Gå til innhold

svigermor :-(

Gjest Gjest_mamma1_*

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei trådstarter!

Vil bare gi min hele og fulle støtte til deg!! :kose:

Vet akkurat hvordan du har det,- har selv et meget dårlig og anstrengt forhold til svigermor..

Og er så enig med deg : I ditt eget hus er det selvfølgelig du og din mann som bestemmer!!

INGEN har rett til å overkjøre deg i ditt hjem, og få deg til å føle deg dårlig!

Mange her som kommer med bebreidene ord om at vi må respektere disse svigermødrene våre og så videre,- men vet du hva :

Respekt er noe man må gjøre seg fortjent til!

Og etter hva du sier har ikke din,- og heller ikke min, svigermor gjort seg fortjent til dette. Man kan virkelig ikke kreve respekt når man ikke gir respekt tilbake,- og særlig i andres hus!

Med vennlig hilsen C. ;)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_mamma1_*
Skrevet

tusen takk C enda en trøst at andre har opplevd samme.... som om forhold ikke kan være utfordrende nok iblant så skal det komme noe på "toppen" av alt :grine:

Gjest Gjest_mor_*
Skrevet

jeg pleier å si til jentene, se på hvordan guttene behandler mor. En sånn mann får du.

hvem har vel ikke vert i den situasjon med baby,ung og uerfaren. vel, da vet vi alt best. da kommer den h svigermora...

Kjenner mange svigermødre hvor svigerdatter har en elt ille beskrivelse av henne. pussig at det er kun henne

Skrevet

Hadde selv en heks til svigermor, og skjønte etterhvert hvor EKSmannen hadde lært sine styggheter fra.

Dessverre tror jeg du må starte diskusjonen med mannen din. Det nytter lite å bli enig med henne og sette grenser i eget hjem om du ikke har han med på lag. Det er deg han har valgt som ektefelle og mor til dine barn. Spør han om hvem som betyr mest for han, og forklar problemet (sikkert for hundrede gang). Kanskje det går inn en dag?

Stor :klem: til deg, og lykke til

Skrevet

syns tipset om å trekke seg unna var lurt; la henne ta seg av unger og mann mens du gjør noe på et annet rom eller tar deg en tur ut! da får du litt tid for deg selv, du slipper "gode råd" fra henne, og hun føler hun gjør litt nytte for seg.

ellers bestemmer du selv når du åpner døra for folk. har du ikke tid eller lyst på besøk må hun bare godta det.

Skrevet
Har sagt dette til mannen min, han mener hun kommer for å hjelpe.. men hun sitter jo som et mehe borti sofaen og da venter på kaffe og kaker. Kunne dratt seg ut på kjøkkenet selv og ordnet det. En annen ting er at hun bor bare 15 minutt unna og tråkker over dørstokken opptil 3 ganger i uka ofte uanmeldt.. og da sitter hun der i TIMESVIS... jeg har faen meg ikke sett på maken minimum 5 timer på besøk hver gang og det er ikke kødd engang. Det hadde holdt med 1 time toppen og hun kunne brukt hue når hun lukter lunta at dagsformen tilsier at hun bør pelle seg til he.... hjem igjen..  hvordan sier man til folk at de bør gå hjem da, og da mener jeg litt høfligere enn jeg har ordlagt meg idag... :frustrert:

Hvorfor tror du hun kommer? Tror du virkelig hun er ond og kommer for å plage livet av deg? Og hva hvis hun hadde tatt seg til rette på kjøkkenet - da hadde kanskje det blitt feil også! (mange tråder her som har handlet om geskjeftige svigermødre som føler seg altfor husvarme..). Du kan jo heller ikke forvente at hun skal lese tankene dine. Hvorfor kan du ikke snakke ordentlig til henne, forklare at du er så sliten at du ikke vet hvor du skal gjøre av deg, si at du er så sliten at du ikke orker lange besøk akkurat nå? også håper jeg du ikke omtaler henne til mannen din slik du gjør her. Det er moren hans, og uansett hva du tenker om henne er det ikke noe som kan forandre på det. Det eneste du oppnår er at han blir stilt mellom barken og veden..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...