Gå til innhold

Hva kan man gjøre med rynker i panna?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva kan man gjøre med rynker i panna? Jeg er 30 år og har allerede fått rynker i panna. De synes både i speilet (om man ser etter) og på bilder (om man zoomer litt inn). Jeg bruker ansiktrens og ansiktskrem, men det fungerer tydeligvis ikke?

Anonymkode: b9f45...ecb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Pannelugg?

Anonymkode: 16a0a...b18

Hehe, jo det er jo en løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Botox.

Du er 30år og vet ikke dette?

Anonymkode: 8aa44...2b6

Jo, jeg vet at botox er en mulighet, tenkte bare på om det var andre alternativer som f.eks kremer eller ansiktsmaske eller annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva kan man gjøre med rynker i panna? Jeg er 30 år og har allerede fått rynker i panna. De synes både i speilet (om man ser etter) og på bilder (om man zoomer litt inn). Jeg bruker ansiktrens og ansiktskrem, men det fungerer tydeligvis ikke?

50+ faktor så holder du d litt i sjakk, har samme problem:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Smile mer, så merker ingen rynkene. Og le hver dag, gi kroppen deilig og næringsrik mat og si pene ting til deg selv i speilet. 

Dette er veldig effektivt, jeg har ikke vært plaget av rynkene mine siden jeg begynte. 🥰

Anonymkode: 523dc...9f0

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jo, jeg vet at botox er en mulighet, tenkte bare på om det var andre alternativer som f.eks kremer eller ansiktsmaske eller annet. 

Tror du seriøst på reklamene? At kremer fjerner rynker? Det er jo bare tull og oppspinn og påfunn for å selge mer kremer som koster masse penger.

TIDENS TANN kan ingen kremer stoppe. Det eneste som kan gjøre noe er drastiske tiltak som ansiktsløftning, altså operasjon, eller ev botox. Det funker en stund. Men nye rynker vil komme. 

Det går ikke an å skjule at man blir eldre! Så bare glem alle kremer og rensemidler. De fungerer ikke mot rynker og at tiden går!

Anonymkode: b2feb...cf4

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ansiktsyoga! Søk etter gode videoer på Youtube. Gjør man det ofte nok er det svært effektivt.

Botox er gift og forandrer mer av ansiktstrekkene dine enn akkurat de du vil til livs, 

Anonymkode: e42c4...e41

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei.

Dette er naturlig, og skal være sånn. Eneste som midlertidig kan glatte ut rynker er Botox/fillere. 

Anonymkode: 79e2e...608

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Serum og fuktighetskrem som gir massse fuktighet.

Og selvfølgelig drikke masse vann..

Fine linjer/rynker er noe alle får før eller senere uansett,men om huden din får nok fuktighet vil den se glattere ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mittitree

Acceptere dem? :) 

retinol funker btw. 

Endret av Mittitree
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vertikale (sinnarynker) eller horisontale rynker du mener? Mimikkrynker kommer uansett, det er sånn som smilerynker, "sinnarynke "etc som kommer av gjentatte muskelsammentrekninger i det aktuelle området. Her er det bare Botox som hjelper, ved å midlertidig lamme musklene.

Du kan kanskje  gjøre rynkene mindre framtredende ved å begynne å bruke retinol, som stimulerer hudens egen produksjon av kollagen og elastin, som gjør huden mer elastisk. En av årsakene til at huden vår blir mer rynkete med alderen, er at vi produserer mindre av disse proteinene. Retinol, eller egentlig retinoider (a-vitaminsyre) er det eneste virkestoffet med dokumentert effekt mot rynker.

En annen måte å gjøre rynkene mindre tydelige, litt avhengig av typen rynker, er å bruke et serum og/eller en krem med f.eks. kollagen, hyaluronsyre og/eller glyserin. Disse "plumper" opp huden (tenk på en tørr svamp som fylles med vann) slik at huden framstår som glattere og fyldigere. Virkningen er midlertidig, men huden vår trenger ofte tilførsel av ekstra fukt uansett, så det er bare en fordel å bruke hudpleieprodukter med disse ingrediensene.

Og bruk solkrem med høy faktor spesielt i sommerhalvåret. UV-stråling er den viktigste faktoren når der gjelder for tidlig hudaldring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Botox.

Elendig råd og hersketeknikk i én og samme kommentar

Anonymkode: dd069...3da

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Mittitree

Botox.

Jeg er 30 og har ikke en eneste rynke. Mamma som er 60 har svært lite rynker, pappa også. Det er vel mye genetik bak også. Det visste du ikke eller? 

Endret av Mittitree
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg anbefaler deg å akseptere at dette er helt naturlig. Husk solkrem, drikk mye vann og unngå røyk/mye alkohol, men ellers er det best å akseptere at man blir eldre 😊 Jeg har blitt 40 år og elsker det; det er så deilig å bli respektert og anerkjent for mine kunnskaper og ressurser i stedet for å bare være "hu pene" 😁

Anonymkode: 10836...d4a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
44 minutter siden, flusa said:

Serum og fuktighetskrem som gir massse fuktighet.

Og selvfølgelig drikke masse vann..

Fine linjer/rynker er noe alle får før eller senere uansett,men om huden din får nok fuktighet vil den se glattere ut.

Jeg drikker ikke mye vann. Bruker spf 50 hele året, og serum og fuktighetskrem hver natt. Er 47. Pannen min ser sånn her ut: F838CA63-EE13-43BD-B3E7-02D3B5CB76C4.thumb.jpeg.b41876e261d5086accb18698933a23e8.jpeg

Anonymkode: f77ee...8df

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis man unngår ansiktsmimikk hjelper det selvfølgelig også, men "stenansikt" er som regel mindre sjarmerende enn et par rynker, 

Anonymkode: e42c4...e41

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...