AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #61 Del Skrevet 18. april 2022 Just now, AnonymBruker said: Hvilke land i Afrika er typiske «Afrika-penis-land» om jeg tør spørre? Anonymkode: 12fc8...378 Det får du spørre brukeren jeg siterte om. Virker som at hen mener alle land i Afrika har stort gjennomsnitt, hvilket ikke stemmer. Snittet kan du google selv dersom du er nysgjerrig. Anonymkode: 84a3c...125 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #62 Del Skrevet 18. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det får du spørre brukeren jeg siterte om. Virker som at hen mener alle land i Afrika har stort gjennomsnitt, hvilket ikke stemmer. Snittet kan du google selv dersom du er nysgjerrig. Anonymkode: 84a3c...125 Så interessert er jeg ikke, ellers takk Anonymkode: 12fc8...378 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 18. april 2022 #63 Del Skrevet 18. april 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Min venninne har kommer i kontakt med en mann som bor i Kongo. De FaceTime’er og hun er så forelsket. De har møttes på nettet, og hun er helt fortapt. (Aldri møttes) Nå holder hun på å skal få han til Norge så de kan leve lykkelig alle sine dager. Vil legge til at min venninne er ekstremt naiv og sliter psykisk. Hun er ufør Vi venninnene har sagt til henne at hun må være forsiktig da det ikke er bare bare å få en afrikansk mann hot til Norge. At hun er pliktig til å forsørge han osv. hun tror at det er bare å få han hit så kan de gifte seg og han finne seg en jobb på sikt. Det er ikke så enkelt å få en afrikansk mann til Norge. Har forklart at han evt får bare 3 mnd opphold om gangen hvis han i det hele tatt får visum. Dette benekter hun og tror han kommer hit for godt om han kommer. Hun er også der at hun vil reise ned dit alene å besøke han. Vi venninnen ønsker henne alt godt, men er bekymret for dette. Er vi hysteriske eller er dette gjennomførbart? Anonymkode: ede18...92c han hlres ut som en som bare vil lure henne. Dere har rett i å være ekstreeeemt skeptiske. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 18. april 2022 #64 Del Skrevet 18. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så hva kalles det når en importerer fattige menn fra u-land i din bok som mest sannsynlig er i en desperat situasjon? Det er akkurat det samme som det Oddvar (69) driver med i Thailand som du kaller gris. Kvinner er kjent for å være dobbeltmoralens voktere så at du faktisk lirker utav deg en slik setning er som forventet 😂 Anonymkode: 69291...017 det er mer han som later som at han elsker henne for å komme til norge 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #65 Del Skrevet 18. april 2022 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Du trenger ikke kunne flytende norsk for å få en eller annen jobb i Norge. Regner med at de fleste fra Kongo også kan engelsk og da kan man fint få enkelte jobber i Norge, selv om man ikke snakker flytende norsk Anonymkode: 12fc8...378 Svært få fra Kongo snakker engelsk. Kommer an på om du mener Republikken Kongo(Brazzaville) eller Demokratiske Republikken Kongo(Kinshasa), men begge to var kolonier av fransktalende land (Frankrike og Belgia), ikke engelsktalende land. I Rep. Kongo, det rikeste og minste av de to landene, kan rundt 35% av befolkningen snakke kolonispråket, som altså er Fransk. I DRC kan rundt 47% Fransk. De har også noen skoler som lærer portugisisk. Ellers snakkes lokale språk. Anonymkode: 1f988...d79 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 18. april 2022 #66 Del Skrevet 18. april 2022 (endret) visp skrev (1 time siden): Trenger ikke å kunne engelsk heller. Det er bare å søke seg jobb på det transportfirmaet som Power benytter seg av. Det er sjelden noen som kan mer enn to norske ord, og kommer det to kan man nesten garantere at de ikke kan kommunisere med hverandre heller. Jeg får ofte leveranser på døren fra Oda, dagligvarenettbutikken. Av alle de gangene jeg har fått levering derfra, har jeg vel hatt en eller to som er norske og prater norsk. Alle de andre er som regel av polsk herkomst eller lignende, og de snakker overhodet ikke norsk, men bare noen få nødvendige engelske ord. Jeg tipper 98% av sjåførene til Oda ikke snakker særlig norsk. Min erfaring i alle fall, etter å ha fått jevnlig levering på døren de siste tre årene. Kjæresten til ts venninne kunne sikkert fått sjøfør- og leveringsbud-jobb hos sånne firmaer, med bare engelsk i bagasjen. Endret 18. april 2022 av Million Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 18. april 2022 #67 Del Skrevet 18. april 2022 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Svært få fra Kongo snakker engelsk. Kommer an på om du mener Republikken Kongo(Brazzaville) eller Demokratiske Republikken Kongo(Kinshasa), men begge to var kolonier av fransktalende land (Frankrike og Belgia), ikke engelsktalende land. I Rep. Kongo, det rikeste og minste av de to landene, kan rundt 35% av befolkningen snakke kolonispråket, som altså er Fransk. I DRC kan rundt 47% Fransk. De