Gå til innhold

Naboene liker oss ikke


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hæ? Leste du hi mittt? Vi ble godt mottatt i høst, er først nå når det har blitt vår at klagene har kommet

Anonymkode: dcb8c...114

Om flere klager på dere ville jeg faktisk tatt det som en tankevekker. Det handler om å lære barna dine å vise hensyn.
 

Bor man i et tett nabolag går det begge veier : man må selvfølgelig tåle lyd, men en bør også vise hensyn til at ikke alle ønsker å høre på vræl og skrik. 

Her i vårt nabolag bor det flere titalls barnefamilier tett på hverandre, men det er da tydelig forskjell på hvordan barna er oppdratt : noen gjør mer utav seg enn andre og tar mer plass.

Du sier dere er «mer utendørs» enn andre, som om det rettferdiggjør at andre skal finne seg i konstant støy fra dere. Vi også har hatt denne typen nabo, og for å være ærlig fremstår det som at enkelte foreldre ikke makter å ha egne barn i eget hus så de skyver dem bare ut gjennom ytterdøra og lar de passe seg selv. Da er det unger som sloss med hverandre, herjer, skriker og brøler. Enkelte unger vet at mamma og pappa ikke setter noen grenser så det er rene sirkuset. Klart dette er slitsomt for naboer rundt.

Til de som tror dette var bedre «i gamle dager» så tar dere grundig feil. Da skulle barn sees ikke høres. Om barn var til bryderi for naboen hadde naboen null problem med å irettesette ungene. I dag blir du jo nærmest politianmeldt om du skulle finne på å be en vrælende pg brølende unge om å dempe seg to hakk.

Det er fint at ungene dine koser seg og et mye utendørs, men det betyr ikke at du ikke trenger å lære de å vise hensyn mot andre, eksempelvis via å dempe seg.

Leken blir ikke nødvendigvis dårligere selv om man ikke lager så mye jammer at andre naboer må rømme innendørs for å bevare egen mentale helse. 

Endret av Raven.Writingdesk
  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi bor i rekkehus tett ved siden av en småbarnsfamilie(barna er 5 og 7 år gamle) og de ler høylytt og koser seg veldig når de er ute. Har hendt at de har kommet over på plenen vår når jeg har sittet ute å solet meg og spurt om jeg vil sparke ball, har blitt med jeg, haha.🙈 Er 27 år, så det koster meg ikke så mye, men jeg skjønner at det ikke er for alle og at mange ikke hadde godtatt det.🤷🏼‍♀️ 

Anonymkode: f7c89...4df

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Men herregud da! Skal de sitte pent med hendene foldet, beina i kors og bibelen i baklomma også? Eller i en mørk stue og spille playstation? Alt for at du kan få ha det stille i hagen til enhver tid selv om du er omringet av andres hus og hager? 

Anonymkode: b0b6c...8d0

For det finnes ingen mellomting? For eksempel oppdragelse i stemmebruk, også ute blant andre? 

Her i nabolaget er det flere barn, og trampoliner. De snakker høyt, ler, de synger, det hender de roper på hverandre. Men det er ikke hyling, brøling og hvining, eller overdrevne høye stemmer, da sier foreldre fra.

Det samme opplever jeg at mine søsken og svigerinne gjør om vi er på lekeplasser og barna blir for høylytte - de sier fra.

Anonymkode: 7b729...aa3

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulrikke skrev (14 timer siden):

Kunne ikke vært mer enig.

For å si det sånn: finværshelger hvor våre naboer er bortreist nytes til det fulle! Og da er jo fortsatt alle de andre ungene rundt her, null problem med det!!

Ja sånn har venninnen min det også. De andre ungene lager ikke i nærheten av så mye lyd selv om det er godt med lyd fra dem også. Man hører også god forskjell på unger som herjer og koser seg og unger som lager lyd bare for å lage lyd. Det første er så klart helt ok, det andre er faktisk ikke greit.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Ts her. Barna våre roper kanskje litt når de er på trampolinen, men mest ler og koser de seg! Når vi vokste opp var det helt greit med litt støy, men nå føler jeg at folk liksom skal bure seg inne og være stille mens de ser på tven. Vi er kanskje mer aktive enn mange andre, og det ser jeg på som sunt. Er også sjokkert - spesielt over de eldste som har hatt små barn en gang i tida… 

Anonymkode: dcb8c...114

Det høres ut som de bråker mer enn gjennomsnittet. Når «alle» klager, er det sjeldent det er feil med alle andre. Vi har hytte på fjellet. I den ene nabohytta  ca 100 meter unna har barn som skriker og bråker. Hører aldri noe fra barna (våre) eller i de andre hyttene. Kjenner selv jeg irriterer meg over bråkete barn dessverre. 

Anonymkode: 942af...bdd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...