powerpuffen Skrevet 16. april 2022 #21 Skrevet 16. april 2022 Milky skrev (Akkurat nå): Men da ga du jo beskjed… problem solved hadde du ikke gitt beskjed ville kanskje far spurt? Er helt vanlig å informere foreldre om man kommer hjem når man bor hjemme. Handler ikke om å bestemme over noen Ga aldri beskjed om når jeg tenkte å komme hjem nei, for det hender at man ikke alltid vet det. Ga beskjed om når jeg dro, og det var ingen som uroet seg om noe som helst.
Gjest O.G. Skrevet 16. april 2022 #22 Skrevet 16. april 2022 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Forventer du at de gir beskjed hvis de ikke kommer hjem en kveld? Har ei på 20 år som bor hjemme. En gang i blant drar hun på fest og kommer ikke hjem før dagen etter. Jeg vil at hun skal gi beskjed om det, men hun skjønner ikke hvorfor. Hva mener dere? Anonymkode: 61d37...664 Jeg mener dine regler gjelder så lenge hun bor under ditt tak.
Milky Skrevet 16. april 2022 #23 Skrevet 16. april 2022 Lacuna skrev (1 minutt siden): Ga aldri beskjed om når jeg tenkte å komme hjem nei, for det hender at man ikke alltid vet det. Ga beskjed om når jeg dro, og det var ingen som uroet seg om noe som helst. Spørsmålet er ikke når du kommer hjem men om du i det hele tatt kommer hjem 1
Gjest laPistola Skrevet 16. april 2022 #24 Skrevet 16. april 2022 Jeg synes ikke dette har noe med alder eller voksen eller regler for og bo hjemme og gjøre. hva hvis moren drar på fest og ikke kommer hjem? Blir datteren da bekymret? Jeg ville blitt det.. når man bor under samme tak, så sier en vel ifra om sånne endringer uansett alder og « maktforhold»
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #25 Skrevet 16. april 2022 Jeg sier også fra til min samboer hvis jeg skal være borte en natt. Handler jo ikke om at jeg ikke er voksen, kan ta vare på meg selv eller at han bestemmer over meg, men så han skal slippe å bekymre seg. Jeg bodde hjemme i den alderen, og forsto ikke jeg heller hva som var så «stress» med å si fra. Men nå som jeg er mer voksen skjønner jeg godt hvorfor foreldrene mine ville ha en melding! Ikke fordi de «brydde» seg om at jeg var ute, eller ville vite hva jeg drev med. Men bare så de kunne sove godt den natten. Anonymkode: 04c55...f0e
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #26 Skrevet 16. april 2022 To voksne ektefeller som bor sammen gir jo beskjed til hverandre hvis de ikke kommer hjem. Det samme regner jeg med at foreldrene gir til voksne barn som bor hjemme hvis de reiser vekk. Hun trenger jo ikke å gi beskjed om når hun kommer hjem, men det kan jo være greit å si ifra OM at hun ikke kommer hjem, for ellers er det naturlig å tenke at det kan ha skjedd henne noe. Hvis det var motsatt; hadde hun ikke stusset på at du ikke kom hjem og ikke ga beskjed? Anonymkode: 0cc7d...571 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #27 Skrevet 16. april 2022 Jeg bodde hjemme til jeg var 22 og flyttet til utlandet for å studere. Fremtil da hadde jeg ingen meldeplikt til faren min. Vi så begge på det som en selvfølge at jeg son voksen kunne gjøre det jeg ville. Anonymkode: e7d8e...62f 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #28 Skrevet 16. april 2022 Bor de hjemme så gir de beskjed. Ikke for at jeg bestemmer over de når de er voksne men det er normalt å si fra. Akkurat som jeg hadde sagt fra om jeg ble borte en natt. Anonymkode: 01e9d...a2c 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #29 Skrevet 16. april 2022 Jeg har hatt en slik prat med min 19-åring, som bor hjemme til over sommeren (russ nå). Han gjør som han vil, og drar dit han vil uten at han sier fra hvor. Men - så lenge han bor i huset gir han beskjed om han kommer hjem eller ikke. Det handler ikke om kontroll, men om respekt for de man bor sammen med. Uansett alder. Han har skjønt dette, og gir beskjed. Om planen er å komme hjem, men det blir endringer, sender han en melding. Så ser jeg den hvertfall når jeg våkner. Samme hvis han har bilen, og blir forsinket. Jeg hadde jo gjort det samme hvis jeg plutselig ikke kom hjem en dag, og det tror jeg de jeg bor sammen med hadde satt pris på😊 Anonymkode: 8de17...665 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå