Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 28. mars 2019 #1581 Del Skrevet 28. mars 2019 3 minutter siden, The Zapper skrev: Generelt syntes jeg det var en ganske god og nyansert debatt. Bortsett fra Anniken så var det et bra sammensatt panel med både folk som har slitt og en psykolog. Gode problemstillinger. Blant annet dukket spørsmålet "Kan du ikke bare ta deg sammen?" opp og ble ganske konstruktivt drøftet. Det samme med det at det er blitt "mote" å stå fram med psykiske problemer. For eksempel kjendiser som står fram med den dårlige psyken når et nytt album skal lanseres. Psykologen Peder Kjøs stilte også opp sammen med sønnen sin som fortalte om sine problemer, men her skjedde det litt i bakgrunnen hjemme så jeg fikk ikke med meg alt. Alt i alt en bra diskusjon der folk stort sett snakket sammen for å forstå istedet for å vinne debatten. Vel verdt å få med seg. Ondt Blod gjorde også en bra Ramones-cover. Ja, synes også det var en svært interresant debatt. Samtidig synes jeg den var litt nedlatende når det kom til «kan man ikke bare skjerpe seg?»- debatten. Selvsagt kan man ikke bare skjerpe seg. Å oppsøke terapi, medisiner og aktivt jobbe for bedring er det man må gjøre. Det er å ta ansvar. Jeg likte det som ble sagt, «det er ikke min feil, men det er mitt ansvar». 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest no. 72 Skrevet 28. mars 2019 #1582 Del Skrevet 28. mars 2019 Jeg har ikke fått med meg dette med plagiat før jeg leste bloggen til Asti i dag, men kan ikke si jeg er sjokkert. Ikke noe overrasker meg når det gjelder Panta forlag. De virker særdeles useriøse. Ikke nok med at de ikke klarer å innhente samtykke fra alle berørte parter, men de klarer ikke å sjekke utgivelser for plagiat heller. Siste ut er boken til AB som også inneholder en rekke påstander og utklipp, uten en eneste henvisning til kilde. Nå skal denne utgivelsen for retten også. Lurer på hva forlagsbransjen tenker om at de får inn så useriøse forlag som Panta? Hadde jeg vært forfatter hadde jeg aldri ville gitt ut noe der. Det oser useriøsitet, for å si det sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eveliina Skrevet 28. mars 2019 #1583 Del Skrevet 28. mars 2019 En ting skal Anniken tross alt ha skryt for oppi dette - hun har tillatt også sterkt kritiske kommentarer i kommentarfeltet sitt Det er jaggu ingen selvfølge i disse dager, når så mange enten siler ut bare hjerter og enhjørninger, eller stenger kommentarfeltet helt. https://annijor.no/kjaere-vg/ 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Zapper Skrevet 29. mars 2019 #1584 Del Skrevet 29. mars 2019 18 hours ago, Kjærlighetsbarn98 said: Ja, synes også det var en svært interresant debatt. Samtidig synes jeg den var litt nedlatende når det kom til «kan man ikke bare skjerpe seg?»- debatten. Selvsagt kan man ikke bare skjerpe seg. Å oppsøke terapi, medisiner og aktivt jobbe for bedring er det man må gjøre. Det er å ta ansvar. Jeg likte det som ble sagt, «det er ikke min feil, men det er mitt ansvar». 🙂 Enig i at "kan man ikke bare skjerpe seg" er nedlatende, det er også en ganske ignorant holdning. Den er også med til å bidra til at personer med psykiske lidelser holder lidelsene for seg selv og ikke oppsøker hjelp. Dessverre er det en holdning som finnes og da tenker jeg at det er bra at den tas opp og man tar et oppgjør med den. Jeg har tenkt litt på det siden i går. De burde kanskje ha tatt et en litt sterkere avstand fra "kan du ikke bare skjerpe deg"-holdningen. Konklusjonen var vel noe sånt som at det kan fungere for noen uten at det ble framhevet hvor destruktiv den kan være for veldig mange. Godt sitat ja 🙂 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eveliina Skrevet 29. mars 2019 #1585 Del Skrevet 29. mars 2019 VG-saken er her, og er nok langt mer balansert enn Anniken frykter. Den har også uttalelser fra en Dr juris Olav Torvund ved Universitetet i Oslo, som mener at dette ikke er noen klar plagiat-sak. Panta forlag derimot, er seg selv lik https://www.vg.no/rampelys/i/EWxoMo/influencer-anniken-annijor-joergensen-beskyldes-for-plagiat?utm_source=vgfront&utm_content=row-1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hennessy Skrevet 30. mars 2019 #1586 Del Skrevet 30. mars 2019 Da jeg leste boken reagerte jeg på utrolig mye dårlig og grammatisk feil engelsk. Ble mest satt ut av at forlaget ikke hadde rettet opp i det. Overrasker meg egentlig ikke at de ikke har oppdaget plagiat når man nesten kan lure på om de i det hele tatt leste gjennom boken før utgivelse. