Gå til innhold

FOR MYE KAKE? - SVAR INNEN 15.04

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det for mye kake med en springform og en langpanne til 14-15 personer på påskeaften? Er det bedre med to springformer (ca. 16 kakestykker)? Skal bake i morgen, trenger svar fort.

Anonymkode: 1c5fb...5f1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei :)

Anonymkode: c74d2...89b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på hvor mange kakemonser det er det. Men jeg synes ikke det er for mye.

Anonymkode: 41587...28b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei absolutt ikke.

Vi har 9 personer i dag og hadde to runde kaker. En ostekake og en suksessterte.

En halv ostekake igjen, og ett stykke suksessterte

Anonymkode: dacab...2f5

• Liker 1
Skrevet

For mye kake?? Skjønner ikke spørsmålet There's no such thing.

• Liker 10
Skrevet

syns ikke det er for mye! :)

AnonymBruker
Skrevet

Oki, enstemmig vedtatt, da blir det en i springform og en i langpanne :)

Hilsen ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du lager for mye er det mange kaker som fint kan fryses. For lite kaker er vanskeligere å gjøre noe med, selv om du selvfølgelig alltid kan ha noe is på lur.

Anonymkode: cd94b...c00

AnonymBruker
Skrevet

Ikke for mye, men synes det er litt lite. En langpannekake er ca 16-20 stykker, en springform er ca 8. Dvs det er ikke nok til at alle får smake begge, og ikke nok til at alle får to stykker. 

Anonymkode: 63e11...82e

• Liker 6
Skrevet

Blir aldri for mye kake😁 Bedre med for mye enn for lite, da kan man eventuelt kose seg litt med restene senere.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ikke for mye, men synes det er litt lite. En langpannekake er ca 16-20 stykker, en springform er ca 8. Dvs det er ikke nok til at alle får smake begge, og ikke nok til at alle får to stykker. 

Må man beregne to stykker på alle da? Selv spiser jeg ett (stort) stykke.

Hilsen ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Om man ikke skjærer store stykker holder en langpanne til mye mer enn 16-20 kakestykker. Et Google søk viser at de fleste regner med rundt 30 stk på en langpanne. Jeg lagde nettopp kake i en liten langpanne og fikk vel 16-20 kakestykker. Og den lille holdt i massevis til 7 personer. 

Når der gjelder rundform mener jeg antall kommer an på hvor mektig kaken er. 
Jeg mener at der TS beregner er mer enn nok, men TS, det bør være slik at slle kan smake på begge. Langpannen kan du gjerne kutte opp i kakestykker å servere slik. 

Skrevet

Jeg syns også det høres litt lite ut, kanskje du kan supplere med noe gjærbakst?

• Liker 3
Skrevet

Det er ikke for mye, tvert i mot synes jeg kanskje det er litt lite. Jeg ville bakt en kake til eller noe gjærbakst. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

For mye kake? Forstår ikke konseptet.

Anonymkode: a0cc8...17c

AnonymBruker
Skrevet

Hvis man tar utgangspunkt i at det ikke vil være noen store kakemonser der, så går det kanskje greit med den mengden. Men jeg synes det hørtes litt lite ut😅

Anonymkode: 43c7a...647

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Er det for mye kake med en springform og en langpanne til 14-15 personer på påskeaften? Er det bedre med to springformer (ca. 16 kakestykker)? Skal bake i morgen, trenger svar fort.

Nei, det blir jo kun to stk pr pers.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...