig, så du må jo få hjelp til dette Anonymkode: 54fea...1cb
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #16 Skrevet 22. april 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): dere tror solkremen kan være årsak ? jeg bruker bare vann for å få av solkremen. og jeg bør ikke bruke fuktighetskrem med solfaktor i ? Anonymkode: b40a9...821 Du må bruke en rens en balm eller oljerens! For å få av fett og solkrem. Anonymkode: ad89d...563
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #17 Skrevet 22. april 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): jeg er knallrød bak ørene. stinker av sebore der. I tillegg har jeg vondt i ørene. det renner gørr ut av dem. eksemet har spredd seg Anonymkode: b40a9...821 Vet du hva. Bor du i Oslo? Ta kontakt med yourskin og få en time der. Kanskje dem kan hjelpe deg. Dem er svært professionella. Ellers må du igjen til en hudlege Anonymkode: ad89d...563
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #18 Skrevet 23. april 2022 14 hours ago, AnonymBruker said: jeg er knallrød bak ørene. stinker av sebore der. I tillegg har jeg vondt i ørene. det renner gørr ut av dem. eksemet har spredd seg Anonymkode: b40a9...821 Da bør du nok ta turen til legen igjen. Kanskje jeg ville valgt å gå privat og heller ta den regninga så jeg slipper ventetiden. Huff, heldigvis lenge siden jeg har hatt stort utbrudd av seborreisk eksem, men jeg har briller og utbrudd bak ørene er et mareritt. Utlsett i ørene er verre, har hatt væskende eksem der også ja... Nå har jeg bare psoriasis i øret, men det er irriterende nok og vanskelig å få behandla. Så ja, anbefaler oljebasert renser (cleansing oil, apoteket har sikkert), fuktighetskrem og solkrem. Jeg tåler ikke spf, men spf gir mange uren hud så jeg anbefaler å holde fuktighetkrem og solkrem separat. La roche posay har gode solkem med høy spf for ansikt. Og be om prøvepakker! Ev kjøp reisesett som har små størrelser. Det er fort gjort å tenke at man sitter der med alt for mye produkter som ikke funker... Anonymkode: 6f5c8...d6d
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #19 Skrevet 23. april 2022 Ser du får mange ulike råd. Jeg er så allergisk og har mye utbrudd av eksem selv. Viktig å ha et godt regime, men har du i tillegg forsøkt å gå jevnlig på allergimedisin? Jeg fikk også nå sist en kortisonsprøyte hos legen og det hjalp veldig på eksem og kløe de to ukene den fungerte. Men i mellomtiden er det viktig å smøre og passe på god barriere. Skriv matdagbok og se om det er enkelte matvarer som trigger det til det verre. Her er det jordbær, paprika ++ som jeg har funnet ut av så langt. Føler virkelig med deg. Anonymkode: ff124...860 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #20 Skrevet 23. april 2022 I dag er jegknallrød. Er så lei. aner jo ikke hva slags kremer som er best å smøre på. det er et hav der ute. Bør jeg bruke med parfyme ? for alle fra avene er med parfyme. det er så mange slags kremer. serum, lotion. jeg aner jo ikke. Men har egentlig bestemt meg for å holde meg til apotek og ikke bli lurt av hudklinikker osv. skal i en konfirmasjon snart og gruer meg fælt. heldigvis i egen familie, så jeg kan si ifra til søster om bord plassering. Jeg blir så stressa av å ha folk tett opp i fjeset. hater det ! så misunnelig på folk som bare kan stå opp, gå rett ut av huset . Mens jeg må drive med et fryktelig styr . Ingen sminke sitter bra heller. Blir så fet og blank etterhvert. faen ta. 6 mnd etter jeg sluttet med p piller fikk jeg en eksplosjon av akne , både i fjeset og på ryggen. så det har nok en medvikende årsak til dette her. det roer seg ikke heller . skal aldri mer bruke hormonell prevensjonell. det har virkelig skapt trøbbel for meg. Anonymkode: b40a9...821 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå