Gå til innhold

Treffer en mann. Noen som kan se/ fornemme om jeg bør fortsette?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har etter et stygt brudd der jeg ble sviktet av mon eksmann møtt en fantastisk mann på mange måter. Over mange måneder. Men mine følelser er berg og dalbane. Han gir meg trygghet når vi er sammen og vi har felles interesser og mye moro. Er veldig forelsket. Han er så god og tålmodig med meg. Men hver gang jeg tenker å gå videre med forholdet holder han igjen, litt umerkelig men jeg mener det er slik. Sliter med min selvfølelse, er redd for avvisning. Får sår og vond følelse i magen. Kanskje som resultat av tidligere svik, kanskje grunnen er han som enkelte ganger holder litt igjen. Da blir jeg reservert, og det er han som da kontakter meg. Så er alt topp igjen. 

Noen som får opp noe her? Bør jeg fortsette dette forholdet? Får veldig sorg av å tenke på dette. 

Anonymkode: 61d39...19b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har etter et stygt brudd der jeg ble sviktet av mon eksmann møtt en fantastisk mann på mange måter. Over mange måneder. Men mine følelser er berg og dalbane. Han gir meg trygghet når vi er sammen og vi har felles interesser og mye moro. Er veldig forelsket. Han er så god og tålmodig med meg. Men hver gang jeg tenker å gå videre med forholdet holder han igjen, litt umerkelig men jeg mener det er slik. Sliter med min selvfølelse, er redd for avvisning. Får sår og vond følelse i magen. Kanskje som resultat av tidligere svik, kanskje grunnen er han som enkelte ganger holder litt igjen. Da blir jeg reservert, og det er han som da kontakter meg. Så er alt topp igjen. 

Noen som får opp noe her? Bør jeg fortsette dette forholdet? Får veldig sorg av å tenke på dette. 

Jeg ville tatt mannen ASAP hvis jeg var deg. Denne sjansen er det ikke sikkert du får igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Granfrue skrev (21 minutter siden):

Jeg ville tatt mannen ASAP hvis jeg var deg. Denne sjansen er det ikke sikkert du får igjen.

Takk for svar❤. Mulig du har rett. Det skjer bare så fort at jeg blir usikker på meg selv. Også når han jevnlig snakker om sin eks, hva de gjorde o.l. I neste øyeblikk forguder han meg. Tror han noen ganger sørger over henne. Men kan være jeg overtenker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Takk for svar❤. Mulig du har rett. Det skjer bare så fort at jeg blir usikker på meg selv. Også når han jevnlig snakker om sin eks, hva de gjorde o.l. I neste øyeblikk forguder han meg. Tror han noen ganger sørger over henne. Men kan være jeg overtenker. 

Har du sett eksen hans?

Hvis hun ligner så kan det være en erstatning til eksen hans han er ute etter. Om du fortsatt vil ha ham burde du snakke med eksen hans så du vet hva han forventer før du hopper i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg trenger ikke kort eller klarsynhet for å se hva du er på vei inn i.. husk at vi som har opplevd smerte og svik og dårlige forhold, vi har en litt annen radar for hva som er OK og ikke. Bare det at han er av og på, kald/varm om en annen, at han trekker seg vekk og kommer tilbake, SAMT snakker om eksen sin, at det er veldig usunt for deg. Det gjør sikkert vondt når han trekker seg litt vekk, og veldig godt når han strekker ut en hånd,  men likevel er den avstanden der, usikkerheten og forholdet går ikke til neste steg.

Er du sikker på at du er forelsket, og ikke stresset/småbesatt? 

Anonymkode: 42f3f...e00

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg trenger ikke kort eller klarsynhet for å se hva du er på vei inn i.. husk at vi som har opplevd smerte og svik og dårlige forhold, vi har en litt annen radar for hva som er OK og ikke. Bare det at han er av og på, kald/varm om en annen, at han trekker seg vekk og kommer tilbake, SAMT snakker om eksen sin, at det er veldig usunt for deg. Det gjør sikkert vondt når han trekker seg litt vekk, og veldig godt når han strekker ut en hånd,  men likevel er den avstanden der, usikkerheten og forholdet går ikke til neste steg.

Er du sikker på at du er forelsket, og ikke stresset/småbesatt? 

Akkurat sånn du beskriver er det jeg opplever.. Derfor veksler jeg sånn mellom tvil og fremtidstro med denne mannen. 

Jeg er veldig forelsket når vi er sammen, og mer usikker om jeg er det når vi ikke er det. Besatt..? Føler meg nesten "ruset" av gode følelser når vi er sammen. Stresset? Muligens litt stresset av uvissheten og bølgedalene i dette.  Men påtrengende er jeg langt fra, heller kanskje litt sky. 

Har du erfaringer med nytt forhold etter hva du har opplevd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Granfrue skrev (2 timer siden):

Har du sett eksen hans?

Hvis hun ligner så kan det være en erstatning til eksen hans han er ute etter. Om du fortsatt vil ha ham burde du snakke med eksen hans så du vet hva han forventer før du hopper i det.

Eksen hans bor mange mil unna og jeg har ikke så lyst til å kontakte henne. Tror vi er noe like etter det han har beskrevet. Kanskje jeg er en erstatning, eller rebound. Huff, vondt å tenke på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Akkurat sånn du beskriver er det jeg opplever.. Derfor veksler jeg sånn mellom tvil og fremtidstro med denne mannen. 

Jeg er veldig forelsket når vi er sammen, og mer usikker om jeg er det når vi ikke er det. Besatt..? Føler meg nesten "ruset" av gode følelser når vi er sammen. Stresset? Muligens litt stresset av uvissheten og bølgedalene i dette.  Men påtrengende er jeg langt fra, heller kanskje litt sky. 

Dette høres veldig ut som en helt heller enn trygg kjærlighet.. jeg har vært i en lignende situasjon, og det gjorde vanvittig vondt over de årene jeg var med han. Det var alltid en berg og dalbane, i perioder var det mest godt, men i andre perioder var det nesten bare usikkerhet og tvil på hans følelser og intensjoner. I vårt tilfelle var det også en eks som han snakket endel om i starten. Det var 4 måneder mellom deres brudd og vårt første kyss. Han innrømmet etter 6 mnd at han hadde vurdert å bli sammen med henne igjen, og det var mye av den energien jeg følte på når han ble kald.. men så var han plutselig så kjærlig og oppførte seg som han var forelsket. Utrolig forvirrende og utmattende.

Det tok ham 9 mnd før han klarte å kalle meg kjæresten sin, og halvannet år før han sa at han elsket meg. Jeg så mye forbedring i han i løpet av årene sammen,men fy søren så mye småtull og løgner og unødig krangling og usikkerhet. 

Aldri igjen skal jeg gi slikt en sjanse. Jeg mistet meg selv fullstendig. Mistet også 10kg de første halvannet årene pga stress og at jeg aldri følte meg bra nok for han, han sluttet nemlig å gi komplimenter etter kanskje 3 måneder.. og eksen hans var mindre enn meg. 

Det positive i alt, var at det helvete tvang meg til å lære meg hvordan jeg skal elske meg selv fullstendig ubetinget. Det var noe jeg ikke trodde jeg noensinne ville oppleve 😊

Anonymkode: 0fd22...f93

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg tok meg 4 år fri fra datinglivet og forhold, etter det voldelige forholdet mitt møtte jeg en mann, som jeg best kan beskrive hele greia som du beskriver det, hele forholdet med ham følte jeg at jeg fikk for lite av alt og var konstant sulten og tørst på trygghet og bekreftelse og varme. Når jeg ville snakke om avstanden i forholdet ble han sur og skylda alt på at jeg krevde for mye. Tok meg 4 år fri og siden den gang har jeg utviklet meg selv mye som person. Jeg kommer aldri til å gi en sånn mann sjansen igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...