Hippogriff Skrevet 19. april 2022 #21 Del Skrevet 19. april 2022 (endret) Det er han som er nødt til å ta tak i dette. Og det må du gjøre helt klart for ham. For du kan jo ikke leve sånn. Jeg syns du bør si til ham helt klart og tydelig: - Han må ta ansvar for sin egen usikkerhet, og sørge for å få bearbeidet dette og snu tankesettet sitt. - Du har ikke gjort noe galt, og han har ikke rett til å konfrontere deg med din fortid. - Du har forsøkt å trygge ham så godt du kan. Han kan få EN siste samtale om temaet der han kan stille de spørsmål han måtte ha igjen, og få fortelle en siste gang om hva han syns er vanskelig. Etter denne samtalen er dette temaet lagt dødt mellom dere. - Du kan ikke godta å leve slik, så det fins ikke noe forhandlingsrom på dette. Det er sånn det blir, punktum. Det er vanskelig å forutsi hvilke følger det får å utveksle slik informasjon i et forhold. Noen av oss trygges av informasjon, og denne typen fortrolighet kan bringe slike par nærmere sammen. Andre blir mer usikre og burde forskånes. Dette har man imidlertid ansvar for selv. Det er HAN som er den nærmeste til å vite hva han tåler og ikke, og det er HAN som må ta ansvar for ikke å delta i samtaler eller stille spørsmål han ikke tåler svaret på. Dette var et valg HAN gjorde, og det er HAN som må ta ansvar for å håndtere egne følelser knyttet til den (feil)vurderingen nå. Endret 19. april 2022 av Hippogriff 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #22 Del Skrevet 19. april 2022 Der er bare så mye trygging du kan gjøre. Hvis ikke det går, må du bare sette ned foten og si at dette er et ikke-tema. Det er fortid. Og om han fortsetter å mase om ditt tidligere sexliv, så vil ikke dere ha noe sexliv i framtiden. Han kan da velge mellom å leve i fortiden, eller å være med i din framtid. Han risikerer også at du ikke vil fortelle han om andre ting (om alt mulige saker) pga faren for at han henger seg opp i det. Det er viktig at dere begge er klar over at dette er HANS problem. Du får ikke gjort noe med fortiden. Det må han skjønne. Du velger jo han nå, enn så lenge. Det må også han skjønne. Anonymkode: 77448...58c 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #23 Del Skrevet 19. april 2022 TS takk for svar til alle dere som har svart. Skal forsøke å prate med han om det kok en gang. Håper at han denne gangen vil forstå og ikke fortsatte å legge skylden på meg for hans reaksjoner….-som er det han har gjort til nå. Anonymkode: fede7...dbf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havspeil Skrevet 20. april 2022 #24 Del Skrevet 20. april 2022 (endret) AnonymBruker skrev (12 timer siden): TS takk for svar til alle dere som har svart. Skal forsøke å prate med han om det kok en gang. Håper at han denne gangen vil forstå og ikke fortsatte å legge skylden på meg for hans reaksjoner….-som er det han har gjort til nå. Anonymkode: fede7...dbf Hei TS ❤ Vet du hva? Du fortjener bedre 🙂 Det er tydelig at han bruker informasjonen og åpenheten du gav ham i kjærlighet og tiltro på en giftig måte. Absolutt noe du må skjerme barnet ditt for. Dette mennesket er ikke helt friskt mentalt. (Textbook, narsissist.? - uten at diagnose er gitt.)- kjenner igjen mange tegn Men giftig ,urettferdig og unødvendig- absolutt. Samt DU får alltid svarteper og skylden ??? Så klart... Du skal passe deg for han. Han har et ønske om å såre deg,ved å bruke informasjon han har fått ,og bruker det på en syk måte. Dette er ikke normalt. Et halveis sykt menneske ville tenkt seg om 2 ganger ifht kommentarer gitt,om kjæresten hadde barn. Han her,kjører på ! Kun opptatt av seg selv. Et friskt menneske, som deg selv, tenker ikke i slike baner. Det vet du . Fortiden er en del av oss . Slik er livet. Et eller annet har gått tapt på veien for han her. Du bør avbryte. Nå. Han er psyk. Barnet ditt skal ikke forholde seg til slikt i hverdagen . 🌹 Du har få år med ditt barns barndom. Du holder det fullt og helt . Barnet er avhengig av dine valg,da det selv ikke bestemmer. Overlat han her til helsevesenet. Eller han oppsøker det selv.Ikke din oppgave . Og hvertfall ikke ,som alenemamma. Stygt av ham å gjøre deg utrygg. Han ser ikke deg og ditt barns behov for en normal hverdag. Kun eget ego. Ingenting å spare på 🌹 Din fremtidige skal bære deg på henda ,- det fortjener du,og det er hva barnet ditt ønsker for deg og seg selv 🙂 for mennesket dere legger livet inntil i gjensidighet, livsdager , tillit og effort. Endret 20. april 2022 av Havspeil 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #25 Del Skrevet 20. april 2022 AnonymBruker skrev (På 19.4.2022 den 8.47): Det hører med til historien at han også synes jeg brukte lang tid på å avslutte mitt forhold til exen. Dette blir han heller aldri ferdig med. Fra vi traff hverandre og til jeg flyttet it av soverommet tok det 6 uker. Anonymkode: fede7...dbf Det er noe helt annet, det handler jo ikke om din fortid, men deres felles begynnelse, og at ditt gamle forhold ikke var avsluttet. Hva ville du selv sagt om han ikke var ferdig med eksen sin og tom delte soverom med henne mens dere datet? Anonymkode: 5a5ab...4a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 20. april 2022 #26 Del Skrevet 20. april 2022 Derfor er det aldri lurt å spørre om partnerens tidligere sexliv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #27 Del Skrevet 20. april 2022 Sånn holdt eksen min på også, og det ble bare verre og verre ettersom tiden gikk. Stadig snakk om hvor hore jeg var som hadde ligget med den ene og den andre, selv om det hadde vært helt normale forhold. Jeg forsøkte å sette ned foten, slik andre råder deg til, men til ingen nytte. Jeg måtte gå fra han da han ble altfor kontrollerende og sjalu. Han terroriserer meg den dag i dag. Har et barn med han, så får ikke fjernet han fullstendig fra livet mitt… Så dersom det ikke hjelper å sette ned foten med et ultimatum, så burde du være forsiktig. Anonymkode: 88630...b7b 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #28 Del Skrevet 20. april 2022 Jeg synes det er utrolig deilig å høre dama fortelle om da hun reiste rundt i Afrika og ble knulla av store kuker. Anonymkode: 61a13...0f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #29 Del Skrevet 20. april 2022 Hei ts Dette høres forferdelig kjedelig og slitsomt ut. Synes det er dårlig oppførsel av din kjæreste å oppføre seg på den måten. Er det kun på dette området han opptrer «avvikende»? Min erfaring er at denne type oppførsel også plutselig slår inn på andre områder De fleste har en fortid og jeg mener seriøst at han bør ta seg sammen og legge det bak seg. Hvis han ikke klarer dette så tror ikke jeg dette hadde vært noe forhold for meg. Når det er sagt så kan jeg jo legge til at min samboer blir tent av å høre om min fortid. Etter mange år sammen så kom vi inn på temaet en gang. Virket som han synes det var spennende å få vite noe helt nytt om meg. Uansett, dette er ikke noe vi prater ofte om. Lykke til. Hold oss gjerne oppdatert. Anonymkode: fda19...878 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #30 Del Skrevet 20. april 2022 AnonymBruker skrev (På 18.4.2022 den 21.10): Har vært sammen med kjæresten min i nesten fore år. Vi falt hodestups for hverandre og bestemte oss raskt for at det skulle være oss. Da vi først ble kjent var jeg i et forhold som da ble avsluttet. I våre første samtaler, mens vi ble kjent, kom det opp en god del spm om sex og tidligere partnere. Der og da så jeg på det som en måte å bli kjent på for to godt voksne mennesker, begge med lange forhold bak oss. I ettertid har kjæresten min hatt store problemer med det han fikk vite om min fortid og tar dette opp jevnlig. Han kan også slenge med leppa og komme med sårende kommentarer. Det er ikke noe rart med mitt tidligere sexliv. Men i forhold til min nåværende kjæreste har jeg hatt hyppigere sex og vært sammen med en mann der det var tillatt å være seg selv i forhold til egen seksualitet. Jeg har forsøkt å trygge min kjæreste i at jeg virkelig aldri har hatt så god kjemi, trygghet eller følt på er begjær så sterkt som for han, noe som er helt sant. Men det avfeier han bare og sier at det tror han ikke noe på…. Jeg blir både fortvilet og lei meg. Har noen noen råd? Forstår selvfølgelig at det var dumt å prate om dette. Anonymkode: fede7...dbf Jeg hadde en sånn type før. PRIKKLIK. Han var sånn i over 2 år…. Jeg var som det du beskriver om deg selv. forholdet vårt var faktisk veldig lik det du skriver…. De 2-3 siste månedene før det ble slutt så forandra han seg veldig, virka som han ga faen.. Noe jeg plutselig syntes var rart. Det endte med at han dreiv på med ei som «var bra for han», dolka meg i ryggen og ble sammen med hu….😝 Etter å ha vært sammen med henne en stund var han slik med hu også…. Deretter dolka hu og fant seg ei annen. Nå kjenner jeg ikke dere og sier ikke at det samme skjer med dere, for det håper jeg virkelig ikke, MEN sånne menn er psykisk manipulerende!!! Anonymkode: 4b8b2...3f6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 20. april 2022 #31 Del Skrevet 20. april 2022 (endret) Sett ned foten og si klart at fortid er fortid, og at dette ikke er et tema for videre diskusjoner. At han må ta et valg. Takle at du har en fortid og legge dette bak seg, eller slite dere begge ut med å kverne på fortiden. Velger han det siste vil han ødelegge det dere har sammen. Nå har du snakket nok om de tingene, og gidder ikke mer, så slutt med det. Man kan forstå den andre ihel også. Angående noen ting er det bedre å sette klar grense, og si NOK. Da må han selv håndtere sitt problem mer voksent, for du gjør det ikke lenger for ham. Ved å si "Jeg er ferdig med den saken." dras den ikke opp igjen stadig heller, og blir faktisk enklere for ham å håndtere, ettersom videre samtaler om det gir MER tanker om dette, ikke mindre. Sett strek. Ikke vær villig til å prate mer om det. Han får takle, eller gå. Det er ingenting å gjøre med fortid uansett. Endret 20. april 2022 av Trolltunge 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #32 Del Skrevet 20. april 2022 Når en godt voksen mann blir fullstendig paranoid av å høre om partners tidligere (og helt normale) sexliv, er det noe som er alvorlig galt. Jeg ville definitivt ikke ha satset på en fremtid med en så psyk fyr. Anonymkode: 4e080...8c7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #33 Del Skrevet 20. april 2022 Mener du seriøst at du lå med både gamlekjæresten og den nye de første 6 ukene? Og så synes du kjæresten er rar fordi han stiller spørsmål om din "fortid" aka da du 2-timet dem? Anonymkode: 5a5ab...4a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #34 Del Skrevet 20. april 2022 Ts jeg hadde absolutt ikke sex med exen i denne perioden men flyttet ikke ut sv soverommet før jeg hadde tatt en beslutning og informert ex og snakket med fore barn som var involvert Anonymkode: fede7...dbf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #35 Del Skrevet 20. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ts jeg hadde absolutt ikke sex med exen i denne perioden men flyttet ikke ut sv soverommet før jeg hadde tatt en beslutning og informert ex og snakket med fore barn som var involvert Anonymkode: fede7...dbf Så eksen trodde dere fortsatt var kjærester i nesten 2 mnd mens du lå med en annen mann? Anonymkode: 5a5ab...4a0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosagodis Skrevet 21. april 2022 #36 Del Skrevet 21. april 2022 (endret) AnonymBruker skrev (På 18.4.2022 den 21.10): Har vært sammen med kjæresten min i nesten fore år. Vi falt hodestups for hverandre og bestemte oss raskt for at det skulle være oss. Da vi først ble kjent var jeg i et forhold som da ble avsluttet. I våre første samtaler, mens vi ble kjent, kom det opp en god del spm om sex og tidligere partnere. Der og da så jeg på det som en måte å bli kjent på for to godt voksne mennesker, begge med lange forhold bak oss. I ettertid har kjæresten min hatt store problemer med det han fikk vite om min fortid og tar dette opp jevnlig. Han kan også slenge med leppa og komme med sårende kommentarer. Det er ikke noe rart med mitt tidligere sexliv. Men i forhold til min nåværende kjæreste har jeg hatt hyppigere sex og vært sammen med en mann der det var tillatt å være seg selv i forhold til egen seksualitet. Jeg har forsøkt å trygge min kjæreste i at jeg virkelig aldri har hatt så god kjemi, trygghet eller følt på er begjær så sterkt som for han, noe som er helt sant. Men det avfeier han bare og sier at det tror han ikke noe på…. Jeg blir både fortvilet og lei meg. Har noen noen råd? Forstår selvfølgelig at det var dumt å prate om dette. Anonymkode: fede7...dbf Derfor er det dumt og snakke om tidligere sex liv! Det tenner kanskje der og da når man snakker om det, men bildene sitter i hodet etterpå og man føler nesten at partner har hvert utro.. 🤷🏽♀️ Endret 21. april 2022 av Rosaullteppe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosagodis Skrevet 21. april 2022 #37 Del Skrevet 21. april 2022 AnonymBruker skrev (På 18.4.2022 den 21.10): Har vært sammen med kjæresten min i nesten fore år. Vi falt hodestups for hverandre og bestemte oss raskt for at det skulle være oss. Da vi først ble kjent var jeg i et forhold som da ble avsluttet. I våre første samtaler, mens vi ble kjent, kom det opp en god del spm om sex og tidligere partnere. Der og da så jeg på det som en måte å bli kjent på for to godt voksne mennesker, begge med lange forhold bak oss. I ettertid har kjæresten min hatt store problemer med det han fikk vite om min fortid og tar dette opp jevnlig. Han kan også slenge med leppa og komme med sårende kommentarer. Det er ikke noe rart med mitt tidligere sexliv. Men i forhold til min nåværende kjæreste har jeg hatt hyppigere sex og vært sammen med en mann der det var tillatt å være seg selv i forhold til egen seksualitet. Jeg har forsøkt å trygge min kjæreste i at jeg virkelig aldri har hatt så god kjemi, trygghet eller følt på er begjær så sterkt som for han, noe som er helt sant. Men det avfeier han bare og sier at det tror han ikke noe på…. Jeg blir både fortvilet og lei meg. Har noen noen råd? Forstår selvfølgelig at det var dumt å prate om dette. Anonymkode: fede7...dbf Derfor er det dumt og snakke om tidligere sex liv! Det tenner kanskje der og da nruå man snakker om det men bildene sitter i hodet etterpå og man føler nesten at partner har hvert utro.. 🤷🏽♀️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosagodis Skrevet 21. april 2022 #38 Del Skrevet 21. april 2022 Må så le av kvinneguiden "dump han" eller "løp vekk"... Om man skal dumpe kjæresten sin for alt som er så er det ikke rart ingen vil være i forhold mer! Det er nesten sånn : " kjæresten min har tatt en paracet i dag da han fikk vondt i hodet".... Dump han!!! 🤷🏽♀️😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå