Gå til innhold

Arr og sommer

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå er vi der snart igjen, dere! Varme sommerdager og klær som nesten ikke dekker det som skal dekkes!

Jeg har et stort arr etter en ulykke, jeg lurer derfor på hva du tenker om du ser et mega-arr på et menneske en vakker sommerdag. Jeg tør nesten ikke kle meg i fine kjoler o.l. fordi jeg synes arret vises så godt. Det blir oppmerksomhet rettet mot arret, noe jeg ikke synes er så gøy. Føler meg nesten styggere med det, og føler meg teit som tar på meg fine sommerklær. Teit tanke? Ja, kanskje. Men de fleste synes vel at arr er stygt, etter det jeg har fått med meg. Jeg ser nesten ikke arr på andre mennesker! Har dere levd i bomull og bobleplast hele livet?! 😂

Dere andre med arr, er dere også ukomfortable når arr(ene) vises?

Anonymkode: a3c75...e15

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Syns dere med arr og andre merker på kroppen bare bør være hjemme. Det ber best for alle. Så mens alle andre nyter solen, bader og har late dager kan dere gå inn å pusle med noe der.

Eller så kan dere se forbi at der har noen merker på kroppen og kose dere på stranda med de andre. 

Hva høres best ut?

Anonymkode: 601bb...baa

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har store arr selv, og jeg bryr meg ikke. Sjeldent noen er frekke nok til å påpeke det, og husk at du trenger aldri svare :)

Jeg kler meg som jeg vil, bruker faktor 50 på arrene så de holder seg lyse, og det er det.

De fleste tror jeg faktisk ikke bryr seg.

Anonymkode: e4b91...0da

• Liker 1
Skrevet

Tenker ikke noe som helst og det antar jeg at folk ikke har interesse eller energi til å gjøre om mine arr heller. Jeg er operert ganger mange og gir en lang dag i arrene mine. 

Kom deg ut i sola med det tøyet du har lyst til å bruke, og prøv å la være å tenke på arret ditt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Syns dere med arr og andre merker på kroppen bare bør være hjemme. Det ber best for alle. Så mens alle andre nyter solen, bader og har late dager kan dere gå inn å pusle med noe der.

Eller så kan dere se forbi at der har noen merker på kroppen og kose dere på stranda med de andre. 

Hva høres best ut?

Anonymkode: 601bb...baa

Trengte å le litt, takk 😂

TS

Anonymkode: a3c75...e15

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tenker ikke over det på noen negativ måte i alle fall. Ja, kan være jeg titter- men det er av ren nysgjerrighet i så fall :) synes det er kult at folk tør å vise seg som man er!

Anonymkode: dd11c...2ad

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenker ikke over det. Synes bare at det er fint å se at folk er ute og koser seg, i fine været! ☺️☀️💐

Anonymkode: ef5fa...12e

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Folk som bryr seg om andres arr må da ha lite å bruke tiden sin på

Anonymkode: 181b4...cab

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil bare si at jeg ikke bryr meg om arr. Men jeg må innrømme en ting jeg ikke helt klarer å kontrollere, fordi jeg legger merke til ting og reflekterer over det jeg ser. Henger med en kreativ side jeg har som er veldig sterk. Dette er normalt ikke et problem. Men jeg må ofte ta meg i at jeg sikkert oppfattes som stirrende på arr eller andre ting utenfor normalen iht det jeg kjenner til. Fordi hjernen min bare er sånn. Med det vil jeg bare si, at jeg mener virkelig ingenting ondt eller negativt med det. Oftest mest fasinert. Så om noen glor litt, så betyr ikke det avsky heller for arrene dine. Selv om noen sikkert er sånn også. Men tenker at det må du jo bare drite i, det får være deres problem. 

Mulig du tenkee mest på det selv. Men er arr er bare et kyss fra en histore i ditt liv

Anonymkode: 7f424...e2d

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg har massive arr på armene pga alvorlig selvskading og ja det kan være ubehagelig, men jeg dekker meg ikke til. Er det varmt går jeg i sommerklær. Men kan kjenne på det innimellom ja..Det er helt åpenbart hva slags type arr det er så det er som å fortelle alle rundt meg at jeg sliter psykisk. 

Endret av Purple_Pixiedust
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et ganske stort arr og søkk øverst på låret etter en eksisjon utført pga mistanke om malingt melanom.  Er ikke pent og ser litt rart ut spes. fra siden.  Men jeg bryr meg lite, alt blir bedre når jeg blir brun på kroppen.  Er glad det ikke var f.eks i ansiktet eller et mer synlig sted. 

Anonymkode: aa4dc...f68

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har mange føflekker. Synes det er så flaut, og ser stygt ut.

Anonymkode: 19856...687

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bryr meg ikke om andres arr. 
Men selv så har jeg ødelagt en arm selv og bruker konsekvent tynne cardiganer over kjoler/topper. Hjemme eller hos veldig nære venner og familie kan jeg ta den av :) 

Anonymkode: 5b0e1...69b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en del arr selv, og liker det ikke, men kler meg normalt. Så jeg har gjerne på en kjole med korte ermer en fin sommerdag. Det hender faktisk at jeg stirrer litt på andre folk med arr, ikke fordi jeg har noe problemer med det, det hjelper meg egentlig å innse at det går greit å gå i kjole som viser det frem. Men så har kanskje blikket festet seg på arrene mens jeg reflekterer rundt at det er fint at folk ikke dekker seg til. 

Ser det var en annen som skrev noe av det samme over her. At selv om folk ser på arrene, så er det ikke nødvendigvis noe negativt eller dømmende. Jeg prøver iallefall selv å huske på det

Anonymkode: c08d5...0f4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Arr er kult! Ligger alltid en historie bak arr.

Anonymkode: 2c7cb...8d6

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har mange føflekker. Synes det er så flaut, og ser stygt ut.

Anonymkode: 19856...687

Jeg synes føflekker er SÅ fint! Det er liksom veldig estetisk vakkert og litt sexy på en upretensiøs måte. ikke vær flau ❤️

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har brannskadearr på 25% av ryggen. Ene venninna mi har arr etter hjerteoperasjon. Må innrømme at vi ser ganske snasne ut i bikini likevel altså :fnise: 

Anonymkode: 7e3dd...b5e

• Liker 3
Gjest Kvakkekyllingen
Skrevet

Så flott at folk kommer seg ut uansett hvordan man ser ut! 👍 Det tenker jeg :)

Har selv cellulitter og blåmerker her og der. Arr har jeg sikkert også. Jeg gleder meg til sommeren! 

AnonymBruker
Skrevet

Arr er bevis på levd liv og det er vakkert :)

Anonymkode: 2def7...bdc

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har arr etter hjerteoperasjon og går aldri i bar overkropp. Syns folk skal få slippe å få mitt stygge arr trøkt opp i trynet sitt + at jeg syns det er ubehagelig

Anonymkode: e8e41...7b3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...