Gå til innhold

Ønsket om ingen fotografering i kirken ble ikke overholdt - hadde dere reagert på dette?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da min mann og jeg giftet oss ønsket vi ikke at gjestene fotograferte oss under seremonien inne i kirken. Det ble informert om dette i forkant, slik at alle gjestene visste om det. Vi hadde leid inn en bryllupsfotograf og bildene hun tok både fra kirken og festen ble delt digitalt med alle gjestene etter bryllupet. At vi skulle dele bildene ble gjort kjent i forbindelse med invitasjonen, så alle var klar over det og flere sa de synes dette var en god løsning. Vi opprettet også en digital løsning der gjester selv kunne laste opp egne bilder fra festen om de ville.

Det første jeg ser da jeg kommer inn i kirken og starter å gå opp midtgangen, er en gjest fra min mann sin side som står med mobiltlf hevet foran seg og filmer og fotograferer meg mens jeg går. Jeg synes dette var ganske dårlig gjort, da det var det eneste vi bad om at gjestene ikke gjorde. Fotografering og filming etter kirken, og under festen var selvsagt helt greit.

I ettertid spurte min mann denne gjesten om det ble noen bra bilder, et hint om at han synes vi kunne få se de men dette vil hun ikke fordi bildene ikke ble noe bra i følge henne. Dette har jeg vanskelig for å tro på da vedkommende er utdannet innen fotografi og tar svært mange bilder på reiser,tilstelninger osv… Hun stod dessuten å fotograferte ganske lenge, så endel bilder må det ha blitt. 

Dette er ikke verdens undergang - jeg vet. Likevel ble jeg ganske irritert over det og jeg synes det er utrolig arrogant å stille som gjest i et bryllup, og gjøre den ene tingen brudeparet har bedt en om å ikke gjøre.. Noen andre som hadde reagert på en slik hendelse? 

Anonymkode: 836a5...103

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjort er gjort og spist er spist. Ut å nyt sola!

Anonymkode: e447f...71b

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var ikke greit, hadde åså reagert på det.

Anonymkode: 2fd65...876

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen vil bare ikke forstå det. Det samme skjedde med oss når vi skulle begrave lillebror, folk syntes det var gøy å filme oss som gråter og er så lei seg og la ut over sosiale medier. Dem fikk utrolig mye kjeft av meg etterpå og videoene ble slettet. 

Anonymkode: b192f...eda

• Liker 1
  • Hjerte 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kunne ikke folk ta bilder?? Er vel bare kjekt at de vil ha et minne fra dagen deres... For et problem. 

Anonymkode: 4dfcb...a50

• Liker 13
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette en greie? Hvorfor ikke la folk ta bilder? :klo:

Anonymkode: 4aa07...59c

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Noen vil bare ikke forstå det. Det samme skjedde med oss når vi skulle begrave lillebror, folk syntes det var gøy å filme oss som gråter og er så lei seg og la ut over sosiale medier. Dem fikk utrolig mye kjeft av meg etterpå og videoene ble slettet. 

Vet ikke om jeg synes din situasjon kan sammenlignes med TS sin. Hvem filmer i begravelser - aldri vært borti.

Synes det er veldig spesielt av deg TS å nekte andre å ta bilder inne i kirka

Anonymkode: 17541...070

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde skjønt det om denne personen ødela bildene til proff fotograf ved å stå i veien ved å ta bilder/filme dere. Hvis ikke så ser jeg ikke noe grunn til å lage noe styr ut av det i etterkant selv om fok ble instruert til å la være. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vet ikke om jeg synes din situasjon kan sammenlignes med TS sin. Hvem filmer i begravelser - aldri vært borti.

Joda mange gjør det. Hvis man ikke vil at noen skal ta bilde og informerer dem om det så må dem nok bare respektere det. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er dette en greie? Hvorfor ikke la folk ta bilder? :klo:

Anonymkode: 4aa07...59c

Jeg forstår det alkurat i kirken. Mye mer hyggelig å se ansiktene til gjestene og dele øyeblikket i real life enn å se inn i hundre mobilskjermer.

Men at en gjest filmet hadde jeg virkelig ikke brukt energi på. Get over it.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvorfor kunne ikke folk ta bilder?? Er vel bare kjekt at de vil ha et minne fra dagen deres... For et problem. 

Anonymkode: 4dfcb...a50

Vel i vårt bryllup var det kameranekt fordi vi ønsker ikke at folk skulle gå konstant rundt med mobilene sine. Spesielt i kirken, hvor fotografen tok fantastiske bilder som vi delte med alle. Disse bildene ville vært ødelagt hvis det satt masse folk og så på vielsen gjennom mobilene sine. Det er rett og slett frekt og en ukultur vi er blitt så vant til. 

Anonymkode: 909c8...007

• Liker 20
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, noen folk altså...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke spesielt i det hele tatt. Mange ønsker at gjestene skal følge med, og ikke surre rundt med mobilene sine. Det skaper bare uro. Det er mer spesielt å ikke respekterer andre sine ønsker. 

Anonymkode: 9c95f...99a

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi snakker her om én gjest som ikke overholdt dette. Kan hun ha glemt at dere ikke ønsket fotografering? Eller ikke lest invitasjonen godt nok? Ofte er det lenge mellom invitasjon og bryllupsdatoen. Jeg hadde ikke reagert på det. Det finnes viktigere ting å bruke tiden sin på en å irritere seg over en slik bagatell. 

Anonymkode: 0086d...80a

• Liker 14
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er spesielt å gnage på det så lengr etter

Anonymkode: 14505...226

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vi snakker her om én gjest som ikke overholdt dette. Kan hun ha glemt at dere ikke ønsket fotografering? Eller ikke lest invitasjonen godt nok? Ofte er det lenge mellom invitasjon og bryllupsdatoen. Jeg hadde ikke reagert på det. Det finnes viktigere ting å bruke tiden sin på en å irritere seg over en slik bagatell. 

Anonymkode: 0086d...80a

Dette er en person som er kjent for å gjøre som hun vil uansett, så vi tror ikke det.

ts

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MarianneE skrev (1 minutt siden):

Herregud, dette er en ikke-sak! Et menneske tok bilder. Du overlever nok. 

Det har jeg jo allerede skrevet i hovedinnlegget. Tråden handler jo ikke om det…

ts

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, noen folk altså...

Ikke spesielt i det hele tatt. Mange ønsker at gjestene skal følge med, og ikke surre rundt med mobilene sine. Det skaper bare uro. Det er mer spesielt å ikke respekterer andre sine ønsker. 

Anonymkode: 9c95f...99a

Nettop, vi ønsket at folk skulle være tilstede i øyeblikket den korte tiden vi var i kirken.

ts

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Forferdelig :(

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...