Gå til innhold

Når noen dømmes til døden

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Håper de som utfører straffen at den dømte kommer til helvete? Om de da tror på sånt? Om de ikke kommer dit da men kommer på andre siden og får det bedre? Da var ikke hensikten med straffen oppnådd. Og hva om den dømte er uskyldig? Men dette er det jo ingen som vet da. Bare tanker jeg fikk.

Anonymkode: 4ca45...623

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det varierer nok. Men jeg tipper at de har et mer distansert forhold til akkurat den biten, de har en oppgave å utføre og gjør bare jobben sin. Det spiller jo heller ingen rolle hva de tror eller håper, så lenge de er profesjonelle nok til å ikke uttale seg om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er vel mer "jeg synes ikke denne personen fortjener å leve i vårt samfunn". Trenger ikke være mer komplisert enn det.

Rundt 4% av de som blir dømt til døden i USA er uskyldige, så det er en veldig god grunn til å ikke være for dødsstraff.

Anonymkode: e4450...726

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tradisjonelt sett fikk dødsdømte sjelesorgsamtaler med prest før henrettelse.

Anonymkode: 521ed...0e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan ikke vite hva de tenker. Det kommer også an på hvilket land du sikter til i spørsmålet. I noen land har de dødsstraff, men tror ikke på noe helvete, som f.eks i Kina. I andre land, som Iran er det vel mer sannsynlig at de som utfører det tenker i religiøse baner. I land som for eksempel USA tror jeg, men vet ikke, at det blir sett mer som en jobb som skal gjøres. Om de som utfører gjerningen er kristne, finner de vel en måte å rettferdiggjøre at de selv blir drapsmann/drapskvinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...