AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #21 Del Skrevet 17. april 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg drikker ikke mye vann. Bruker spf 50 hele året, og serum og fuktighetskrem hver natt. Er 47. Pannen min ser sånn her ut: Anonymkode: f77ee...8df Hva for serum og krem?:) Anonymkode: 6691d...eda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Warrior Skrevet 17. april 2022 #22 Del Skrevet 17. april 2022 (endret) Rynker kommer om man vil eller ikke. Det er bare sånn det er for alle mennesker. For å unngå for mye rynker så bruk solkrem og kremer med solfaktor i. Uv stråler er nok det som er mest skyld i rynker og selvfølgelig at man blir eldre og eldre. Så finnes det jo Botox for de som vil unngå rynker for en liten stund og betale for det, men da må man gjenta behandlingen for å holde rynkene borte, men å få rynker er tross alt en del av det å være et menneske. Så mitt råd er å bruke krem med solfaktor i hele året, solkrem når du soler deg, unngå for mye sol og unngå solarium. Det er det viktigste synes jeg og det gjør jeg med min hud. Ellers være glad i de rynkene man får som uansett kommer etter hvert som man blir eldre. Endret 17. april 2022 av Warrior Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #23 Del Skrevet 17. april 2022 Roci skrev (57 minutter siden): Er det vertikale (sinnarynker) eller horisontale rynker du mener? Mimikkrynker kommer uansett, det er sånn som smilerynker, "sinnarynke "etc som kommer av gjentatte muskelsammentrekninger i det aktuelle området. Her er det bare Botox som hjelper, ved å midlertidig lamme musklene. Du kan kanskje gjøre rynkene mindre framtredende ved å begynne å bruke retinol, som stimulerer hudens egen produksjon av kollagen og elastin, som gjør huden mer elastisk. En av årsakene til at huden vår blir mer rynkete med alderen, er at vi produserer mindre av disse proteinene. Retinol, eller egentlig retinoider (a-vitaminsyre) er det eneste virkestoffet med dokumentert effekt mot rynker. En annen måte å gjøre rynkene mindre tydelige, litt avhengig av typen rynker, er å bruke et serum og/eller en krem med f.eks. kollagen, hyaluronsyre og/eller glyserin. Disse "plumper" opp huden (tenk på en tørr svamp som fylles med vann) slik at huden framstår som glattere og fyldigere. Virkningen er midlertidig, men huden vår trenger ofte tilførsel av ekstra fukt uansett, så det er bare en fordel å bruke hudpleieprodukter med disse ingrediensene. Og bruk solkrem med høy faktor spesielt i sommerhalvåret. UV-stråling er den viktigste faktoren når der gjelder for tidlig hudaldring. Siden retinol er A-vitamintilskudd, gjør det noe forskjell om vi spiser det i stedet for å smøre A-vitamintilskuddet på huden som krem? Må ikke vitaminet uansett inn i blodet før cellene kan bruke det? Anonymkode: 07742...e7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #24 Del Skrevet 17. april 2022 Bruk solfaktor 50 under sminke hver dag hele året, og la være å sole deg i ansiktet om du vil unngå at det blir værre i hvert fall. Slutt helt med røyk eller snus om du bruker det, og begrens alkoholinntak. Så er der jo selvsagt anbefalt å trene og spise sunt. Utenom å følge dette så vil du få noen rynker med tiden som vil komme uansett. Plager det deg veldig er jo Botox et alternativ som stopper det opp litt, men vær sikker på at du går til fagkyndige folk og at du er villig til å sette nåler i et friskt ansikt. Det beste er jo selvfølgelig å la være. Husk at det finnes mange mennesker med rynker som er pene likevel. Og tenk på hva som er viktigst for deg. Tar man for mye får man ofte et ganske «bollete» ansikt med veldig «tjukk» hud. Så får man ofte «henge-hud» når det forsvinner og så er man nødt til å fortsette. Ofte lett å se seg blind når en først har begynt. Men jeg vet også om flere som tar litt og som en absolutt ikke kan se det på. Anonymkode: 862a9...c8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #25 Del Skrevet 17. april 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Siden retinol er A-vitamintilskudd, gjør det noe forskjell om vi spiser det i stedet for å smøre A-vitamintilskuddet på huden som krem? Må ikke vitaminet uansett inn i blodet før cellene kan bruke det? Anonymkode: 07742...e7a Retinol må plasseres på huden , da det har en molekylstorlek som penetrerer ned i huden og fornyer cellene. Du vil ikke merke en dritt av å spise retinol, den må plasseres i rett molekylstorlek på huden for å fungere. Og dette er bevist og studert Anonymkode: 6691d...eda 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flusa Skrevet 17. april 2022 #26 Del Skrevet 17. april 2022 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Jeg drikker ikke mye vann. Bruker spf 50 hele året, og serum og fuktighetskrem hver natt. Er 47. Pannen min ser sånn her ut: Anonymkode: f77ee...8df Så fin hud du har ja,glemte å nevne solkrem.. Jeg slurver litt innimellom selv.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #27 Del Skrevet 17. april 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Retinol må plasseres på huden , da det har en molekylstorlek som penetrerer ned i huden og fornyer cellene. Du vil ikke merke en dritt av å spise retinol, den må plasseres i rett molekylstorlek på huden for å fungere. Og dette er bevist og studert Anonymkode: 6691d...eda Tullball. Dette er godt kjent. Du trenger ikke å gå lenger enn til Wikipedia før du finner det godt beskrevet, med rikelige henvisninger til vitenskapelig litteratur: Sitat Retinol er et annet navn på vitamin A, og det finnes bare i fettholdige matvarer fra dyreriket. Retinol får vi fra tran, lever, helmelk, fløte, ost, fet fisk og smør. Retinol er altså bare helt vanlig A-vitamintilskudd og virker på samme måte enten vi får det inn i kroppen gjennom munnen (f.eks. ved å ta tran) eller gjennom huden (f.eks. tilsatt i kosmetikk-krem). A-vitamin når akkurat like lett fram til cellene i huden om vitaminet sirkulerer i blodet etter å ha blitt spist. Anonymkode: 07742...e7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #28 Del Skrevet 17. april 2022 Botox er det beste her. En del rynker i pannen er jo muskler som brukes, ikke bare fine linjer og slapp hud som man kan fikse med en krem. Man trenger ikke ta så mye botox at man endre mimikk og får et stramt trommeskinn i pannen, jeg tar en helt minimal dose hvor jeg fremdeles har samme mimikk og jeg har også litt rynker. Men bare "normal" rynking av pannen, uten mikrodosen med botox ser jeg ut som en shar pei. På den sinnarynken i pannen bruker noen også litt fillers i tillegg til Botox, om den er dyp. Botox er også preventivt, man bremser utviklingen av rynker fordi man ikke rynker pannen like heftig. For meg hjelper det også mot migrene. Ellers er retinol beste "serum" mot rynker, og bare generelt for det meste i huden. Alle burde bruke det hele livet, skulle ønske jeg fant det tidligere. Men det tar nok ikke de dypeste som Botox gjør. Flere lasere fungerer mot rynker, fraxel/CO2 for eksempel. Fremdeles ikke bedre enn Botox, men om du absolutt vil unngå det. Hyalaronsyre og fukt er viktig. Solkrem er alfa omega, det minsker ikke de rynkene du har, men om du begynner nå med SPF50 og caps så vil du iallfall bremse utviklingen. Ikke røyk heller. Anonymkode: ddf5f...834 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 17. april 2022 #29 Del Skrevet 17. april 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hva kan man gjøre med rynker i panna? Jeg er 30 år og har allerede fått rynker i panna. De synes både i speilet (om man ser etter) og på bilder (om man zoomer litt inn). Jeg bruker ansiktrens og ansiktskrem, men det fungerer tydeligvis ikke? Anonymkode: b9f45...ecb At det synes rynker i speilet når man ser godt etter, er vel ikke noe å bry seg om? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #30 Del Skrevet 17. april 2022 Mittitree skrev (1 time siden): Jeg er 30 og har ikke en eneste rynke. Mamma som er 60 har svært lite rynker, pappa også. Det er vel mye genetik bak også. Det visste du ikke eller? Men derfor gir jeg Botox- råd til en som ikke har din genetikk. TS trenger åpenbart mer hjelp enn deg. Alle er forskjellige skjønner du. Anonymkode: 8aa44...2b6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #31 Del Skrevet 17. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg drikker ikke mye vann. Bruker spf 50 hele året, og serum og fuktighetskrem hver natt. Er 47. Pannen min ser sånn her ut: Anonymkode: f77ee...8df Lite mimikk? Anonymkode: d1095...168 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #32 Del Skrevet 17. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Bruk solfaktor 50 under sminke hver dag hele året, og la være å sole deg i ansiktet om du vil unngå at det blir værre i hvert fall. Slutt helt med røyk eller snus om du bruker det, og begrens alkoholinntak. Så er der jo selvsagt anbefalt å trene og spise sunt. Utenom å følge dette så vil du få noen rynker med tiden som vil komme uansett. Plager det deg veldig er jo Botox et alternativ som stopper det opp litt, men vær sikker på at du går til fagkyndige folk og at du er villig til å sette nåler i et friskt ansikt. Det beste er jo selvfølgelig å la være. Husk at det finnes mange mennesker med rynker som er pene likevel. Og tenk på hva som er viktigst for deg. Tar man for mye får man ofte et ganske «bollete» ansikt med veldig «tjukk» hud. Så får man ofte «henge-hud» når det forsvinner og så er man nødt til å fortsette. Ofte lett å se seg blind når en først har begynt. Men jeg vet også om flere som tar litt og som en absolutt ikke kan se det på. Anonymkode: 862a9...c8e Du blander Botox og fillers. Anonymkode: 8aa44...2b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #33 Del Skrevet 17. april 2022 4 minutter siden, AnonymBruker said: Lite mimikk? Anonymkode: d1095...168 Jeg har ikke behov for å rynke pannen. Jeg «utvider» øynene i stedet. Leste om en fyr for mange år siden som gjorde akkurat det samme, og han hadde ingen rynker. Og så har jeg kombinasjonshud. Får fremdeles kviser og akne. Tenkte da jeg gikk ut av vgs at jeg kom til å slippe det når jeg ble eldre, men nei da. Anonymkode: f77ee...8df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #34 Del Skrevet 17. april 2022 Dermarolling funker 100% Anonymkode: ec434...eac 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doktor Dyregod Skrevet 17. april 2022 #35 Del Skrevet 17. april 2022 Det beste er å akseptere det 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #36 Del Skrevet 17. april 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Siden retinol er A-vitamintilskudd, gjør det noe forskjell om vi spiser det i stedet for å smøre A-vitamintilskuddet på huden som krem? Må ikke vitaminet uansett inn i blodet før cellene kan bruke det? Anonymkode: 07742...e7a Isotretinoin i små doser fjerner små rynker. Supermodellene bruker det jevnt Anonymkode: bfd33...110 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #37 Del Skrevet 17. april 2022 7 hours ago, Mittitree said: Jeg er 30 og har ikke en eneste rynke. Mamma som er 60 har svært lite rynker, pappa også. Det er vel mye genetik bak også. Det visste du ikke eller? Du har sett deg blind på ditt eget speilbilde. Anonymkode: e1208...0e8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mittitree Skrevet 17. april 2022 #38 Del Skrevet 17. april 2022 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Du har sett deg blind på ditt eget speilbilde. Anonymkode: e1208...0e8 Takk for den! Endret 17. april 2022 av Mittitree Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teardrop Skrevet 17. april 2022 #39 Del Skrevet 17. april 2022 Rynkekrem? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rucula Skrevet 17. april 2022 #40 Del Skrevet 17. april 2022 Jeg har tatt botox på sinnarynka siden var jeg var 29 år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå