Gjest Monika100 Skrevet 19. april 2022 #1 Skrevet 19. april 2022 Finnes det NOE annet en paracet, voltaren og ibux som ikke er avhengighetsskapende?? Får beskjed av turnuslegen at jeg ikke får noe på sterkere siden det er avhengighetsskapende, og at jeg skal kontakte fysioterapeut igjen. MEN DET ER 2-24 MÅNERS VENTETID. altså det må da være en eller annen løsning? Burde jeg få ny lege? Hun tar meg ikke litt seriøst engang når jeg forteller hvor vondt jeg har i ryggen. Er ikke konstant vondt så trenger ikke å ta medisiner ofte engang. Ibux og voltaren hjelper jo litt, men må fortsatt bli hjemme fra skole og jobb. Hun vil ikke henvise meg til smertepoliklinikk "enda"(jeg har styret med ryggen i 2år og tatt røntgen, blodprøver og mr men de fant ikke noe). Hva kan jeg gjøre? føler ikke at jeg overreagerer heller, for jeg blir sengeliggende med kniver i ryggen i noen dager når det er på sitt værste. hva kan jeg gjøre???😭
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #2 Skrevet 19. april 2022 Monika100 skrev (3 minutter siden): Finnes det NOE annet en paracet, voltaren og ibux som ikke er avhengighetsskapende?? Får beskjed av turnuslegen at jeg ikke får noe på sterkere siden det er avhengighetsskapende, og at jeg skal kontakte fysioterapeut igjen. MEN DET ER 2-24 MÅNERS VENTETID. altså det må da være en eller annen løsning? Burde jeg få ny lege? Hun tar meg ikke litt seriøst engang når jeg forteller hvor vondt jeg har i ryggen. Er ikke konstant vondt så trenger ikke å ta medisiner ofte engang. Ibux og voltaren hjelper jo litt, men må fortsatt bli hjemme fra skole og jobb. Hun vil ikke henvise meg til smertepoliklinikk "enda"(jeg har styret med ryggen i 2år og tatt røntgen, blodprøver og mr men de fant ikke noe). Hva kan jeg gjøre? føler ikke at jeg overreagerer heller, for jeg blir sengeliggende med kniver i ryggen i noen dager når det er på sitt værste. hva kan jeg gjøre???😭 Bytt lege. Anonymkode: 2a866...b3b 7
Hedda-78 Skrevet 19. april 2022 #3 Skrevet 19. april 2022 Kommer jo helt an på hva smertene skyldes. Ofte er det muskulært, og da er eneste varige behandling å trene opp musklaturen i ryggen og magen. Smertestillende reparerer ingen problemer, de bare skjuler symptomet. Kontakte manuellterapeut, osteopat, naprapat e.l. 17 3
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #4 Skrevet 19. april 2022 Naproxen er et alternativ, men i samme gate så ikke nødvendigvis sånn at det gjør noen stor forskjell. Ta gjerne paracet sammen med enten voltaren eller ibux for en ekstra boost, men aldri ta voltaren og ibux sammen (kan være du er klar over det, men ut i fra innlegget ditt så det nesten ut som du hadde kombinert de to). Får selv paralgin forte mot mine ryggsmerter, men noen leger er nok strengere enn andre på slikt. Om du bare ville tatt det en gang i blant høres legen meget streng ut ja. Anonymkode: 2d4da...ff0 2
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #5 Skrevet 19. april 2022 Kontakt en fysioterapeut privat, du trenger ikke henvisning og da kan du få time så og si på dagen. Anonymkode: b021d...049 15
Illuminatum Skrevet 19. april 2022 #6 Skrevet 19. april 2022 Monika100 skrev (15 minutter siden): Finnes det NOE annet en paracet, voltaren og ibux som ikke er avhengighetsskapende?? Får beskjed av turnuslegen at jeg ikke får noe på sterkere siden det er avhengighetsskapende, og at jeg skal kontakte fysioterapeut igjen. MEN DET ER 2-24 MÅNERS VENTETID. altså det må da være en eller annen løsning? Burde jeg få ny lege? Hun tar meg ikke litt seriøst engang når jeg forteller hvor vondt jeg har i ryggen. Er ikke konstant vondt så trenger ikke å ta medisiner ofte engang. Ibux og voltaren hjelper jo litt, men må fortsatt bli hjemme fra skole og jobb. Hun vil ikke henvise meg til smertepoliklinikk "enda"(jeg har styret med ryggen i 2år og tatt røntgen, blodprøver og mr men de fant ikke noe). Hva kan jeg gjøre? føler ikke at jeg overreagerer heller, for jeg blir sengeliggende med kniver i ryggen i noen dager når det er på sitt værste. hva kan jeg gjøre???😭 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kontakt en fysioterapeut privat, du trenger ikke henvisning og da kan du få time så og si på dagen. Anonymkode: b021d...049 Ja, finn gjerne en manuellterapeut.
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #7 Skrevet 19. april 2022 Be om henvisning til nærmeste sykehus som har ryggskole. Anonymkode: c68e1...65b
Gjest Monika100 Skrevet 19. april 2022 #8 Skrevet 19. april 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Kontakt en fysioterapeut privat, du trenger ikke henvisning og da kan du få time så og si på dagen. Anonymkode: b021d...049 Jeg må gå til en som har driftsavtaler med kommunen. Jeg er fattig student😐 har bare en jeg kan gå til da, for de andre har så lange ventelister at de har stengt listene
Gjest Monika100 Skrevet 19. april 2022 #9 Skrevet 19. april 2022 Hedda-78 skrev (22 minutter siden): Kommer jo helt an på hva smertene skyldes. Ofte er det muskulært, og da er eneste varige behandling å trene opp musklaturen i ryggen og magen. Smertestillende reparerer ingen problemer, de bare skjuler symptomet. Kontakte manuellterapeut, osteopat, naprapat e.l. Hvordan vet man om det er muskler? altså jeg får vondt i ryggen om jeg sitter lenge i bilsete, kan det være pga muskler da? + far min har samme problem men de fant ikke ut hva som var gale med han heller, så det er sikkert noe arvelig. Jeg vil helst finne ut hva det skyldes, men som sakt har jeg tatt mr, røntgen og blodprøver men ingenting vistes der. Også vil ikke legen henvise meg til noe annet heller
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #10 Skrevet 19. april 2022 Just now, Monika100 said: Hvordan vet man om det er muskler? altså jeg får vondt i ryggen om jeg sitter lenge i bilsete, kan det være pga muskler da? + far min har samme problem men de fant ikke ut hva som var gale med han heller, så det er sikkert noe arvelig. Jeg vil helst finne ut hva det skyldes, men som sakt har jeg tatt mr, røntgen og blodprøver men ingenting vistes der. Også vil ikke legen henvise meg til noe annet heller Kan fint være muskler ja Anonymkode: bf113...ca1 5
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #11 Skrevet 19. april 2022 Du tar smertestillende som forskrevet også kommer du deg ut i naturen og gå turer i ulent terreng. Aktivitet er gull for ryggen, og å legge seg ned er det verste du kan gjøre. Har de ikke funnet noe fysiske årsaker til dine ryggsmerter så er det opptrening du trenger. Anonymkode: 28698...6d1 14
Gjest Monika100 Skrevet 19. april 2022 #12 Skrevet 19. april 2022 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Bytt lege. Anonymkode: 2a866...b3b Hvordan kommer man på venteliste til en bra lege engentlig? hvor finner man ut slikt? for jeg har hørt horror historier om leger i området🙃 Veninna min tok første legen som var ledig, og han ga henne medisiner man ikke kunne ta i lag, som forgiftet henne😕
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #13 Skrevet 19. april 2022 Kontakt muskel- og massasjeterapaut, få myknet opp i muskler. Anonymkode: b3d27...fb9 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #14 Skrevet 19. april 2022 Monika100 skrev (4 minutter siden): Hvordan kommer man på venteliste til en bra lege engentlig? hvor finner man ut slikt? for jeg har hørt horror historier om leger i området🙃 Veninna min tok første legen som var ledig, og han ga henne medisiner man ikke kunne ta i lag, som forgiftet henne😕 Du kan prøve legelisten.no Anonymkode: 2a866...b3b 1
nomore82 Skrevet 19. april 2022 #15 Skrevet 19. april 2022 Monika100 skrev (27 minutter siden): Hvordan vet man om det er muskler? altså jeg får vondt i ryggen om jeg sitter lenge i bilsete, kan det være pga muskler da? + far min har samme problem men de fant ikke ut hva som var gale med han heller, så det er sikkert noe arvelig. Jeg vil helst finne ut hva det skyldes, men som sakt har jeg tatt mr, røntgen og blodprøver men ingenting vistes der. Også vil ikke legen henvise meg til noe annet heller Skjer dette uansett bil/bilsete/stilling?
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #16 Skrevet 19. april 2022 Monika100 skrev (4 minutter siden): Hvordan kommer man på venteliste til en bra lege engentlig? Du tenker en bra lege er en som vil gi deg vanedannende tabletter mot smerter i ryggen? AnonymBruker skrev (24 minutter siden): ut i naturen og gå turer i ulent terreng. Aktivitet er gull for ryggen, og å legge seg ned er det verste du kan gjøre. Har de ikke funnet noe fysiske årsaker til dine ryggsmerter så er det opptrening du trenger. Dette er et godt råd som nok også legen har gitt deg, men som du velger å lukke ørene for siden det krever egeninnsats. Anonymkode: 52f1a...6aa 7 1
tussi84 Skrevet 19. april 2022 #17 Skrevet 19. april 2022 1. du må være i aktivitet. Trene rygg muskulatur. Gå gjerne i ulent terreng også. 2. gjør både øvelser for korsrygg, bryst rygg, nakke og skuldre. Det er ofte en kombinasjon av flere ulike faktorer som gjør at man får vondt. Øvelsene kan feks gjøres i 10 min, 3 ganger i uka først og så kan man øke antall min og antall ganger ettervært. 3. Gå til kiropraktor fram til du evt får fysioterapi. Gjør øvelser som de foreslår hjemme. Disse tingene vil få ryggen bedre hvis det er muskulære årsaker som er årsaken til smertene. Det vil ta lang tid å trene opp musklene, men du kan mest sannsynlig merke en liten bedring allerede etter noen uker. Du må derimot fortsatte med å trene, fordi stopper du så forverres ting igjen 7
Gjest Monika100 Skrevet 19. april 2022 #18 Skrevet 19. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du tenker en bra lege er en som vil gi deg vanedannende tabletter mot smerter i ryggen? Dette er et godt råd som nok også legen har gitt deg, men som du velger å lukke ørene for siden det krever egeninnsats. Anonymkode: 52f1a...6aa Lol jeg trener ryggen på helsestudio og har gjort det i snart ett år. og JA, en bra lege hadde gidd meg vanedannende tabeletter, siden jeg bare trenger det noen ganger i året.
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #19 Skrevet 19. april 2022 Monika100 skrev (1 time siden): Finnes det NOE annet en paracet, voltaren og ibux som ikke er avhengighetsskapende?? Får beskjed av turnuslegen at jeg ikke får noe på sterkere siden det er avhengighetsskapende, og at jeg skal kontakte fysioterapeut igjen. MEN DET ER 2-24 MÅNERS VENTETID. altså det må da være en eller annen løsning? Burde jeg få ny lege? Hun tar meg ikke litt seriøst engang når jeg forteller hvor vondt jeg har i ryggen. Er ikke konstant vondt så trenger ikke å ta medisiner ofte engang. Ibux og voltaren hjelper jo litt, men må fortsatt bli hjemme fra skole og jobb. Hun vil ikke henvise meg til smertepoliklinikk "enda"(jeg har styret med ryggen i 2år og tatt røntgen, blodprøver og mr men de fant ikke noe). Hva kan jeg gjøre? føler ikke at jeg overreagerer heller, for jeg blir sengeliggende med kniver i ryggen i noen dager når det er på sitt værste. hva kan jeg gjøre???😭 Hadde det virkelig vært så sterke smerter, ville det blitt fanget opp på røntgen, mr, ct. Når de ikke finner noe, så jeg tror jeg det mer er at du overreagerer. Jeg har hatt nyresteinanfall 3 ganger, ene gangen måtte jeg til og med gå på jobb. Det var helt jævlig, så når folk sier de har litt «vondt i ryggen» tenker jeg mitt om at de har lav smerteterskel og at man ved å overreagere gjør vondt verre. Hva mer mener du legen skal gjøre? Risikere lisensen og levebrødet sitt? Anonymkode: da329...86a 5
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #20 Skrevet 19. april 2022 Monika100 skrev (2 minutter siden): Lol jeg trener ryggen på helsestudio og har gjort det i snart ett år. og JA, en bra lege hadde gidd meg vanedannende tabeletter, siden jeg bare trenger det noen ganger i året. Du klarer å trene ryggen, og mener at legen skal skrive ut vanedannede medisiner til deg? Unnskyld, men hva faen!? Anonymkode: da329...86a 7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå