Gå til innhold

Naboene liker oss ikke


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg synes det er veldig sært når jeg er i et nabolag med masse trampoliner, lekestativ, sykler og sandkasser, men man ser knapt barn. Og de man ser lager nesten ingen lyd 🤯 Jeg synes det blir litt drøyt å be barn bruke innestemme ute. Å være 4-5 år betyr at de må få være helt i sin egen lekeverden noen ganger, og da kan det jo være de ler høyt, ropersynger "...nå er skatten VÅR!" mens de veiever med en pinne fra liksom-skipet sitt. Trodde man måtte regne med sånt 🤷🏼‍♀️ 

Anonymkode: 5e885...5e6

Jeg presiserer: jeg mener ikke at det er nødvendig med hyling og direkte bråking over lengre tid. De fleste vil vel be barna dempe seg tre hakk da. Men at de glemmer seg litt og er engasjerte må jo også være lov en gang i blant.

Anonymkode: 5e885...5e6

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg synes det er veldig sært når jeg er i et nabolag med masse trampoliner, lekestativ, sykler og sandkasser, men man ser knapt barn. Og de man ser lager nesten ingen lyd 🤯 Jeg synes det blir litt drøyt å be barn bruke innestemme ute. Å være 4-5 år betyr at de må få være helt i sin egen lekeverden noen ganger, og da kan det jo være de ler høyt, ropersynger "...nå er skatten VÅR!" mens de veiever med en pinne fra liksom-skipet sitt. Trodde man måtte regne med sånt 🤷🏼‍♀️ 

Anonymkode: 5e885...5e6

Det var min forståelse også…

Anonymkode: dcb8c...114

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg synes det er veldig sært når jeg er i et nabolag med masse trampoliner, lekestativ, sykler og sandkasser, men man ser knapt barn. Og de man ser lager nesten ingen lyd 🤯 Jeg synes det blir litt drøyt å be barn bruke innestemme ute. Å være 4-5 år betyr at de må få være helt i sin egen lekeverden noen ganger, og da kan det jo være de ler høyt, ropersynger "...nå er skatten VÅR!" mens de veiever med en pinne fra liksom-skipet sitt. Trodde man måtte regne med sånt 🤷🏼‍♀️ 

Anonymkode: 5e885...5e6

Dette er greit.

Men ikke hyling, hvining, brøling og roping. 

Anonymkode: 7b729...aa3

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Det tar tid å bli sosialisert inn i et nabolag, noen tilpasser seg bedre enn andre. Greit med barn som leker, men de trenger ikke ta helt av heller. Trampoliner er støykilder, og svært irriterende med folk som hevder sin rett til å støye til kl 23.00🙄

Anonymkode: 58cc3...d31

barna til ts er vel så små at de har nok lagt seg for lengst da vel

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg presiserer: jeg mener ikke at det er nødvendig med hyling og direkte bråking over lengre tid. De fleste vil vel be barna dempe seg tre hakk da. Men at de glemmer seg litt og er engasjerte må jo også være lov en gang i blant.

Anonymkode: 5e885...5e6

Helt enig i at man tåler det! Men konstant høy decibel i flere timer, så å si uten pause, med meningsløs hyling bare for å lage lyd, det er noe annet, og jeg tror det er det vi som nevner det her mener. At unger glemmer seg eller at det kommer et skrik og et hyl er naturlig! Men at foreldre lar opptil 10 unger holde på på deres trampoline med et vanvittig støynivå uten å si noe, det er det jeg mener ihvertfall..... 

  • Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker ungene dine skriker og bråker mer enn du klarer å se siden 2 stk har sagt i fra. Godt mulig de er dårlig oppdratt. 

Anonymkode: 8ede8...fec

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, AnonymBruker said:

Slår bare på høy musikk med stygg tekst, da bruker naboene å ta inn ungene.

Anonymkode: bdb7e...c47

F eks denne 🙂

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BobbySocks skrev (38 minutter siden):

Be de snerpe igjen. Stille etter 23:00 er vel grunnregelen. Leking kl 17:30 må de akseptere om de skal bo rundt folk.

Stille etter 23:00 ja, men det betyr ikke at man skal herje som et helvete frem til da heller. 

Anonymkode: d0912...b68

  • Liker 12
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel… Selv bor vi i et nabolag hvor det hovedsakelig bor barnefamilier, det er trampoliner nedover hele gata, og vi har også en stor lekeplass rett ved, og jeg har ALDRI hørt lyder fra barn når jeg er innendørs. Så jeg vil mer enn anta at TS sine barn er unødvendig høylytte og bør lære seg at det ikke er greit å hyle og bråke uten grunn, samt å ta hensyn. 

Vi har for øvrig også trampoline i hagen, inntil husveggen, og dersom jeg er innendørs hører jeg ikke barna når de hopper, annet enn litt skravling hvis jeg er ved vinduet som er rett ved trampolina.  🤷‍♀️
 

Anonymkode: f1906...b28

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Vel… Selv bor vi i et nabolag hvor det hovedsakelig bor barnefamilier, det er trampoliner nedover hele gata, og vi har også en stor lekeplass rett ved, og jeg har ALDRI hørt lyder fra barn når jeg er innendørs. Så jeg vil mer enn anta at TS sine barn er unødvendig høylytte og bør lære seg at det ikke er greit å hyle og bråke uten grunn, samt å ta hensyn. 

Vi har for øvrig også trampoline i hagen, inntil husveggen, og dersom jeg er innendørs hører jeg ikke barna når de hopper, annet enn litt skravling hvis jeg er ved vinduet som er rett ved trampolina.  🤷‍♀️
 

Anonymkode: f1906...b28

Nei, de er ikke det. Men terrassedører og lignende er jo oftere åpne nå på våren, så lydene høres vel bedre. Vi plages aldri av disse lydene, så synes det er rart at andre gjør det. Og angående de som har baby; skal jeg klage når den gråter i vogna ute??

Anonymkode: dcb8c...114

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvordan deres er, men noen barn har helt forferdelig skjingrende stemme. Vi hadde en tidligere nabo som hadde en jente på ca 5. Søt jente og egentlig ikke bråkete, men stemmen hennes... Som negler på tavle!  Hun på trampoline var grusomt 

Anonymkode: 96210...36e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg vet ikke hvordan deres er, men noen barn har helt forferdelig skjingrende stemme. Vi hadde en tidligere nabo som hadde en jente på ca 5. Søt jente og egentlig ikke bråkete, men stemmen hennes... Som negler på tavle!  Hun på trampoline var grusomt 

Anonymkode: 96210...36e

Nei, stemmene er helt vanlige.. og det er snille barn - når de ikke krangler om lekene 🥹

Anonymkode: dcb8c...114

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn lager lyd sånn er det, det må folk rundt bare tåle uansett hvor de bor. Så lenge det ikke skrik og skrål hele tiden så ser jeg ikke problemet. 

Får vondt av barna i dag, som noen over har jeg og registrert at mange barn leker på lekeplassen og volumet er av, det er trist det og lager de lyd så kommer mor og hysjer på barna. Så ikke skal de sitte inne med skjerm og ikke skal de være ute å leke da må de i så fall ha stilleleken.😏

Jeg hadde ikke brydd meg om naboene så lenge det er stille etter 23 og barna ikke skriker ut Rosa helikopter sangen hele dagen så får de bare leve med lyden, de venner seg nok til det. Blir jo alltid mer lyd og liv på denne tiden av året.😊

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har sikkert 20 barn i alderen 3-10 rundt oss, og de er (heldigvis) mye ute å leker hele året. 
De roper og ler, men likevel oppleves det ikke som støy, bare hyggelig leven.

Men det flyttet inn en familie med to små jenter (4-6 år?) i fjor sommer, og derfra kom det umiddelbart et vanvittig støy nesten konstant fra vi kommer fra jobb til de legger seg(?). Roping, hyling, gråting, kjefting… Så de har definert «utestemme» på ny måte for meg😣

Så til HI melder jeg at det går kanskje ann å roe litt innimellom, om det av flere naboer oppleves som mye støy.

Og må si meg enig med en over her at det er veldig irriterende med de som mener støy til 23 må aksepteres uansett, og gjerne alltid. Hvorfor på trass liksom. Det er lov å ta litt hensyn til hverandre, men det er det overraskende mange som gir F i siden de står på at de har retten på sin side. 

Anonymkode: 6828c...941

  • Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi har sikkert 20 barn i alderen 3-10 rundt oss, og de er (heldigvis) mye ute å leker hele året. 
De roper og ler, men likevel oppleves det ikke som støy, bare hyggelig leven.

Men det flyttet inn en familie med to små jenter (4-6 år?) i fjor sommer, og derfra kom det umiddelbart et vanvittig støy nesten konstant fra vi kommer fra jobb til de legger seg(?). Roping, hyling, gråting, kjefting… Så de har definert «utestemme» på ny måte for meg😣

Så til HI melder jeg at det går kanskje ann å roe litt innimellom, om det av flere naboer oppleves som mye støy.

Og må si meg enig med en over her at det er veldig irriterende med de som mener støy til 23 må aksepteres uansett, og gjerne alltid. Hvorfor på trass liksom. Det er lov å ta litt hensyn til hverandre, men det er det overraskende mange som gir F i siden de står på at de har retten på sin side. 

Anonymkode: 6828c...941

Men barna våre har ikke en unormal skrikende stemme, da kunne jo jeg (ts) også skjønt det litt. 

Anonymkode: dcb8c...114

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når man bor på boligfelt så får man da tåle at det bor folk der! Jeg blir helt satt ut jeg! De som vil ha fred og ro bør IKKE bosette seg på et boligfelt hvor hus og hager ligger tett i tett! 

Anonymkode: b0b6c...8d0

Enig! Virker som mange her inne bare tar for gitt at TS og familien bråker unormalt….

———

Det er mange rare folk som klager for alt mulig, bare for å klage og fordi de er rare! De må liksom finne feil! Det trenger ikke være dere som er bråkete.  Det kan være de som bodde der tidligere var annerledes enn dere. Skal ikke mer til 😕 

Anonymkode: 34d91...272

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vi har sikkert 20 barn i alderen 3-10 rundt oss, og de er (heldigvis) mye ute å leker hele året. 
De roper og ler, men likevel oppleves det ikke som støy, bare hyggelig leven.

Men det flyttet inn en familie med to små jenter (4-6 år?) i fjor sommer, og derfra kom det umiddelbart et vanvittig støy nesten konstant fra vi kommer fra jobb til de legger seg(?). Roping, hyling, gråting, kjefting… Så de har definert «utestemme» på ny måte for meg😣

Så til HI melder jeg at det går kanskje ann å roe litt innimellom, om det av flere naboer oppleves som mye støy.

Og må si meg enig med en over her at det er veldig irriterende med de som mener støy til 23 må aksepteres uansett, og gjerne alltid. Hvorfor på trass liksom. Det er lov å ta litt hensyn til hverandre, men det er det overraskende mange som gir F i siden de står på at de har retten på sin side

Anonymkode: 6828c...941

Det mange ikke er klare over er at de faktisk ikke har retten på sin side. Det er ikke sånn at man skal bråke så mye man bare vil til 23:00. 

Anonymkode: d0912...b68

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men barna våre har ikke en unormal skrikende stemme, da kunne jo jeg (ts) også skjønt det litt. 

Anonymkode: dcb8c...114

Men når du får klage fra flere hold så er det kanskje litt greit med selvinnsikt. Folk klager ikke på pur F.

Anonymkode: d0912...b68

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS ber om råd…. I stedet så velter det inn svar om at den og den har opplevd sånne og sånne naboer, og at TS med familie må roe seg ned!?! Hva er det med folk? Hvorfor kan dere ikke gå ut fra det TS forteller og svare ut fra den casen, og ikke konkludere med å lage egne sannheter og fortelle hvor fæle naboer dere har…. 🙄🙄

Anonymkode: 34d91...272

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men når du får klage fra flere hold så er det kanskje litt greit med selvinnsikt. Folk klager ikke på pur F.

Anonymkode: d0912...b68

Jeg har opplevd det. Ikke med oss, men at alt ene nabogutten gjør, så er det feil og han får ikke være med de andre barna av foreldrene osv. Mobbing kaller vi slikt, og det finnes overalt i samfunnet! 

Anonymkode: 34d91...272

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...