Nassenøff Skrevet 19. april 2022 #21 Skrevet 19. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kloke ord du skrev og jeg er enig med deg. Jeg viser at jeg bryr meg om han og sier at han må bare gi beskjed hvis jeg skal kjøpe noe han trenger, gjøre ærend for han o.l Får ikke noe respons akkurat, han virker mer likegyldig men det er sånn han er nå. Når han snakker med barna eller sier godnatt til de, sier han alltid at han er glad i de og enda oftere etter han ble syk, men til meg sier han ingenting😐 Ts Anonymkode: bcd5e...aac Vet ikke hvor gamle barna er, men virker han mer sliten etterpå? Tar han seg veldig isammen for å klare å stå I pappa rollen ? Tenker han tar deg for gitt om dagen, han er trygg på at du ikke svikter han nå. Trygg på at du står i dette med han. Han skulle klart å sett hvordan han svarer deg, vender deg ryggen, men vil kanskje tro at den indre sorgen og redselen hans er for stor i seg selv, så han ser nok mest seg selv, som igjen styrer personligheten ubevisst. Kjempe flott at han klarer å tenke over seg når barna er der, så de ikke minnes en aggressiv pappa. 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #22 Skrevet 19. april 2022 Lacuna skrev (12 minutter siden): jeg var enig med deg helt til dette innlegget. Hvorfor forsøker du å "hakke" mer på han når han åpenbart har tatt til seg det du har sagt? Er det ikke en bra ting at han er i bedre humør og oppfører seg bedre? Jeg tror ikke han har noe godt svar å komme med, rett og slett fordi han er redd, og tenker dernest irrasjonelt. Alle kan tenke irrasjonelt, være frustrert og sinte, selv om man er frisk eller ei. Jeg tror ikke han ønsker at du skal reise bort. Jeg tror han er redd for å føle seg til bry. Jeg hakket ikke på han, men han spurte hvorfor jeg var så stille og sur og lurte på om det hadde skjedd noe, og da sa jeg rolig at jeg er lei meg fordi han har vært veldig negativ og har hakket på meg de siste dagene. Jeg sa at uansett hva jeg har gjort så har det vært feil, og at jeg har prøvd å ta hensyn til han, har vært mye ute slik at han har vært alene med barna sine og har prøvd å gjøre dagene hans bedre osv. Ts Anonymkode: bcd5e...aac
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #23 Skrevet 19. april 2022 Nassenøff skrev (9 minutter siden): Vet ikke hvor gamle barna er, men virker han mer sliten etterpå? Tar han seg veldig isammen for å klare å stå I pappa rollen ? Tenker han tar deg for gitt om dagen, han er trygg på at du ikke svikter han nå. Trygg på at du står i dette med han. Han skulle klart å sett hvordan han svarer deg, vender deg ryggen, men vil kanskje tro at den indre sorgen og redselen hans er for stor i seg selv, så han ser nok mest seg selv, som igjen styrer personligheten ubevisst. Kjempe flott at han klarer å tenke over seg når barna er der, så de ikke minnes en aggressiv pappa. Han tok seg mindre sammen tidligere ovenfor barna, men nå er det veldig påtatt humør.i men det er bedre enn å være hissig. Han var sur på ene sønnen i går fordi han gikk fra han på tur, men han sa at han ba om unnskyldning etterpå og de snakket om det og ble venner. Meg sier han aldri unnskyld til Ts Anonymkode: bcd5e...aac
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #24 Skrevet 19. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Han tok seg mindre sammen tidligere ovenfor barna, men nå er det veldig påtatt humør.i men det er bedre enn å være hissig. Han var sur på ene sønnen i går fordi han gikk fra han på tur, men han sa at han ba om unnskyldning etterpå og de snakket om det og ble venner. Meg sier han aldri unnskyld til Ts Anonymkode: bcd5e...aac Barna er 14 år (tvillinger) Ts Anonymkode: bcd5e...aac
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #25 Skrevet 19. april 2022 Han bruker nok det han har av energi på barna. De er jo tross alt viktigst... Anonymkode: 2f38a...96a 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #26 Skrevet 19. april 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ts her. I går ga jeg skikkelig beskjed om at jeg ikke fortjener å være søppelbøtte selv om han har det forferdelig. Fikk ikke noe respons der og da, men etter noen timer ble han i bedre humør og det har han i dag også, til tross for at han er dårlig med feber og sykdomsfølelse i kroppen. Jeg spurte han hvorfor han er skikkelig mot meg nå og ikke var det i helgen, men da hadde han ikke noe svar å gi meg. Jeg reiser bort i kveld og han sa at han kommer til å klare seg fint til tross for kommende cellegiftbehandlinger. Jeg tror faktisk han ønsker at jeg skal reise bort. Håper han har dårlig samvittighet. Anonymkode: bcd5e...aac Hvor gamle er dere? Sterk av dere begge to. ❤❤ Anonymkode: 45fe3...6b1 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #27 Skrevet 19. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor gamle er dere? Sterk av dere begge to. ❤❤ Anonymkode: 45fe3...6b1 I 40 årene Ts Anonymkode: bcd5e...aac
Blondine Skrevet 20. april 2022 #28 Skrevet 20. april 2022 Føler så med deg, vet hvordan det er å være pårørende til en med alvorlig sykdom.Jeg tror det er viktig at du og barna kommer dere bort litt. Og nei, han skal ikke behandle deg som en søppelbøtte. Dette er tøft psykisk for alle sammen, håper du har noen å prate med. Kanskje en kreftsykepleier? 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #29 Skrevet 20. april 2022 Blondine skrev (3 timer siden): Føler så med deg, vet hvordan det er å være pårørende til en med alvorlig sykdom.Jeg tror det er viktig at du og barna kommer dere bort litt. Og nei, han skal ikke behandle deg som en søppelbøtte. Dette er tøft psykisk for alle sammen, håper du har noen å prate med. Kanskje en kreftsykepleier? Jeg har ringt pårørende telefonen til Kreftforeningen et par ganger, grått litt og snakket med de. Ts Anonymkode: bcd5e...aac 1
Havbris Skrevet 21. april 2022 #30 Skrevet 21. april 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg har ringt pårørende telefonen til Kreftforeningen et par ganger, grått litt og snakket med de. Ts Anonymkode: bcd5e...aac Flott at du benytter denne muligheten og sørg for mange slike "pustehull". Jeg tror det er bra for deg å snakke med noen som ikke er involvert i din og mannens situasjon. Dere lever i en unntakstilstand og dette er ikke tiden for å gjøre de store analysene av hverken han eller deg. Ikke noe er som normalt akkurat nå og derfor skal du heller ikke forvente "normale" reaksjoner. Ta vare på deg selv og ungene og ikke analyser eller grav i gammelt løv. 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #31 Skrevet 24. april 2022 AnonymBruker skrev (På 19.4.2022 den 19.32): Det er ikke sykdommen som snakker, det har jeg virkelig ingen tro på! Denne mannen er som han er , og når TS tillater at han oppfører seg som en dritt, så gjør ham gjerne det. Anonymkode: 05bfc...90b Vel, der er jeg helt uenig. Sykdom og alderdom kan forandre folks personlighet. Jeg har opplevd det med folk nær meg flere ganger. Og også opplevd at de bli mildere og snillere når de fikk lindring fra sykdommen og hadde det bedre. Det er ikke lett å være et godt menneske når man ikke har det noe godt selv. Da blir det de som er friske som må ta et valg ; finne en måte å takle det på eller bryte opp og gå. Man får ikke til å forandre andre som sliter så mye. Anonymkode: 7efdc...5f3 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå