AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #1 Del Skrevet 20. april 2022 Jeg har en stund vært syk, og har derfor gått lengre tid uten ordentlig trening. Sist jeg var skikkelig godt trent var vinteren 2019/2020. Var veldig sterk, og hadde godt med muskler på kroppen (for å være dame). Var veldig fornøyd med både hvordan kroppen fungerte og så ut. Siste halvannet året har det vært så som så med treningen pga. sykdom. I ett år har jeg trent noen dager per uke, men har fått avbrudd på et par uker her og der. Dermed har ikke styrken kommet seg dit den en gang var, men var relativt sterk allikevel. Siste halvåret nå har det vært ganske dårlig med trening, og de siste tre månedene har det ikke vært noe som helst trening. Har med andre ord minimalt med styrke igjen. Men nå er helsa langt bedre, og jeg er klar for å starte skikkelig igjen. Elsker å trene, føle meg sterk og å være fornøyd med utseendet/kroppen. Savner spesielt rumpa mi som jeg jobbet veldig hardt for, og som ble ganske spretten og stor 😅 Den er nå ikke mye å skryte av, synes jeg. Jeg vet at muskelminne er en ting. Men jeg lurer på om dette da også henger sammen med muskelvekst? Er det ikke slik at muskelstyrke henger sammen med muskelvekst? Jeg har i hvert fall vært mest fornøyd med utseendet de gangene styrken også har vært på topp. Fra tidligere erfaring vet jeg at jeg kan få tilbake styrken på relativt kort tid, men lurer på om kroppen også vil ta like kort tid på å se ordentlig trent ut? Jeg har ikke vært så dvask siden jeg startet å trene ordentlig for over 10 år siden, og skulle gjerne ha sett litt smashing ut en eller annen gang i sommer 🙈😅 Er ikke slik at jeg har lagt på meg mye ekstra fett, men det er klart at kroppssammensetningen er annerledes. Jeg veier det samme, men en større andel er nå fett... Noen som har ordentlig peiling på dette eller egen erfaring å dele? Anonymkode: 6bf69...9fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #2 Del Skrevet 20. april 2022 Ts her, fant denne artikkelen etter litt søk: https://iform.no/muskelhukommelse-oker-muskelmassen-dobbelt-sa-fort/ Spurte selvfølgelig først her på kg før jeg begynte å Google 😅 Men kan være interessant for flere 😊 Da satser jeg på at fysikken kan komme tilbake om ikke altfor lenge 🤞🏻 Hører gjerne andres personlige erfaringer med å gjenoppta trening igjen etter en periode uten trening. Anonymkode: 6bf69...9fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 20. april 2022 #3 Del Skrevet 20. april 2022 Hei! Muskelminne er en ekte ting, og det er både muskelstyrke og muskelvekst det er snakk om. Det er også slik at muskelstyrke og muskelvekst henger veldig sammen. Du kan ikke ha lite muskelmasse og være kjempesterk, og du kan ikke ha kjempemye muskelmasse og samtidig være kjempesvak. Og da snakker jeg om innenfor rimelighetens grenser her - klart det finnes unntak med folk som har perfekt anatomi for en eller annen øvelse, eller omvendt. Så ja, du vil få tilbake både styrke og muskelmasse raskere enn den tiden du brukte på å bygge den opp første gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #4 Del Skrevet 20. april 2022 Sandum.PT skrev (4 minutter siden): Hei! Muskelminne er en ekte ting, og det er både muskelstyrke og muskelvekst det er snakk om. Det er også slik at muskelstyrke og muskelvekst henger veldig sammen. Du kan ikke ha lite muskelmasse og være kjempesterk, og du kan ikke ha kjempemye muskelmasse og samtidig være kjempesvak. Og da snakker jeg om innenfor rimelighetens grenser her - klart det finnes unntak med folk som har perfekt anatomi for en eller annen øvelse, eller omvendt. Så ja, du vil få tilbake både styrke og muskelmasse raskere enn den tiden du brukte på å bygge den opp første gang Takk for svar! 😊 Er allerede veldig motivert siden jeg elsker å bruke kroppen skikkelig, men dette gir jo masse ekstra motivasjon! Gleder meg virkelig til å føle meg som meg selv igjen 😊 Anonymkode: 6bf69...9fb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå