AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #41 Del Skrevet 12. mai 2022 Husker at vi var 4 av 28 elever som valgte et fag der man lærte om alle religionene, fremfor kun Kristendom på barneskolen i 1995. Læreren ble sint og prøvde å fryse oss ut fra klassen… hadde ikke hendt i dag. Foreldrene våre ble lynings. Anonymkode: fed19...0e9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #42 Del Skrevet 12. mai 2022 Ja, det var mye indoktrinering og misjonering. Kristendomsfaget var jo bare forkynnelse. Heldigvis er det annerledes nå. Anonymkode: 0161b...46e 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #43 Del Skrevet 12. mai 2022 Født i 84 og vi startet dagen på skolen med å synge en salme. Det var alltid god stemning når vi sang morgensalmen. Alle sang litt ekstra høyt og rungende da det ble "Kumbayah my lord" (kanskje stavet feil). Tror ikke noen brydde seg om hva sangene handlet om egentlig. Før jul var vi på julegudstjeneste. Vi lærte om alle religioner, ikke bare kristendom. Jeg er ikke kristen, men ser ikke tilbake på det som ekstremt på noen som helst måte. Anonymkode: 11fe7...c32 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #44 Del Skrevet 12. mai 2022 Den gang var det kristendom. Nå er det fri sex (Pride), ateisme og globalisme ungene hjernevaskes inn i. Anonymkode: 1524b...ff3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #45 Del Skrevet 12. mai 2022 Å spøke om og lyve om at man er jødisk,er en veldig rar ting å spøke om. Anonymkode: 8f1cb...d48 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #46 Del Skrevet 12. mai 2022 Så fælt du hadde det ts. Vår lærer klorte elever til blods og kastet kniv gjennom klasserommet. Anonymkode: 316e1...03f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #47 Del Skrevet 12. mai 2022 Det var helt greit synes jeg. Føler det bare er i Norge enkelte er så allergiske over å lære noe som har betydd mye for Norges historie, og forfedrene til flesteparten av personene som er herfra. Anonymkode: 9f149...637 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #48 Del Skrevet 12. mai 2022 Høres ganske sykt ut, ja. Men det går faktisk ann å få fritak fra undervisning i kristendom. Jeg fikk det på barneskolen. Er født bare 3 år før deg. Mine barn skal også taes ut av kristendomsundervisning når de begynner på skolen, det er helt sikkert. Anonymkode: 79b68...8b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #49 Del Skrevet 12. mai 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Den gang var det kristendom. Nå er det fri sex (Pride), ateisme og globalisme ungene hjernevaskes inn i. Anonymkode: 1524b...ff3 95 år gamle reaksjonære menn ut av Kvinneguiden! Anonymkode: 68cba...2c1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #50 Del Skrevet 12. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): 95 år gamle reaksjonære menn ut av Kvinneguiden! Anonymkode: 68cba...2c1 ….som i tillegg lyver! Anonymkode: 68cba...2c1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #51 Del Skrevet 12. mai 2022 12 minutter siden, AnonymBruker said: Husker at vi var 4 av 28 elever som valgte et fag der man lærte om alle religionene, fremfor kun Kristendom på barneskolen i 1995. Læreren ble sint og prøvde å fryse oss ut fra klassen… hadde ikke hendt i dag. Foreldrene våre ble lynings. Anonymkode: fed19...0e9 Nøyaktig det faget jeg også tok på barneskolen på tidlig 90-tall. Det het vell "Livssyn"? Trur vi var 5 elever i den klassen. Foreldrene mine mente det var bedre at jeg lærte om alle de store religionene, og ikke bare kristendom. Noe de selvsagt hadde helt rett i. Anonymkode: 79b68...8b3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #52 Del Skrevet 12. mai 2022 Jeg er født i 91, ateist og meldte meg selv ut av statskirken da jeg var 15. Jeg er har alltid vært tydelig på at jeg ikke tror på Gud eller er kristen. Allikevel opplevde jeg aldri KRL faget, julegudstjeneste o.l som problematisk. Det var jo ikke litt indoktrinering engang. Det var aldri noen som prøvde å overbevise oss om at dett e var sannheten. Nå som voksen, og fortsatt ateist, synes jeg det er latterlig med voksne mennesker som ikke vet hvorfor de feirer påskedagene og får fri i pinsen. Å lære om hva våre tradisjoner og vår kultur er bygget på er bare fornuftig, og en gudstjeneste er en interaktiv måte å lære det på. Akkurat som besøk i moské, synagoge o.l er det. Jeg forstår ikke de som velger å ta ut barna sine fra denne undervisningen, det er jo rett og slett å frata barna sine muligheten til å reflektere rundt tro, livssyn, kultur, hvordan dette nedarves osv. Man lærer ikke respekt og forståelse ved å se vekk og ikke sette seg inn i andre menneskers verden. Og så er det et minimum at de vet hvorfor de får fri flere ganger i året. Anonymkode: 6f10f...aca 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #53 Del Skrevet 12. mai 2022 Få være glade vi slipper å pugge hele Bibelen, slik man må med andre hellige bøker i visse religiøse land! Anonymkode: 9b542...41e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #54 Del Skrevet 12. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er født i 91, ateist og meldte meg selv ut av statskirken da jeg var 15. Jeg er har alltid vært tydelig på at jeg ikke tror på Gud eller er kristen. Allikevel opplevde jeg aldri KRL faget, julegudstjeneste o.l som problematisk. Det var jo ikke litt indoktrinering engang. Det var aldri noen som prøvde å overbevise oss om at dett e var sannheten. Nå som voksen, og fortsatt ateist, synes jeg det er latterlig med voksne mennesker som ikke vet hvorfor de feirer påskedagene og får fri i pinsen. Å lære om hva våre tradisjoner og vår kultur er bygget på er bare fornuftig, og en gudstjeneste er en interaktiv måte å lære det på. Akkurat som besøk i moské, synagoge o.l er det. Jeg forstår ikke de som velger å ta ut barna sine fra denne undervisningen, det er jo rett og slett å frata barna sine muligheten til å reflektere rundt tro, livssyn, kultur, hvordan dette nedarves osv. Man lærer ikke respekt og forståelse ved å se vekk og ikke sette seg inn i andre menneskers verden. Og så er det et minimum at de vet hvorfor de får fri flere ganger i året. Anonymkode: 6f10f...aca Helt enig. Anonymkode: 9f149...637 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiyo Skrevet 12. mai 2022 #55 Del Skrevet 12. mai 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Den gang var det kristendom. Nå er det fri sex (Pride), ateisme og globalisme ungene hjernevaskes inn i. Anonymkode: 1524b...ff3 Den må du forklare nærmere. På hvilken måte hjernevaskes ungene med fri sex og ateisme? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #56 Del Skrevet 12. mai 2022 Chiyo skrev (2 timer siden): Nei, vi HADDE statskirke. Vi har ikke statskirke nå. Vi er ikke et kristent land. Vi bor i et land hvor det bor mange kristne, men du får ikke tvinge din kristne identitet på meg. Nei takk. Vi har fortsatt en slags statskirke, ettersom den norske kirke fortsatt står som vår felles folkekirke i grunnloven, og vår kristne kulturarv er en del av norsk kultur. Så den ateistiske kristenhatende minoriteten må pent finne dere i at Norge er og forblir kristent. Chiyo skrev (2 timer siden): At offentlig skole tar barn med på forkynnelse. Det er problemet. De gjør ikke det, det er ingen forkynnelse i dette. Man kan også enkelt og greit si at man ikke vil og få slippe. Anonymkode: f87cd...529 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #57 Del Skrevet 12. mai 2022 Chiyo skrev (1 time siden): Den må du forklare nærmere. På hvilken måte hjernevaskes ungene med fri sex og ateisme? Hjernevasken begynner allerede i barnehagene med rosa kompetanse, hvor de indoktrineres om lgbt-ideologien. Merkelig nok hører man ingen kritikk om dette fra de som kritiserer kristendommen i skolen, så prinsippfastheten om nøytralitet stikker vist ikke så dypt hos de liberale ateistene. Anonymkode: f87cd...529 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiyo Skrevet 13. mai 2022 #58 Del Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): 1. Vi har fortsatt en slags statskirke, ettersom den norske kirke fortsatt står som vår felles folkekirke i grunnloven, og vår kristne kulturarv er en del av norsk kultur. Så den ateistiske kristenhatende minoriteten må pent finne dere i at Norge er og forblir kristent. 2. De gjør ikke det, det er ingen forkynnelse i dette. Man kan også enkelt og greit si at man ikke vil og få slippe. Anonymkode: f87cd...529 1. Nei. 2. Skoler tar barn til gudstjeneste. Forkynnelse er en del av gudstjeneste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiyo Skrevet 13. mai 2022 #59 Del Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Hjernevasken begynner allerede i barnehagene med rosa kompetanse, hvor de indoktrineres om lgbt-ideologien. Merkelig nok hører man ingen kritikk om dette fra de som kritiserer kristendommen i skolen, så prinsippfastheten om nøytralitet stikker vist ikke så dypt hos de liberale ateistene. Anonymkode: f87cd...529 Vet du hva Rosa kompetanse er? Har du noen gang vært med på undervisning om mangfold i samfunnet? Det kan ikke sammenlignes med kristenindoktrinering. Å informere barn om at det finnes mange ulike mennesker og familier er ikke hjernevasking. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #60 Del Skrevet 13. mai 2022 Naboen vår var prest og jeg gikk frivillig på søndagsskole hjemme hos dem hver eneste søndag på 80-tallet. Jeg finnes ikke kristen, men det var vanlig på den tiden🤷🏼♀️ Anonymkode: c1fcd...14c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå