Gå til innhold

Anniken Jørgensen

Aleksandraa

Anbefalte innlegg

Denne ramla eg over på nett i dag, eit innspel om «bloggerforfatterne»

« Debutforfatteren var tydelig ingen hvemsomhelst, men en sentral norsk blogger, fullsponset med klær, skjønnhetsprodukter og sikkert både opplevelser og ferier, fotografert stående, gående, sittende og liggende i det ene portrettet dusere enn det andre, i en blogg som ellers består korte, dagboklignende innlegg gruppert under emneknagger som «outfit», «trening» og «livet».»

(Usikker på om den ligg bak betalingsmur)

https://www.dagsavisen.no/nyemeninger/bokbloggbølgen-slår-over-landet-1.1243068

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 minutter siden, inox skrev:

Stresset på seg magesår? Jeg mener da at de gikk bort fra denne teorien for lenge siden? Det er en bakterie som forårsaker magesår, eller det kan forårsakes av ulike medikamenter, særlig ved langvarig bruk. Man er også lettere disponert hvis man har blodtype 0, av en eller annen grunn. Står ingenting om stress som årsak noe sted, det er bare å lese i medisinske leksikon og legetidsskrifter på nettet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Brielle skrev:

Stresset på seg magesår? Jeg mener da at de gikk bort fra denne teorien for lenge siden? Det er en bakterie som forårsaker magesår, eller det kan forårsakes av ulike medikamenter, særlig ved langvarig bruk. Man er også lettere disponert hvis man har blodtype 0, av en eller annen grunn. Står ingenting om stress som årsak noe sted, det er bare å lese i medisinske leksikon og legetidsskrifter på nettet. 

Om man har bakteriene i kroppen så kan stress utløse magesår. Står i lærebøkene på sykepleien ihvertfall.

Stress i seg selv kan ikke gi magesår, men det kan være en utløsende faktor. Samme gjelder en rekke andre sykdommer og tilstander. 

😛

Endret av neiognei
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kjærlighetsbarn98
51 minutter siden, Brielle skrev:

Hufff fikk vondt av henne jeg. Hvis hun har fått magesår, så er dette psykosomatisk og handler ikke om å være skjør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Hufff fikk vondt av henne jeg. Hvis hun har fått magesår, så er dette psykosomatisk og handler ikke om å være skjør. 

Det er nok bare en talemåte.

"Er så stressa at jeg kommer til å få magesår!"

Feks.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Brielle skrev:

Hun sa på instastory for noen dager siden at magesåret kom av en kombinasjon av antibiotikakur og stress. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
Akkurat nå, J.. skrev:

Det er nok bare en talemåte.

"Er så stressa at jeg kommer til å få magesår!"

Feks.

Ja kanskje, men jeg kan sette meg inn i situasjonen hennes. Hun har gjort seg svært sårbar med bokprosjekter, og blir nesten utelukkende møtt med kritikk. Jeg skjønner godt at hun tolker det som personangrep, for mye av denne informasjonen er så sensitiv så sensitiv at det må føles som å bli spyttet på følelsene, tankene og situasjonene hun har vært i. Jeg forstår at hun reagerer selv om kritikerne ikke kritiserer det hun har vært gjennom, men eksponeringen av andre. Er selvsagt enig i at det ikke var greit å utlevere andre, men synes det var veldig dramatisk å anmelde noen for en setning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, neiognei skrev:

Om man har bakteriene i kroppen så kan stress utløse magesår. Står i lærebøkene på sykepleien ihvertfall.

Stress i seg selv kan ikke gi magesår, men det kan være en utløsende faktor. Samme gjelder en rekke andre sykdommer og tilstander. 

😛

Skjønner, takk 👍🏻 Ja det gir jo mening 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Jeg klarer ikke å ha sympati med henne. Hun har har valgt veien selv. Hun har skrevet en bok som fikk helt legitim kritikk. Utenfor bloggbobla er det faktisk en verden der du må tåle å få negative tilbakemeldinger på det du gjør. Profesjonelle folk som har det som jobb å vurdere det du leverer. Er hun virkelig så bortskjemt av den nesegruse beundringen som leserne hennes overøser henne med at hun helt har mistet forståelsen for hvordan det er å leve i den virkelige verden? 

Det der offerkortet som bloggerne trekker hver gang de blir kritisert, det er fullstendig oppbrukt.

Endret av CecilieX
Ufullstendig setning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AntiBullshit skrev:

Hun sa på instastory for noen dager siden at magesåret kom av en kombinasjon av antibiotikakur og stress. 

Men antibiotika står ikke på listen over medisiner som gir magesår, heller tvert i mot, står at det skal hjelpe? 🤔 Mener ikke å kverulere her altså, og jeg er verken lege eller sykepleier, bare en som oppriktig lurer på dette her og i tillegg har mistet tilliten til x antall bloggere 😛 Det er jo også mulig at hun har tatt Ibux eller naproxen da, for betennelsesdempende kan forårsake det, og så tror hun at det er grunnet antibiotikaen at hun har fått det ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, CecilieX skrev:

Jeg klarer ikke å ha sympati med henne. Hun har har valgt veien selv. Hun har skrevet en bok som fikk helt legitim kritikk. Utenfor bloggbobla er det faktisk en verden der du må tåle å få negative tilbakemeldinger på det du gjør. Profesjonelle folk som har det som jobb å vurdere det du leverer. Er hun virkelig så bortskjemt av den nesegruse beundringen som leserne hennes at hun helt har mistet forståelsen for hvordan det er å leve i den virkelige verden? 

Det der offerkortet som bloggerne trekker hver gang de blir kritisert, det er fullstendig oppbrukt.

Og der sa du det! 👏🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Kjærlighetsbarn98
21 minutter siden, TheBookofSorrow skrev:

Anniken må være den mest usympatiske og selvopptatte bloggereni  i dette landet?

Hvorfor det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TheBookofSorrow
Akkurat nå, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Hvorfor det?

Fordi hun har denne holdningen om at hun er så mye viktigere enn andre, skal kun ha det beste av det beste, og bryr seg ikke om at hun er nedlatende mot andre i all offentlighet. Det er i hvert fall det inntrykket jeg har av henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Ja kanskje, men jeg kan sette meg inn i situasjonen hennes. Hun har gjort seg svært sårbar med bokprosjekter, og blir nesten utelukkende møtt med kritikk. Jeg skjønner godt at hun tolker det som personangrep, for mye av denne informasjonen er så sensitiv så sensitiv at det må føles som å bli spyttet på følelsene, tankene og situasjonene hun har vært i. Jeg forstår at hun reagerer selv om kritikerne ikke kritiserer det hun har vært gjennom, men eksponeringen av andre. Er selvsagt enig i at det ikke var greit å utlevere andre, men synes det var veldig dramatisk å anmelde noen for en setning. 

Det hjelper ikke at det "bare var en settning",når den ene settningen setter vedkommendes navn og ryktet i ett dårlig lys,altså æreskrenkelse.

Ser ingen grunn til at hun ikke skal "straffes" (måtte endre nye oppslag av boken) for noe som faktisk ikke er lov å gjøre pr norsk lov.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
1 minutt siden, J.. skrev:

Det hjelper ikke at det "bare var en settning",når den ene settningen setter vedkommendes navn og ryktet i ett dårlig lys,altså æreskrenkelse.

Ser ingen grunn til at hun ikke skal "straffes" (måtte endre nye oppslag av boken) for noe som faktisk ikke er lov å gjøre pr norsk lov.

Synes heller ikke det var greit det som skjedde. Hun skulle ikke ha skrevet det, men når det først skjer, så lager han jo bare enda mer oppmerksomhet rundt egen figur. Dvs, hadde han latt det forbipassere så hadde sikkert svært få tenkt over det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...