Gå til innhold

Stengte butikker

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hei

Fant ut idag at butikkene er stengt. Jeg må handle mat. Kjøleskapet er helt tomt nå og har invitert gjester til middag. Når åpner butikkene igjen og hvorfor har dem valgt å stenge alle matbutikker idag?

Anonymkode: 2db8a...37b

Hva slags vås er dette??  Har du ikke fått med deg dette gjennom HELE barndommen din?  Det er helligdager nå, enten du liker det eller ikke. Detter så sløvt at jeg får ikke sagt det!

Anonymkode: c4b77...c42

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du vokst opp under en stein eller?

Anonymkode: 85760...1d5

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er jo ganske spesielt å stenge alle butikker på samme dag når det er ferie. Det er jo da de fleste går å handler, når de har fri

Ok, så ferien er kun for kontorrotter 

Og huff, skulle sende ungene på skole og barnehage i dag, men tror du jammen ikke at de frekkingene påberoper seg rett på Påskeferie de også. Makan 🤪

Men det er heldigvis noen som kan berge oss, for det er tivoli i mange byer, museer, restauranter, lekeland, badeland, søndagsåpne butikker....

Men vi butikkarbeidere får så klart se til å stå over ferier fremover og holde dørene åpne, burde vi ikke begynt med nattåpent også - sånn i tilfelle de som er ute på vift finner ut at de mangler noe i kjøleskapet 🥳

• Liker 1
  • Hjerte 1
Gjest Keikolina
Skrevet

Bunnpris og joker kan være åpne og sånne grønnsaksbutikker

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hva slags vås er dette??  Har du ikke fått med deg dette gjennom HELE barndommen din?  Det er helligdager nå, enten du liker det eller ikke. Detter så sløvt at jeg får ikke sagt det!

Anonymkode: c4b77...c42

Altså, har man vokst opp på et sted med søndagsåpen butikk er det ikke så enkelt når man brått flytter til et sted de ikke har det 😅 selv om jeg er helt enig i at det jo er noe alle burde vite at butikker er stengt i dag og hvorfor de er stengt.

Anonymkode: 18b6b...cb4

AnonymBruker
Skrevet
altflyter skrev (4 timer siden):

Morsom du 🙄

Det er åpent på lørdag.

Jeg snakket nettopp med faren min som ikke var klar over at butikkene er stengt idag 😉

Anonymkode: a3f15...461

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg snakket nettopp med faren min som ikke var klar over at butikkene er stengt idag 😉

Og det er et argument for? At faren din er uopplyst?

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
16 hours ago, AnonymBruker said:

Hei

Fant ut idag at butikkene er stengt. Jeg må handle mat. Kjøleskapet er helt tomt nå og har invitert gjester til middag. Når åpner butikkene igjen og hvorfor har dem valgt å stenge alle matbutikker idag?

Hvor lenge har du bodd i Norge? "Brustadbuer" er åpne

Anonymkode: f1734...975

AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (16 timer siden):

Norge er et kristent land

Nei. Vi har ikke statsreligion, og 80% av nordmenn er ikke kristne.

Riktignok henger det en del kristendom igjen i lover og tradisjoner fra da Norge var et kristent land.

Anonymkode: c3ee9...d56

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Riktignok henger det en del kristendom igjen i lover og tradisjoner fra da Norge var et kristent land.

Dette er ikke riktig, ca 65% er medlem av Den norske kirke

https://www.ssb.no/kultur-og-fritid/faktaside/religion

• Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig er dette troll, then again.. det er alltid en eller annen som er så bortreist og ikke har fått med seg at det er påske.

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg vil tro at du mener at 80% av nordmenn ikke er praktiserende kristne?

Dette er ikke riktig, ca 65% er medlem av Den norske kirke

https://www.ssb.no/kultur-og-fritid/faktaside/religion

Det at man er medlem av Den norske kirke betyr ikke at man er praktiserende kristen, det betyr bare at man en gang ble døpt inn der, og så har man ikke tatt et aktivt skritt for å melde seg ut. Jeg kjenner veldig mange som er i denne kategorien. ;)

Når det gjelder stengte butikker, så er det sånn det er og det er alltid noen som ikke får det med seg. De fleste overlever allikevel.

Skrevet

Vel, folk har forbløffende mange kristne skikker som en del av livet sitt til å være et "ikke-kristent" land, da...

De fleste døper ungene sine i kirken.

Det er et stort antall som konfirmerer tenåringene sine i kirken

De fleste feirer jul

Veldig mange gifter seg i kirken og lover gud og hvermann at de skal holde sammen livet ut

• Liker 1
Skrevet

Trodde det var allmenn kunnskap jeg at folk vet at butikker er stengt på røde dager. Det inkluderer skjærtorsdag, langfredag, 1 påskedag, 2 påskedag, 1 mai, Kristihimmelfartsdag, 17 mai, 1 pinsedag, 2 pinsedag, 1 juledag, 2 juledag. 1 påskedag og 1 pinsedag er alltid på søndag uansett, og Kristihimmelfart er på en torsdag alltid.

Å belage seg på søndagsåpen butikker vitner om dårlig planlegging.

AnonymBruker
Skrevet

Overrasker meg ikke at folk ikke vet hvorfor butikkene er stengt i påsken. Har to nevøer i 8. klasse, og de kan mer om buddhisme, hinduisme og islam enn om kristendom.

Inntil for noen år siden var det bare matbutikker som hadde åpent på påskeaften, og da ofte fra 9/10 til 13.

Anonymkode: d8a85...f21

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
altflyter skrev (17 timer siden):

Og det er et argument for? At faren din er uopplyst?

Jeeeez...glemte at kg er en humorløs plass..

Poenget var at det er fullt mulig at noen ikke har fått det med seg. At dagene går i surr for noen. At man ikke nødvendigvis er et troll selv om man spør om det Og så skulle jeg bare le litt av det og gjorde et dårlig forsøk på å lette stemningen litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...