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 30. mars 2019 #1587 Del Skrevet 30. mars 2019 Akkurat nå, hennessy skrev: Da jeg leste boken reagerte jeg på utrolig mye dårlig og grammatisk feil engelsk. Ble mest satt ut av at forlaget ikke hadde rettet opp i det. Overrasker meg egentlig ikke at de ikke har oppdaget plagiat når man nesten kan lure på om de i det hele tatt leste gjennom boken før utgivelse. Skrev hun engelsk i boka? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Justsaying Skrevet 30. mars 2019 #1588 Del Skrevet 30. mars 2019 At Vg gjør dette til en forsidesak, mens Det Glade hjem sitter og spiser popkorn uten å ha kreditert noen av de hun har kopiert er meg et mysterium. Ikke at det er greit av Anikken å ikke kreditere Taplin, men det er ikke akkurat den største kriminelle handlingen-virker mer som en ærlig tabbe og neppe gjort med hensikt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neiognei Skrevet 30. mars 2019 #1589 Del Skrevet 30. mars 2019 (endret) 3 timer siden, Justsaying skrev: At Vg gjør dette til en forsidesak, mens Det Glade hjem sitter og spiser popkorn uten å ha kreditert noen av de hun har kopiert er meg et mysterium. Ikke at det er greit av Anikken å ikke kreditere Taplin, men det er ikke akkurat den største kriminelle handlingen-virker mer som en ærlig tabbe og neppe gjort med hensikt. Det Glade hjem er da virkelig ingen toppblogger. Skulle VG tatt tak i henne, mener du? Anniken ødelegger for seg selv ved å utelukkende syte og leke offer hver gang hun blir tatt i å gjøre noe galt, isteden for å bare si "sorry, jeg dumma meg ut". Er ikke synd på henne. Er vel ikke snakk om at hun skal få noe stor fæl straff for dette, så ser ikke helt hva "store kriminelle handlinger" har med saken å gjøre? Endret 30. mars 2019 av neiognei 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Justsaying Skrevet 30. mars 2019 #1590 Del Skrevet 30. mars 2019 4 minutter siden, neiognei skrev: Det Glade hjem er da virkelig ingen toppblogger. Skulle VG tatt tak i henne, mener du? Anniken ødelegger for seg selv ved å utelukkende syte og leke offer hver gang hun blir tatt i å gjøre noe galt, isteden for å bare si "sorry, jeg dumma meg ut". Er ikke synd på henne. Er vel ikke snakk om at hun skal få noe stor fæl straff for dette, så ser ikke helt hva "store kriminelle handlinger" har med saken å gjøre? Det var det som var poenget, det er en ikke-sak som får mer omtale enn nødvendig. Og ja, en blogger-uavhengig av listestatus, som gjengir andres innlegg uten å bli omtalt er mer å fokusere på enn en quote som her. Annijor har jo sagt det var dumt av henne å ikke sjekke om dette var en random quote? Eller er dette en sånn unnskyldning som ikke godtas? Må den være bedre,høyere og helst skrives i Bold fet kursiv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eveliina Skrevet 30. mars 2019 #1591 Del Skrevet 30. mars 2019 Altså, anklager om plagiat er ingen liten ikke-sak. Det er faktisk alvorlig. Noe som nok også er grunnen til at VG sørger for å gjøre artikkelen såpass balansert - det er ikke en typisk ensidig 'blogger-sak'. Om det virkelig er plagiat, så holder det faktisk ikke å si unnskyld. Det vil kunne bli erstatningssak for brudd på åndsverksloven. Bøker er blitt trukket tilbake før, av slike grunner. Forlaget har som utgiver også plikter her. Det er ingenting som heter 'random quote' i forleggerbransjen. Dette er noe de skulle ha skaffet referanse på, som del av sin jobb med å tilrettelegge boka. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lulus Skrevet 30. mars 2019 #1592 Del Skrevet 30. mars 2019 Skjønner ikke hvorfor flere bloggere lar foreldre drive med forsvarstaler på deres vegne.. Moren til Anniken sin kommentar under saken på VG 🙈 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Røkelse Skrevet 30. mars 2019 #1593 Del Skrevet 30. mars 2019 2 timer siden, lulus skrev: Skjønner ikke hvorfor flere bloggere lar foreldre drive med forsvarstaler på deres vegne.. Moren til Anniken sin kommentar under saken på VG 🙈 Hvilke kommentar? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lulus Skrevet 31. mars 2019 #1594 Del Skrevet 31. mars 2019 6 timer siden, Røkelse skrev: Hvilke kommentar? Den er fjernet nå ser jeg. Godt er det for Anniken. Det var en lang triade mot VG og alle andre som kommer med tullete og meningsløs kritikk mot henne som bare er 22 år og nå sover dårlig pga dette. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 31. mars 2019 #1595 Del Skrevet 31. mars 2019 Jeg aner egentlig ikke hvordan et forlag jobber. Men dette her burde vel vært enkelt å unngå: "Er diktene og quotene dine egne Anniken?" "Jeg har blitt inspirert av noe på nettet, men husker ikke hvor" "Da må vi søke og finne ut hvem som har skrevet det du ble inspirert av, så vi kan kreditere vedkommende " *google* - også så hyggelige Panta fremstår i media. .. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eveliina Skrevet 31. mars 2019 #1596 Del Skrevet 31. mars 2019 1 time siden, Isild skrev: - også så hyggelige Panta fremstår i media. .. Ja, ikke sant... Det er helt vanlig praksis at rettighetshavere som har fått sine verk misbrukt sender en faktura. Det kunne f.eks en annen i stallen deres, Anne Brith, fortalt dem. https://www.dagbladet.no/kultur/bloggerne-anne-brith-har-tjent-240-000-kroner-pa-dette-bildet/69768758 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hennessy Skrevet 1. april 2019 #1597 Del Skrevet 1. april 2019 På 30.3.2019 den 2.40, Kjærlighetsbarn98 skrev: Skrev hun engelsk i boka? Ja, hun brukte en god del setninger og sitat på engelsk gjennom hele boken. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vidamarie Skrevet 1. april 2019 #1598 Del Skrevet 1. april 2019 På 29.3.2019 den 10.37, The Zapper skrev: Enig i at "kan man ikke bare skjerpe seg" er nedlatende, det er også en ganske ignorant holdning. Det jeg forstod med den setningen var at "alle" kjendisene og bloggerne som sier de har angst, og som i bunn og grunn bare opplever stress og nedturer, bør man kunne si "skjerp deg" til. Dette er livet. Man trenger ikke legge seg ned og grave seg under dynen fordi livet innimellom er kjipt. At "skjerp deg" ikke nødvendigvis var til de som virkelig sliter med angst, diagnosen(!!) angst. 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gul_gul Skrevet 2. april 2019 #1599 Del Skrevet 2. april 2019 (endret) 7 hours ago, Vidamarie said: Det jeg forstod med den setningen var at "alle" kjendisene og bloggerne som sier de har angst, og som i bunn og grunn bare opplever stress og nedturer, bør man kunne si "skjerp deg" til. Dette er livet. Man trenger ikke legge seg ned og grave seg under dynen fordi livet innimellom er kjipt. At "skjerp deg" ikke nødvendigvis var til de som virkelig sliter med angst, diagnosen(!!) angst. Som jeg oppfattet det konkluderte de ikke med at "ja, det er bare å skjerpe seg" ut av alvorlig depresjon. Det ble diskutert (er det bare å skjerpe seg?) fordi Morten Hegseths mann hadde reagert på den måten første gangen han (Hegseth) hadde nevnt han slet med vinterdepresjon. Han den andre mannlige gjest avviste at man kan "skjerpe seg" ut av alvorlig depresjon, og det var resten av dem enig i. (Det var underforstått at Hegseth ikke slet med alvorlig vinterdepresjon). Men dét de kom frem til i denne delen av diskusjonen, var at der er et grann av sannhet i at man kan "skjerpe seg", dvs. hjelpe seg selv på vei ved å ta tak i seg selv. En annen del av diskusjonen var (akkurat som du sier) at livet innimellom er kjipt, men det er ikke det samme som at man har depresjon, angst, osv. Endret 2. april 2019 av Gul_gul Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 2. april 2019 #1600 Del Skrevet 2. april 2019 På 31.3.2019 den 7.35, lulus skrev: Den er fjernet nå ser jeg. Godt er det for Anniken. Det var en lang triade mot VG og alle andre som kommer med tullete og meningsløs kritikk mot henne som bare er 22 år og nå sover dårlig pga dette. Hun forsvarer stadig seg selv med at hun bare er 22 år. Bare? Ikke 15, men 22. Hun er jo voksen! 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå