Gå til innhold

Funnet kjærligheten med en mann i Kongo.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Min venninne har kommer i kontakt med en mann som bor i Kongo. De FaceTime’er og hun er så forelsket. 
De har møttes på nettet, og hun er helt fortapt. (Aldri møttes) Nå holder hun på å skal få han til Norge så de kan leve lykkelig alle sine dager. 
Vil legge til at min venninne er ekstremt naiv og sliter psykisk. Hun er ufør

Vi venninnene har sagt til henne at hun må være forsiktig da det ikke er bare bare å få en afrikansk mann hot til Norge. At hun er pliktig til å forsørge han osv. hun tror at det er bare å få han hit så kan de gifte seg og han finne seg en jobb på sikt. 
Det er ikke så enkelt å få en afrikansk mann til Norge. Har forklart at han evt får bare 3 mnd opphold om gangen hvis han i det hele tatt får visum. 
Dette benekter hun og tror han kommer hit for godt om han kommer. 
Hun er også der at hun vil reise ned dit alene å besøke han. 

Vi venninnen ønsker henne alt godt, men er bekymret for dette. 
Er vi hysteriske eller er dette gjennomførbart? 

Anonymkode: ede18...92c

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Skjønner skepsisen. Vet ikke hvordan reglene er men uføretrygd kan umulig kvalifisere som inntekt nok til å forsørge to stk?

Anonymkode: 12fc8...378

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er jo ikke akkurat lett for en mann som ikke prater norsk å få seg jobb her.

Anonymkode: 4ca11...ed4

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Min venninne har kommer i kontakt med en mann som bor i Kongo. De FaceTime’er og hun er så forelsket. 
De har møttes på nettet, og hun er helt fortapt. (Aldri møttes) Nå holder hun på å skal få han til Norge så de kan leve lykkelig alle sine dager. 

Vi venninnene har sagt til henne at hun må være forsiktig da det ikke er bare bare å få en afrikansk mann hot til Norge. At hun er pliktig til å forsørge han osv. hun tror at det er bare å få han hit så kan de gifte seg og han finne seg en jobb på sikt. 
Det er ikke så enkelt å få en afrikansk mann til Norge. Har forklart at han evt får bare 3 mnd opphold om gangen hvis han i det hele tatt får visum. 

Nei det er normalt å være skeptisk. Er det stor aldersforskjell mellom dem? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er gjennomførbart. 
Men om han ikke er hel ved, så blir det kultur kollisjon. Men den tid, den sorg.

Det finnes vel facebook grupper hvor man kan få råd og innsikt i hva som kreves og trengs for å få en partner til å være permanent i Norge.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor i kongo bor han? det er jo en del eller eget land som er svært farlig, og et som er mer ok, men hun må for all del unngå å reise alene dit. får kultursjokk. og det er svært farlig å være hvit enslig kvinne der.

skal hun ha ham hit i 3 mnd er hun nødt for å garantere for ham økonomisk. slik at hvis han ikke reiser tilbake om 3 mnd, og forsvinner nedi oslo ol, blir staten å kreve henne for masse penger. frarådes å få ham hit.

Endret av Natta1980
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er jo ikke akkurat lett for en mann som ikke prater norsk å få seg jobb her.

Anonymkode: 4ca11...ed4

Enig..det er ikke lett for noen å skaffe seg jobb.

Sett deg ned og se noe episoder med my 90 days fiance.

Det må søkes for at han skal kunne komme til Norge, og da må hun vise at hun kan ta vare på 2 stk.

Omhan kommer til Norge er det ingen som vet hvordan han vil være mot henne, hvordan hans religion er eller kvinne syn.

Det er heller ikke lett å få han tilbake til landet sitt.

Heller ingen garanti for at han gidder å finne jobb.

Skjønner at du er skeptiske...men om hun vil fortsette med dette må hun ta konsekvensen av det

Anonymkode: e0fb9...8bb

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer også på hvordan hun skal klare å forsørge ham på uføretrygd? Spesielt hvis hun er på minstetrygd?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor er det ingen som skriker gris når en dame skal importere partner slik det gjøres i f.eks thaidame-tråder?

Purke! 😂

Anonymkode: 69291...017

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Just now, Tvillingsjel said:

Jeg lurer også på hvordan hun skal klare å forsørge ham på uføretrygd? Spesielt hvis hun er på minstetrygd?

Det står bare at hun er ufør, eller er det noe jeg ikke har fått med meg?

Det kan variere stort, noen med uføretrygd har jobbet og tjent greie penger, og får dermed ganske greit utbetalt. Andre har forsikring som gir grei økonomi.

Hvorfor synse rundt dette, tråden handler da ikke om økonomien til denne personen.

Anonymkode: b5d4e...e0b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun gifter seg med han, vil de kunne søke om familiegjenforening, men da kreves det at hun har et visst økonomisk nivå, og tror ikke du kvalifiserer med bare uføretrygd. Tror faktisk de vil slite med å få familiegjenforening slik saken står nå.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville vært bekymret for at mannen bare brukte henne for å komme til Norge. Kan godt være jeg tar feil, jeg har bare sett veldig mye på 90 day fiancé 😅 Har de kjent hverandre lenge? Kanskje lurt å date et par år, så de kan bli godt kjent? Men skjønner at det er vanskelig og dyrt å drive å reise frem og tilbake.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det står bare at hun er ufør, eller er det noe jeg ikke har fått med meg?

Det kan variere stort, noen med uføretrygd har jobbet og tjent greie penger, og får dermed ganske greit utbetalt. Andre har forsikring som gir grei økonomi.

Hvorfor synse rundt dette, tråden handler da ikke om økonomien til denne personen.

Anonymkode: b5d4e...e0b

Fordi man må ha en vis inntekt for å få han hit. Det kreves at man kan forsørge to stykker. Derfor er inntekten relevant.

Anonymkode: 5f592...3c3

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Frk Midnattsol skrev (Akkurat nå):

Hvis hun gifter seg med han, vil de kunne søke om familiegjenforening, men da kreves det at hun har et visst økonomisk nivå, og tror ikke du kvalifiserer med bare uføretrygd. Tror faktisk de vil slite med å få familiegjenforening slik saken står nå.

Hun har grei inntekt på sin uføretrygd og har nedbetalt bolig. 
tenker mer på at hun har et barn. Folk fra Kongo har ikke samme respekt for damer, og redd hun blir mishandlet og svindlet 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ja, riktig.

Anonymkode: 3770f...e0b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Evig_student skrev (1 minutt siden):

Jeg ville vært bekymret for at mannen bare brukte henne for å komme til Norge. Kan godt være jeg tar feil, jeg har bare sett veldig mye på 90 day fiancé 😅 Har de kjent hverandre lenge? Kanskje lurt å date et par år, så de kan bli godt kjent? Men skjønner at det er vanskelig og dyrt å drive å reise frem og tilbake.

Nettopp! Hun vil ikke date han og møtes. Hun vil ha han hot permanent med en gang. Ikke 3 mnd om gangen. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper de snakker mye sammen på facetime og blir godt kjent først. Ikke bre skriver meldinger

Ja, jeg ville vært meget skeptisk

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nettopp! Hun vil ikke date han og møtes. Hun vil ha han hot permanent med en gang. Ikke 3 mnd om gangen. 

Skummel tankegang

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De som har uføretrygd er unntatt fra inntektskravet ved familiegjenforening, men det stilles fremdeles krav til bolig og de må kunne bevise at de virkelig er sammen og da holder det ikke å vise til samtaler via nettet. Hun må faktisk reise til Kongo for å besøke han og han må komme til Norge på f.eks. turistvisum for å besøke henne, det er heldigvis ikke lett for kongolesere å få turistvisum eller andre typer visum til Norge.

Men det som sannsynligvis er saken er vel at han ønsker en lettvint måte for å komme seg inn i Europa, UDI vil forhåpentligvis gjennomskue dette som et proformaekteskap.  

Anonymkode: 87c4e...281

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...