Gå til innhold

Funnet kjærligheten med en mann i Kongo.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Da kan du hilse å si at jeg gjorde det samme, bortsett fra at jeg møtte mannen min på ferie i hans hjemland og visste hvem jeghadde med å gjøre (jevngamle og ble forel). 

Må søke om turistvisum først, det varer i 3 mnd,om han vil besøke her. Må ta bilder og dokumente at de har et forhold, til udi søknad. Hun må garantere, for om han benytter sjansen til å stikke av videre i schengen området er hun ansvarlig. Turist visum gjelder automatisk i hele Schengen)

Så må de enten søke om forlovelsesvisum å få ham hit slik ar de gifter seg her ila 6 mnd, eller gifter seg der, men det er vanskeligere. Hum må garantere for ham uansett. Min mann fikk ikke jobb før etter nesten 5 år, fordi han ikke klarte å lære seg norsk, det var visst ikke så enkelt, for ham ihvertfall. Sist, MASSE papirarbeid,udi,ditt og datt. Han trenger ikke å være den han utgir seg for å være, det kan jo være at han kun vil ha penger. Det merker hun jo fort, om han vil hun skal sende penger til feks helsehjelp, flybilletter etc. Da må hun bare skygge banen.

Anonymkode: 01646...5e0

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Da kan du hilse å si at jeg gjorde det samme, bortsett fra at jeg møtte mannen min på ferie i hans hjemland og visste hvem jeghadde med å gjøre (jevngamle og ble forel). 

Må søke om turistvisum først, det varer i 3 mnd,om han vil besøke her. Må ta bilder og dokumente at de har et forhold, til udi søknad. Hun må garantere, for om han benytter sjansen til å stikke av videre i schengen området er hun ansvarlig. Turist visum gjelder automatisk i hele Schengen)

Så må de enten søke om forlovelsesvisum å få ham hit slik ar de gifter seg her ila 6 mnd, eller gifter seg der, men det er vanskeligere. Hum må garantere for ham uansett. Min mann fikk ikke jobb før etter nesten 5 år, fordi han ikke klarte å lære seg norsk, det var visst ikke så enkelt, for ham ihvertfall. Sist, MASSE papirarbeid,udi,ditt og datt. Han trenger ikke å være den han utgir seg for å være, det kan jo være at han kun vil ha penger. Det merker hun jo fort, om han vil hun skal sende penger til feks helsehjelp, flybilletter etc. Da må hun bare skygge banen.

Mange innvandrere lærer seg fort norsk. Jobber sammen med mange som kun har bodd her i 5 til 8 år og som snakker bra norsk. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Nettopp! Hun er ikke interessert i 3 mnd av gangen, hun vil få han hit og da skal han bli for alltid. 
hun møtte han for 3 mnd siden på nett 

Anonymkode: ede18...92c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Det står bare at hun er ufør, eller er det noe jeg ikke har fått med meg?

Det kan variere stort, noen med uføretrygd har jobbet og tjent greie penger, og får dermed ganske greit utbetalt. Andre har forsikring som gir grei økonomi.

Hvorfor synse rundt dette, tråden handler da ikke om økonomien til denne personen.

Anonymkode: b5d4e...e0b

Fordi det er et krav at den som tar i mot har nok til å forsørge to. Så er det jo også slik at de som normalt sett får uføretrygd ikke har så hos råd som de som er i arbeidslivet. Sier ikke at det alltid stemmer, men som oftest. Derfor er det relevant å ta opp i denne sammenhengen 

Anonymkode: 12fc8...378

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
TLR skrev (43 minutter siden):

Mange innvandrere lærer seg fort norsk. Jobber sammen med mange som kun har bodd her i 5 til 8 år og som snakker bra norsk. 

Det er ganske lenge

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Hvorfor er det ingen som skriker gris når en dame skal importere partner slik det gjøres i f.eks thaidame-tråder?

Purke! 😂

Anonymkode: 69291...017

Fordi vi har erfaring med at de fleste kvinner ikke oppfører seg som griser? Nøff nøff. 

Anonymkode: 689dc...3d9

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Fordi det er et krav at den som tar i mot har nok til å forsørge to. Så er det jo også slik at de som normalt sett får uføretrygd ikke har så hos råd som de som er i arbeidslivet. Sier ikke at det alltid stemmer, men som oftest. Derfor er det relevant å ta opp i denne sammenhengen 

Tror ikke kravet til inntekt er så høyt, jeg er ikke sikker, så jeg beklager det men jeg nevner det likevel. Jeg tror de krever minimum tre hundre i året, og det er ganske lite. Man må ikke tjene for to. Men dette må jeg sjekke nærmere. 

Anonymkode: e5ffd...ef8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Min venninne har kommer i kontakt med en mann som bor i Kongo. De FaceTime’er og hun er så forelsket. 
De har møttes på nettet, og hun er helt fortapt. (Aldri møttes) Nå holder hun på å skal få han til Norge så de kan leve lykkelig alle sine dager. 
Vil legge til at min venninne er ekstremt naiv og sliter psykisk. Hun er ufør

Vi venninnene har sagt til henne at hun må være forsiktig da det ikke er bare bare å få en afrikansk mann hot til Norge. At hun er pliktig til å forsørge han osv. hun tror at det er bare å få han hit så kan de gifte seg og han finne seg en jobb på sikt. 
Det er ikke så enkelt å få en afrikansk mann til Norge. Har forklart at han evt får bare 3 mnd opphold om gangen hvis han i det hele tatt får visum. 
Dette benekter hun og tror han kommer hit for godt om han kommer. 
Hun er også der at hun vil reise ned dit alene å besøke han. 

Vi venninnen ønsker henne alt godt, men er bekymret for dette. 
Er vi hysteriske eller er dette gjennomførbart? 

Og dette er kjærlighet fra hans side, og ikke tilfeldigvis en kjapp vei til Norden?  På høyde med tindersvindleren syntes nå jeg. 

Anonymkode: 3df95...32e

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

De som har uføretrygd er unntatt fra inntektskravet ved familiegjenforening, men det [..]

Anonymkode: 87c4e...281

Det stemmer ikke. Uføretrygdede er unntatt kravet fra å ha hatt inntekt året før man søker, men de må ha en viss inntekt på søknadstidspunkt og vise at de kommer til å fortsette å ha inntekt framover.

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Tror ikke kravet til inntekt er så høyt, jeg er ikke sikker, så jeg beklager det men jeg nevner det likevel. Jeg tror de krever minimum tre hundre i året, og det er ganske lite. Man må ikke tjene for to. Men dette må jeg sjekke nærmere. 

Anonymkode: e5ffd...ef8

Brukte 30 sekunder på det for deg :)

https://www.udi.no/ord-og-begreper/krav-til-inntekt-i-familieinnvandringssaker/

"Du som er referanseperson, må ha en inntekt på 

-minst 242 590 kroner hvis du har uføretrygd som gift eller samboende. 

- minst 247 910 kroner hvis du har uføretrygd som gift eller samboende, som er en omregnet uførepensjon. 

- minst 263 870 kroner hvis du har uføretrygd som enslig."

Altså det samme som 100% minstetrygd.

Anonymkode: 1f988...d79

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fraråder dette. Hvis hun sliter psykisk bør hun ikke gå inn i alt dette. Potensielt ønske om å få penger, stikke av, osv. 

Anonymkode: e3e25...3b1

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hun bør først ta en tur til Kongo, for å finne ut om hun takler utstyret

Anonymkode: 93fbc...4dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde noen av mine venner presentert dette for meg, hadde jeg gjort det jeg kunne for å smekke idéen ut av de igjen!

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
visp skrev (45 minutter siden):

Hadde noen av mine venner presentert dette for meg, hadde jeg gjort det jeg kunne for å smekke idéen ut av de igjen!

Har prøvd men presser jeg på mer nå kutter hun meg ut.. 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er jo ikke akkurat lett for en mann som ikke prater norsk å få seg jobb her.

Anonymkode: 4ca11...ed4

Jo i shenker 

Anonymkode: 42c7f...c44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan ikke hun reise til Kongo da? Er nok mye lettere med oppholdstillatelse der.

Anonymkode: ba574...284

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Har prøvd men presser jeg på mer nå kutter hun meg ut.. 

Ja, men hun høres egentlig litt for enkel ut for sitt eget beste. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Dette er ikke kjærlighet, det er hans gullbillett til norge. 

Anonymkode: 3c453...261

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Selv tenker jeg at det er mulig han ikke har tenkt å komme i det hele tatt, men at hun svindles for penger... Hun har sikkert overført penger allerede, og skal kanskje overføre penger til ham for billetten til Norge også? 🤔

Anonymkode: 5c3c2...8d4

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dette er ikke kjærlighet, det er hans gullbillett til norge. 

Anonymkode: 3c453...261

Det er nok mest sannsynlig det, ja. Vet han at hun er ufør? Hvis to stk (og hennes barn også?) skal leve på hennes trygd, blir det ganske så trangt. Kan godt hende han tror at alle i Norge er rike, og det er slett ikke sikkert hun har vært ærlig (nok) om sin situasjon.

Det skal heller ikke stikkes under en stol at kulturforskjellene er enorme. Det kan gå bra (har sett det i vennekretsen) og det kan også gå ekstremt dårlig (har sett det også i vennekretsen). Men venninna di virker mildt sagt naiv, og sannsynligheten for at dette ender dårlig på den ene eller den andre måten, er stor. 

Anonymkode: 02821...6b4

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Pent sagt, så låter hun ikke kvikk i hodet. Vil hun klare å få bestilt billetter og søkt om visum for han. Eller sender hun han penger og så order han det?

Anonymkode: ecf05...476

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...