har også noen skoler som lærer portugisisk. Ellers snakkes lokale språk. Anonymkode: 1f988...d79 Det er vel ganske sikkert at denne fyren som ts snakker om gjør, siden han faktisk kan kommunisere med ts venninne? Det mest sannsynlige er at de prater på engelsk. MEN det kan også hende, selvfølgelig, at ts sin venninne hadde fransk på skolen og kan det språket, så de sper på en blanding av fransk og engelsk? Endret 18. april 2022 av Million 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lucius Skrevet 18. april 2022 #68 Del Skrevet 18. april 2022 3 hours ago, AnonymBruker said: Hvor kjapt hadde du lært deg et nytt språk godt nok til å få deg jobb i et annet land? Norsk er vanskelig å lære! Anonymkode: e0bd3...a56 Alt går. Om man virkelig ønsker å lære seg et nytt språk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #69 Del Skrevet 18. april 2022 Blueberrymuffin skrev (3 timer siden): Rart INGEN har kommentert dette, men dette er jo slik alle pengesvindlere starter. Dette er jo kjent svindelstrategi. De opprettet kontakt på nettet, med et bytte som er sårbart, enten pga psykisk, eller økonomi. Han forteller henne de rette tingene, og gjør hun «forelsket» med å si de tingene hun savner. Strategien går på at svindleren kommer med lovord om å møtes, en fremtid sammen, men at de trenger penger for å realisere «drømmen» og for å «komme til Norge». Hun skal derfor sende han penger for at han skal kunne komme seg til Norge. Godt mulig hun allerede har sendt penger, fordi de fleste som blir svindlet med dette, innrømmer som regel ikke i starten at de sender penger, og holder dette skjult, for å unngå reaksjoner. Og etter hun har sendt penger, så kommer ikke mannen. Fordi han trenger mer penger, og derfor spør han om mer penger. Venninnen din overfører mer penger, fordi hun allerede har innvestert og muligens har et håp om at han kommer, bare hun sender nok penger, for dette er jo «drømmemannen», basert på hva han har sagt og fortalt på nett. Men mannen dukker aldri opp. Så er spørsmålet hvor mange transaksjoner, og hvor store summer må til, før venninnen din skjønner at hun blir svindlet av denne Kongo mannen og er et offer? Dette er med størst sannsynlighet pengesvindel. Du snakker nok mer om nigerianere her. Det kan godt hende at denne mannen er forelsket i TS sin venninne. Det som spiller en rolle her er hvilken bakgrunn han har, har han utdannelse/jobb? Klart det er kulturforskjeller men kongolesere (og mange andre afrikanere) er svært språklig sterke og kan flere språk. De jeg kjenner fra Kongo lærte seg godt norsk i løpet av noen få år. Dere skal ikke se bort ifra at han kanskje syntes det er ukomfortabelt at hun er ufør. Uansett, så er det idioti av venninnen din TS å sette i gang en familiegjenforeningsprosess uten å ha møtt han. Det beste du kan gjøre er å informere henne, be om å få snakke med han på FaceTime og spør spm til både han og henne om fremtid, felles verdier osv. Anonymkode: 0f1dc...056 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 18. april 2022 #70 Del Skrevet 18. april 2022 (endret) Støtt henne uansett. Du trenger ikke å være enig, men støtt henne. Vis at du er der for henne og at hun kan snakke med deg om det. Hvis du ytrer veldig mye motstand er sannsynligheten stor for at hun snakker med han i skjul, og heller ikke sier ifra hvis noe skulle bli vanskelig. Skulle han da vise seg å ikke være grei så vil hun antagelig ikke dele det fordi du da vil få enda dårligere syn på ham og støtte henne enda mindre. Hun vil da dekke over han for å bevise for omverdenen at den hun elsker er en bra mann. Hvis dere har åpen dialog hvor hun alltid blir støttet og får valgfriheten til å ta egne valg uten moralisering, så kanskje hun kommer til deg når noe ikke er bra fordi hun vet at du ikke dømmer. Da vil det også bli lettere for henne å søke hjelp til å komme seg ut hvis det skulle skjære seg helt. Endret 18. april 2022 av Tvillingsjel 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #71 Del Skrevet 18. april 2022 Hun bestemmer så klart over eget liv, men skjønner dere er bekymret. Har selv vært igjennom udi møllen. gift i 10 år nå. Det er ikke en enkel prosess med papirarbeid/dokumentasjonskrav (som er et lite helvete i seg selv, alle dokumenterer må tolkes av en profesjonell tolk, apostille stempel hos ambassaden, frem og tilbake.) Samt venting/avhør hos politiet osv for å verifisere sin kjærlighet. En stor psykisk belastning er det , dyrt også hvis man ikke er særlig driftig og må ansette advokat. Så kommer han til Norge etter ett par års venting. Skal lære språket, integreres osv. Min var heldig, kunne engelsk ,lærte seg kjapt norsk og var høyere utdannet , fikk seg jobb med engang. De typisk grenseløs kjærlighet forholdene hvor man treffes på nett, gifter seg kjapt og blir forsørget av partneren pleier sjeldent å vare. Et vanlig forhold er vanskelig nok. Tror ikke helt venninnen din vet hva som venter henne. En ting er det økonomiske, og det at han kan lure henne men det verste er om han ikke er grei med henne og barnet. Vet ikke hvor mottagelig venninnen din er for fornuft, noen har så åpent sinn at hjernen har ramlet ut. De bør jo ihvertfall møtes og tilbringe noe tid isammen før de bestemmer seg for giftermål. Turistvisum, forlovervisum feks. Forhåpentligvis får de avslag. Anonymkode: c2004...540 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #72 Del Skrevet 18. april 2022 dro en norsk mann i hus som jeg trodde var drømmemannen og han virket sååå hyggelig . men etter 14 dager så jeg noe annet og angret . vanskelig nok å bli kvitt han. tenk deg en fra kongo som er helt avhengig av deg og som ikke skjønner språket engang ?! omg Anonymkode: fa2da...066 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #73 Del Skrevet 18. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): dro en norsk mann i hus som jeg trodde var drømmemannen og han virket sååå hyggelig . men etter 14 dager så jeg noe annet og angret . vanskelig nok å bli kvitt han. tenk deg en fra kongo som er helt avhengig av deg og som ikke skjønner språket engang ?! omg Anonymkode: fa2da...066 Han må reise tilbake igjen, før han evt får fast forhold. Så det ordner seg helt selv. Anonymkode: 32240...b0e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #74 Del Skrevet 18. april 2022 Er hun over gjennomsnitt pen? Hva får en kongoleser til å ville gifte seg med ei ufør norsk kvinne, de er jo verdens største lykkejegere? Hallo, ting som er for godt til å være sant, er som regel det. Anonymkode: e54bf...809 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #75 Del Skrevet 18. april 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Er hun over gjennomsnitt pen? Hva får en kongoleser til å ville gifte seg med ei ufør norsk kvinne, de er jo verdens største lykkejegere? Hallo, ting som er for godt til å være sant, er som regel det. Anonymkode: e54bf...809 Det er jo veldig forståelig at man søker et bedre liv, og å finne noen på nettet er mye tryggere enn å sette seg i en jolle for å krysse Middelhavet, og deretter leve som ulovlig og underbetalt innvandrer i Frankrike eller Italia eller noe… Jeg tipper at venninna di ikke har sagt at hun er ufør. Evt at hun har gjort det, men at han ikke skjønner hva det innebærer (en sum som kanskje virker stor for ham, rekker ikke langt i Norge). Anonymkode: 02821...6b4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 18. april 2022 #76 Del Skrevet 18. april 2022 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Er hun over gjennomsnitt pen? Hva får en kongoleser til å ville gifte seg med ei ufør norsk kvinne, de er jo verdens største lykkejegere? Hallo, ting som er for godt til å være sant, er som regel det. Anonymkode: e54bf...809 tviler på at hun er det. En uføretrygd her høres sikkert mye ut for han... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Energidronning Skrevet 18. april 2022 #77 Del Skrevet 18. april 2022 Forholdet kan funke fint når det er sommer, varmt og masse 🌞...men når blir det mørk og kald, det kan bli ganske utfordrende til denne kongomannen for å bli vant til snø kanskje! Kulturforskjellen kan bli så stor at han kjenner ikke en gang langrenn med Johaug, og heller aldri hørt om Heidi Weng. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serafin Skrevet 18. april 2022 #78 Del Skrevet 18. april 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Min venninne har kommer i kontakt med en mann som bor i Kongo. De FaceTime’er og hun er så forelsket. De har møttes på nettet, og hun er helt fortapt. (Aldri møttes) Nå holder hun på å skal få han til Norge så de kan leve lykkelig alle sine dager. Vil legge til at min venninne er ekstremt naiv og sliter psykisk. Hun er ufør Vi venninnene har sagt til henne at hun må være forsiktig da det ikke er bare bare å få en afrikansk mann hot til Norge. At hun er pliktig til å forsørge han osv. hun tror at det er bare å få han hit så kan de gifte seg og han finne seg en jobb på sikt. Det er ikke så enkelt å få en afrikansk mann til Norge. Har forklart at han evt får bare 3 mnd opphold om gangen hvis han i det hele tatt får visum. Dette benekter hun og tror han kommer hit for godt om han kommer. Hun er også der at hun vil reise ned dit alene å besøke han. Vi venninnen ønsker henne alt godt, men er bekymret for dette. Er vi hysteriske eller er dette gjennomførbart? Anonymkode: ede18...92c Åssen veit dere at denne mannen faktisk eksisterer i det hele tatt, da? Lukter svidd lang vei. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #79 Del Skrevet 18. april 2022 Det er ingen arbeidsledige kongolesere som lenger får oppholdstillatelse i Norge medmindre den tilkommende/ektefellen er ekstremt ressurssterk. Dette prosjektet er det bare å glemme. Anonymkode: 526f4...823 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #80 Del Skrevet 19. april 2022 visp skrev (11 timer siden): Hadde noen av mine venner presentert dette for meg, hadde jeg gjort det jeg kunne for å smekke idéen ut av de igjen! Misunnelig? Anonymkode: 93fbc...4dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå