Gå til innhold

Anniken Jørgensen

Aleksandraa

Anbefalte innlegg

Gjest Jegskulleønskeat
37 minutter siden, Stjernekikkeren skrev:

Leste den artikkelen om at han Simen vil ha boken stoppet, forlaget sier at "de vil kjempe for at Anniken skal få fortelle sin unike historie og samtidig nå ut et viktig budskap ( eller noe sånt) til unge og deres foreldre om hvordan det er å være ung i dag". Så de antar at dagens unge kommer til å grave seg ned i drit og sutre resten av livet, og boka rettferdiggjør det? Hvordan skal den ellers hjelpe, om ikke være en oppskrift på hvordan bli en selvsentrert, egoistisk grineunge?

Hvilket budskap?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Jegskulleønskeat skrev:

Hvilket budskap?

Bra jeg skrev "eller noe sånt", her er uttalelsen jeg ikke linket til i mitt innlegg.

"Vi vil fortsette å kjempe for Annikens rett til å fortelle sin unike personlige historie, som er nyttig for alle unge og foreldre som trenger å vite hvordan det er å være ung i dag, sier forelegger Alexander Elguren i pressemeldingen." Jeg tolker det som at de mener den boken er svaret på alt unge føler i dag og helt uunnværlig. 

https://www.dagbladet.no/kjendis/prover-a-stoppe-anniken-jorgensens-bok---onsker-ikke-a-vaere-en-del-av-den/70276528

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat
40 minutter siden, gjestgitt skrev:

Jeg klarer ikke å ha sympati for Annijor, hun er så arrogant. Hun takler hverken kritikk for  hennes elendig annonsemerking eller kritikk for boken hennes. Meg, meg, meg, meg...må være slitsomt å forholde seg til henne.

Hvem er dyktige på å takle kritikk når det kommer til å få kritikk på en bok der man utleverer følelseslivet sitt? Jeg vil tippe at hun føler seg sårbar og utlevert selv om det er noe hun har valgt helt selv 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Jegskulleønskeat skrev:

Hvem er dyktige på å takle kritikk når det kommer til å få kritikk på en bok der man utleverer følelseslivet sitt? Jeg vil tippe at hun føler seg sårbar og utlevert selv om det er noe hun har valgt helt selv 

Er ikke bare den boken, dessverre, er hennes røde tråd gjennom blogglivet, ikke ta til seg kritikk.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat
2 minutter siden, Stjernekikkeren skrev:

Bra jeg skrev "eller noe sånt", her er uttalelsen jeg ikke linket til i mitt innlegg.

"Vi vil fortsette å kjempe for Annikens rett til å fortelle sin unike personlige historie, som er nyttig for alle unge og foreldre som trenger å vite hvordan det er å være ung i dag, sier forelegger Alexander Elguren i pressemeldingen." Jeg tolker det som at de mener den boken er svaret på alt unge føler i dag og helt uunnværlig. 

https://www.dagbladet.no/kjendis/prover-a-stoppe-anniken-jorgensens-bok---onsker-ikke-a-vaere-en-del-av-den/70276528

Historien er unik ja, dvs vi har alle en historie. Men at boka er et fasitsvar på hvordan unge idag har det, er jo direkte feil. Det er ikke en fasit. Jeg hadde det ikke slik f.eks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Jegskulleønskeat skrev:

Ingen syns vel sånt er gøy, men hun burde tatt det på en annen måte. Ikke gå på personen. Fint hun føler seg sårbar og utlevert. Det er konsekvenser her i livet også. Håper bare hun lærer av det. For jeg unner henne et bedre liv, men selv hun må lære.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, xemiliex skrev:

Det er altså ikke antall setninger dette handler om, men hva de inneholder. Selv unnskylder hun seg med at den krenkende omtalen bare er en bisetning, som om det har noe som helst relevans for saken.  

Jeg er enig i at setningen kunne vært utelatt, men jeg syns også Broiler-fyren overdramatiserer voldsomt. For det første er det veldig lenge siden, for det andre er han kjent og dette er gammelt nytt og for det tredje er det ubetydelig både for boken og ellers. 

De fleste har vel fått spredd et usant rykte seg selv uten at man går til sak mot de som har sagt det av den grunn, og den risikoen er selvsagt betraktelig økt når man er kjent. At man likevel velger å være utro på tross av det (om det nå stemmer), får stå for hans regning (etter min mening) - men dette er jo noe folk har snakket om i årevis så det er jo ikke en "sjokkerende verdensnyhet" som ble avslørt i boken, akkurat. 

Ifht. ego kan man vel trekke visse paralleller både til han og Anniken. De har gjerne litt mye av det begge to ;)

1 time siden, marie_82 skrev:

Hvis jeg hadde hatt en eks/sommerflørt som fortsatt etter flere år var så besatt og sår så hadde jeg faktisk vært redd han, og folk ville tenke at han er farlig og truende til å skade. Men fordi hun er en søt og skjør jente så har hun det bare vondt og trenger omtanke og støtte.. 

Enig! Jeg syns boken var velformulert (mesteparten av den) og hun skriver vakkert, men med en gang man kommer på hva det er hun faktisk skriver om går det kaldt nedover ryggen på en. Skremmende lesning!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev:

Hun takler kritikk særdeles dårlig, til tross for hun stikker nesen frem og lever av å eksponere seg selv. Velger man å publisere noe for offentligheten så må man da akseptere at ikke alle vil like det. Hun gikk jo helst av hengslene i debatten på tv. Ydmykhet kommer man langt med.

Endret av gjestgitt
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat
På 3.10.2018 den 2.29, gjestgitt skrev:

Hun takler kritikk særdeles dårlig, til tross for hun stikker nesen frem og lever av å eksponere seg selv. Velger man å publisere noe for offentligheten så må man da akseptere at ikke alle vil like det. Hun gikk jo helst av hengslene i debatten på tv. Ydmykhet kommer man langt med.

likevel så klarer jeg ikke se noe annet enn at hun var i en presset situasjon og ble lei seg og stresset. 

Endret av Jegskulleønskeat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest formula
8 timer siden, gjestgitt skrev:

Velger man å publisere noe for offentligheten så må man da akseptere at ikke alle vil like det.

Dette har jeg inntrykk av at bloggere generelt sliter med. De har store problemer med å takle kritikk, og går da i forsvar. Selv begrunnet og rettmessig kritikk er urettferdig, ja "hat" faktisk, og kritikeren blir gjerne til et nettroll. Tenker at her har både Anniken og flere en jobb å gjøre - å gå i seg selv, akseptere at ikke alle er enige med dem, enten det gjelder blogginnlegg eller bøker. Og forstå at ikke alle elsker dem uansett hva de vrenger ut av seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat
20 minutter siden, formula skrev:

Dette har jeg inntrykk av at bloggere generelt sliter med. De har store problemer med å takle kritikk, og går da i forsvar. Selv begrunnet og rettmessig kritikk er urettferdig, ja "hat" faktisk, og kritikeren blir gjerne til et nettroll. Tenker at her har både Anniken og flere en jobb å gjøre - å gå i seg selv, akseptere at ikke alle er enige med dem, enten det gjelder blogginnlegg eller bøker. Og forstå at ikke alle elsker dem uansett hva de vrenger ut av seg.

Helt enig! Jeg tror det er slik det blir sagt, "bloggere er generelt usikre mennesker som higer etter bekreftelse, anerkjennelse og beundring". Om de ikke da får det de leter etter så blir de lei seg, sinte eller går i forsvar. Det finnes tre helt grunnleggende forsvarsmekanismer. Freeze, som er å kanskje stoppe opp og bli lei seg. Fight som er å gå til angrep. Og flight som handler om å flykte, om å ignorere kritikken 

Helt naturlig når mennesker ikke føler seg forstått. At det er naturlig betyr ikke at det er riktig. Selvsagt hadde det vært bedre å håndtere det på en annen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jegskulleønskeat skrev:

Helt enig! Jeg tror det er slik det blir sagt, "bloggere er generelt usikre mennesker som higer etter bekreftelse, anerkjennelse og beundring". Om de ikke da får det de leter etter så blir de lei seg, sinte eller går i forsvar. Det finnes tre helt grunnleggende forsvarsmekanismer. Freeze, som er å kanskje stoppe opp og bli lei seg. Fight som er å gå til angrep. Og flight som handler om å flykte, om å ignorere kritikken 

Helt naturlig når mennesker ikke føler seg forstått. At det er naturlig betyr ikke at det er riktig. Selvsagt hadde det vært bedre å håndtere det på en annen måte.

Og lager gråtevideoer når noen er uenig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utfordringen for de aller fleste influencere/bloggere er at de er sin egen merkevare og er dermed knyttet direkte til alt de gjør kontra en bedrift som en "kan gjemme seg bak". Når mennesket blir merkevaren føler en seg ofte angrepet og kritisert, husk det skrevne ord kan feiltolkes veldig lett, ref alle kommentarer de lever med daglig. De ikke så hyggelige som er daglig kost for dem alle sammen.

Jeg tenker at de fleste som lever av å være sin egen merkevare bør få litt opplæring i å faktisk lese ting riktig. Jobbe med å ikke ta ting personlig men ser jo at flere av dem sliter med dette, Annijor inkludert. Det kan jeg faktisk forstå. De er personlige og tidvis veldig private, som gjør de til enkle ofre for dem som kanskje ikke liker åpent snakk om følelser etc. Ikke forstår formen, rett og slett. 

Det er lett å være kritisk til det. Vi bør jobbe for å se begge sider, tenker jeg

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Klodrian
11 timer siden, masekopp skrev:

Jeg er enig i at setningen kunne vært utelatt, men jeg syns også Broiler-fyren overdramatiserer voldsomt. For det første er det veldig lenge siden, for det andre er han kjent og dette er gammelt nytt og for det tredje er det ubetydelig både for boken og ellers. 

De fleste har vel fått spredd et usant rykte seg selv uten at man går til sak mot de som har sagt det av den grunn, og den risikoen er selvsagt betraktelig økt når man er kjent. At man likevel velger å være utro på tross av det (om det nå stemmer), får stå for hans regning (etter min mening) - men dette er jo noe folk har snakket om i årevis så det er jo ikke en "sjokkerende verdensnyhet" som ble avslørt i boken, akkurat. 

Ifht. ego kan man vel trekke visse paralleller både til han og Anniken. De har gjerne litt mye av det begge to ;)

Enig! Jeg syns boken var velformulert (mesteparten av den) og hun skriver vakkert, men med en gang man kommer på hva det er hun faktisk skriver om går det kaldt nedover ryggen på en. Skremmende lesning!

Slik jeg ser det, så spiller det ingen rolle hva hun har skrevet eller hvem hun har skrevet om, men at hun har skrevet ting som omhandler en annen uten å ha fått klarering fra vedkommende det gjelder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat
13 minutter siden, Klodrian skrev:

Slik jeg ser det, så spiller det ingen rolle hva hun har skrevet eller hvem hun har skrevet om, men at hun har skrevet ting som omhandler en annen uten å ha fått klarering fra vedkommende det gjelder. 

Og det er faktisk ulovlig. Hadde ikke selv gått til retten, men det er absolutt ulovlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Jegskulleønskeat
På 3.10.2018 den 12.58, Marist skrev:

Og lager gråtevideoer når noen er uenig.

Ja, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev:

Ja, noe så kleint. Hvem liker å få kameraer trøkt oppi hodet når man gråter? Jeg vil helst ikke bli sett i de øyeblikkene.

Det selger. Og appellerer til fjortisskaren som hyller de fram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat
På 3.10.2018 den 15.55, Marist skrev:

Det selger. Og appellerer til fjortisskaren som hyller de fram.

Absolutt, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes hun har en kul stil, men det irriterer meg grenseløst mye at hun hele tiden har kalt seg en gammel sjel.

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...