AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #1 Del Skrevet 19. april 2022 Ifølge blodsugerne som skifter dekk her i nærheten kan jeg ikke lenger bruke sommerdekk kjøpt 2019 (?!). Over 4000 ville man ha sånn uten videre, for å sette på nye som visstnok MÅ kalibreres. Kan jeg kjøre med de piggfrie vinterdekkene i sommer for så å kjøpe nye til vinteren? Jeg har rett og slett ikke penger til å kjøpe nye dekk nå. Anonymkode: f4752...415 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #2 Del Skrevet 19. april 2022 Jepp. Anonymkode: 1aab6...e39 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ABM Skrevet 19. april 2022 #3 Del Skrevet 19. april 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ifølge blodsugerne som skifter dekk her i nærheten kan jeg ikke lenger bruke sommerdekk kjøpt 2019 (?!). Over 4000 ville man ha sånn uten videre, for å sette på nye som visstnok MÅ kalibreres. Kan jeg kjøre med de piggfrie vinterdekkene i sommer for så å kjøpe nye til vinteren? Jeg har rett og slett ikke penger til å kjøpe nye dekk nå. Anonymkode: f4752...415 Kan du fint gjøre..de blir ikke gamle i varmen da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Softgun Skrevet 19. april 2022 #4 Del Skrevet 19. april 2022 Du kan og er fullt lovlig. Det er ikke anbefalt allikevel fordi dekkene er dårlige i varmen/ glatt føre, og kan nok redusere veigrep, bremselengde etc. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #5 Del Skrevet 19. april 2022 Det er absolutt ikke greit å bruke piggfrie vinterdekk på sommeren, det kan være livsfarlig. Vinterdekk er ikke er laget for bruk i sommervær og gir økt bremselengde, mindre sidestabilitet og større sjanse for vannplaning. Anonymkode: 4531e...a1a 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #6 Del Skrevet 19. april 2022 Takk for svar. Jeg vet at jeg må ha nye vinterdekk også uansett, så tenker det er bedre da at jeg sliter dem helt ned i sommer og belager meg på å få satt på nye (+til neste sommer 😶) til høsten. De nektet faktisk å sette på dekkene det. Tviler på at det var av moralske grunner (trafikkfare etc). Føler de prøvde presse meg til å gå med på en dårlig deal der og da. Dårlig gjort å prøve lure folk som ikke har peiling på bil. Anonymkode: f4752...415 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trøndermann38 Skrevet 19. april 2022 #7 Del Skrevet 19. april 2022 Så lenge det er bra mønster kan du fint bruke dekk kjøpt i 2019 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #8 Del Skrevet 19. april 2022 trøndermann38 skrev (8 minutter siden): Så lenge det er bra mønster kan du fint bruke dekk kjøpt i 2019 De er visst for slitte, under lovlig dybde ytterst på siden. Vet ikke om det stemmer eller om de forsøkte lure meg. Anonymkode: f4752...415 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 19. april 2022 #9 Del Skrevet 19. april 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): De er visst for slitte, under lovlig dybde ytterst på siden. Vet ikke om det stemmer eller om de forsøkte lure meg. Anonymkode: f4752...415 Du klarer vel å måle selv hvis du ikke stoler på dem. Uansett piggfrie vinterdekk er overhodet ikke beregnet på sommerføre. Skremmende at noen tar sjansen for å spare penger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Audiot Skrevet 19. april 2022 #10 Del Skrevet 19. april 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): De er visst for slitte, under lovlig dybde ytterst på siden. Vet ikke om det stemmer eller om de forsøkte lure meg. Anonymkode: f4752...415 De prøver ikke å lure deg. Du må ha en 4hjulskontroll med justering av hjulvinklene på bilen, ellers vil alle dekkene du setter på den bilen bli gnagd ned på sidene og ryke lenge før de normalt ville gjort.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trøndermann38 Skrevet 19. april 2022 #11 Del Skrevet 19. april 2022 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): De er visst for slitte, under lovlig dybde ytterst på siden. Vet ikke om det stemmer eller om de forsøkte lure meg. Anonymkode: f4752...415 Da er det noe feil med bilen om dekkene blir slitt skjevt. Du må ta deg en tur på verksted og få det fikset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 19. april 2022 #12 Del Skrevet 19. april 2022 Slik er det å ha bil! Alle 4 hjulene MÅ stå korrekt, ellers slites de skjeve og du ender opp med en slik utgift. Ene bakhjulet mitt var ute av stilling, og nå sliter den ikke dét dekket lengre. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 20. april 2022 #13 Del Skrevet 20. april 2022 Har du kjørt med for mye eller for lite luft i dekkene siden de er slitt skjevt? Å kjøre med piggfrie vinterdekk på sommeren er ikke optimalt. Man vannplaner veldig lett, og på varme dager er gummien supermyk og man har laaaang bremselengde. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #14 Del Skrevet 21. april 2022 Satser på du blir drept ved ulykken du kommer til å forårsake. Og ikke at den stakkaren du kræsjer med ryker Anonymkode: 6d37c...d03 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #15 Del Skrevet 21. april 2022 AnonymBruker skrev (På 19.4.2022 den 17.57): De er visst for slitte, under lovlig dybde ytterst på siden. Vet ikke om det stemmer eller om de forsøkte lure meg. Anonymkode: f4752...415 Det her kan du vel måle selv? Dersom det er tilfelle, så har du enten feil lufttrykk i dekka, eller at det er en skjevstilling en eller annen plass. Begge deler vil slite ned dekkene kjappere, og er livsfarlig. Finnes det ikke et annet verksted eller dekkspesialist i nærheten du kan kryssjekke dette med? Anonymkode: 8b5e7...935 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 24. april 2022 #16 Del Skrevet 24. april 2022 AnonymBruker skrev (På 19.4.2022 den 17.57): De er visst for slitte, under lovlig dybde ytterst på siden. Vet ikke om det stemmer eller om de forsøkte lure meg. Anonymkode: f4752...415 Da har du sikkert hatt feil lufttrykk i dekkene, men ville heller kjørt med sommerdekk som er litt slitte på siden enn piggfrie vinterdekk på sommerføre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå